Hvilket skadedyr?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.052 visninger
11 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. juli 2015

Anonym trådstarter

Beklager kategorien. 

Vi er flyttet i et rækkehus for nogle måneder siden hvor vi overtog hårde hvidevarer, bla. en opvaskemaskine. Den virkede bare slet ikke, så vi fjernede den men bagved ligger noget som vi er meget u tvivl om hvad er!! Og vi håber inderligt det IKKE er museefterladenskaber, men det ligner det altså. 

Det eneste vi er i tvivl om er hvorvidt de er store nok til at stamme fra mus. Er der nogen der ved hvad det ellers kan være, hvis ikke få mus? Ved at stedet har været hårdt plaget af sølvfisk, men ved ikke om de efterlader den slags spor?

Hjælp! Er ret fortvivlet over det og vi har allerede haft så mange problemer med det stedet her, så orker ikke mere. Vi har på ingen måde råd til at flytte så jeg føler mig bare fanget i et gyserhus 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2015

Meyer

Profilbillede for Meyer

Et billede ville hjælpe - ellers er det svært at svare på hvad der har pøllet bag jeres opvaskemaskine.

Anmeld Citér

27. juli 2015

Mor1986

Muselort er småt. Vi boede i et hus hvor vi opdagede der var mus pga små pøller

Anmeld Citér

27. juli 2015

MorTil3+

Man behøver vel ikke at flytte pga mus. Vi har både rotter og mus i vores hus når de begynder at søge indendøre og ja de er da klamme og irriterende men så får de bare lidt gift og så er vi fri for det kryb. Vi har en hund der også tager mange af dem udenfor.

Anmeld Citér

27. juli 2015

Anonym trådstarter

Meyer skriver:

Et billede ville hjælpe - ellers er det svært at svare på hvad der har pøllet bag jeres opvaskemaskine.

Er desværre ret overbevist om at det er mus  Men skal lige se om jeg kan vedhæfte et billede. Har ikke prøvet det før! 

Jeg håbede nok også lidt at nogen ville sige at det lyder meget som om det er noget helt andet.. 

Anmeld Citér

27. juli 2015

Anonym trådstarter

Mor1986 skriver:

Muselort er småt. Vi boede i et hus hvor vi opdagede der var mus pga små pøller

Jeg synes også det ligner meget. Blev bare så glad fordi min kæreste bestemt mente de var for små.

Anmeld Citér

27. juli 2015

Anonym trådstarter

MorTil3+ skriver:

Man behøver vel ikke at flytte pga mus. Vi har både rotter og mus i vores hus når de begynder at søge indendøre og ja de er da klamme og irriterende men så får de bare lidt gift og så er vi fri for det kryb. Vi har en hund der også tager mange af dem udenfor.

Det gad jeg ellers godt . Må indrømme at jeg slet, slet ikke kan klare tanken. Er helt fuldstændigt grædefærdig og jeg kan slet ikke overskue hvad vi kan gøre for at holde dem ude, for jeg kan slet ikke forstå de overhovedet kunne komme ind. Og vi har bare allerede haft en stor skade på taget osv og vi har boet her i to måneder - vi var ikke flyttet hvis vi vidste at der medfølger mus og skadet tag med tilhørende fugtskade 

Men du har ret - det hjælper ikke meget at tænke sådan.

Risikerer man ikke at de kommer ind og.dør indenfor hvis man lægger gift? Det kan jeg bare slet ikke klare  Når de at ødelægge mange ting hos jer, eller får i bugt med dem inden? Og laver de reder?

Puh jeg ville gå helt i panik hvis jeg ikke havde børnene hjemme som nok helst ikke skal skræmmes fra vid og sans! 

Anmeld Citér

27. juli 2015

Mor1986

Anonym skriver:

Det gad jeg ellers godt . Må indrømme at jeg slet, slet ikke kan klare tanken. Er helt fuldstændigt grædefærdig og jeg kan slet ikke overskue hvad vi kan gøre for at holde dem ude, for jeg kan slet ikke forstå de overhovedet kunne komme ind. Og vi har bare allerede haft en stor skade på taget osv og vi har boet her i to måneder - vi var ikke flyttet hvis vi vidste at der medfølger mus og skadet tag med tilhørende fugtskade 

Risikerer man ikke at de kommer ind og.dør indenfor hvis man lægger gift? Det kan jeg bare slet ikke klare  Når de at ødelægge mange ting hos jer, eller får i bugt med dem inden? Og laver de reder?

Puh jeg ville gå helt i panik hvis jeg ikke havde børnene hjemme som nok helst ikke skal skræmmes fra vid og sans! 

Musefælde er klart det bedst at fange dem, og de grønne plastik er bedst da de dør med det samme.

og så kan jeg fortælle at vi opsagde det vi lejede da vi opdagede der var mus. Vi kunne hører dem på loftet og om natten på gulvene. Og jeg var ved at dø af skræk. Jeg var gravid og jeg ville bare ikke bo et sted med mus, i min verden er det ikke sundhedsmæssigt okay. 

Anmeld Citér

27. juli 2015

MorTil3+

Anonym skriver:

Musene lægger vi ikke meget mærke til, det er mest rotterne. Men jo de dør herinde og det lugter fælt i 2 ugers tid hvis ikke vi kan finde dem eller komme til dem. De er jo mest inde i væggene og på loftet. Vi har indbyggede skabe i alle værelser og der har vi boret små huller i bunden af skabene til at smide gift ned og så kaster vi et par poser på loftet også. Vi har ikke set nogle skader men vi kan høre at de gnaver inde i væggene men der kan vi jo ikke se ind. Ligeså snart vi hører den første så bliver der lagt gift og så går der vist nok en uge fra de spiser det til de dør, rotter er nemlig rimelig kloge, de giver altid deres unger maden først for at se om de dør og hvis ungerne dør æder de det ikke selv, så derfor er det smart at der går en uge før giften virker. Synes også det er vildt klamt når man kan høre dem men når man bor på en gård må man jo leve med det. 

Anmeld Citér

27. juli 2015

Anonym trådstarter

Mor1986 skriver:

Musefælde er klart det bedst at fange dem, og de grønne plastik er bedst da de dør med det samme.

og så kan jeg fortælle at vi opsagde det vi lejede da vi opdagede der var mus. Vi kunne hører dem på loftet og om natten på gulvene. Og jeg var ved at dø af skræk. Jeg var gravid og jeg ville bare ikke bo et sted med mus, i min verden er det ikke sundhedsmæssigt okay. 

Jeg har det på samme måde. Har en baby og børn og selvfølgelig er jeg vildt paranoid over evt smittefare.

Vi har dog ikke hørt noget puslen på noget tidspunkt og vi har boet i et andet rækkehus i den afdeling vi bor i nu, og aldrig hørt om museproblemer. Så er ærligt talt ret forvirret 

Selv om jeg virkelig gerne vil fange evt mus så kan jeg slet ikke overskue at skulle fjerne den.. Puh.. Men indtil videre håber jeg på det er en gammel skade og at der ikke er noget at frygte lige pt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.