hvornår mobil til børn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2015

lineog4

Min datter fik i sommerferien mellem 2. Og 3. Klasse. Hun skulle først have haft til jul i 3. Klasse, men hun ønskede sig et kamera. Hun sparede selv op til halvdelen 400 kr og fik en lille en.

Grunden til hun skulle have haft julni 3. Klasse var sfo begyndte at lære dem at bruge telefonen mwd henblik på de skulle starte klub i maj. Før der må de ikke bruge telefonen i sfo og de må kun bruge den i køkkenet når en voksen ved det - en regel jeg støtter hundrede procent.

Så mine får på det tidspunkt og jeg betaler regningen et børneabonemment til 79 kr pr måned og gratis tale til mig, far og mormor

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2015

1977

Profilbillede for 1977

Vores fik da han var 6 år. Det var en Nokia der kunne skrive og ringe - og kun det. Han fik den så vi kunne handle eller gå med hunden mens han var alene hjemme. Og samtidig gik han selv i skole og skulle skrive når han kom frem.  

Nu er han 9 år og sidste sommer da han var 8 fik han min gamle iPhone. Og han er super glad for den. 

Anmeld Citér

27. juli 2015

Dorthe1986

helle85 skriver:

ok må jeg spørger hvad han skal bruge den til??? er det til at spille på eller fordi han selv skal til og fra skole

Han spiller ikke så meget på den men den bruges blandt andet hvis han skal til og fra skole men han bruger den også til at ringe og snakke og smse med sin far og farens familie (det er min mands søn jeg er kun bonusmor og de er ved deres mor størstedelen af tiden ). Han er ret god til at passe på den og administrere den 

Anmeld Citér

27. juli 2015

Klumpe-dumpe

helle85 skriver:

det ved jeg heller ikke om de må her, men nå jeg feks henter mine børn og min datter vil have nogen med hjem så ringer jeg til forældrene os spørg 

men som sagt så kan jeg godt forstå det hvis de skal alene med bus osv

Jeg kan umiddelbart heller ikke se at det er nødvendigt, hvis en 8-9 årig bliver bragt og hentet fra skole hver dag og der ofte(aldrig) ingen legeaftaler er. 

Men som sagt skal min datter ikke gå i skole her i nærmiljøet, derfor mener jeg hun kan ha' brug for en telefon 

Anmeld Citér

27. juli 2015

MysteriousAngel

helle85 skriver:

hvor gamle var jeres da de fik en mobil tlf ???

min børn bliver 8 og 9 ( i november og september)  og skal begge i 2 klasse, kan det passe at stort set alle børn har en tlf i den alder??

mine børn har ikke nogen, men da min veninde sagde i går at næsten alle i hendes datters kl. have deres egne mobil tlf, blev jeg i tvivl om jeg er den eneste der ikke mener de har brug for den i den alder?

vil gerne have mine børn er med på moden for ikke at blive holdt uden for på et tidspunkt, men jeg må ærlig erkende at vi ikke kan følge med,  økonomisk osv.

jeg kan forstå hvis børnene selv tager bussen hjem eller har langt hjem osv. men ellers ikke alle lege aftaler skal alligevel igennem mig før hun få lov 

lige nu har vi heller ikke nogen tablet/ipad i huset, da min datter kun havde en bilig en (som tit gik i sort), hun tabte den og skærmen gik i stykker.

Vi bor i et område med rigtig mange børn så derfor har vores den mellemste fået en telefon. Simpelthen så vi kan ringe og sige at hun skal komme hjem. De render over det hele og det har jeg det fint med. Det har bare været bøvlet at få hende hjem igen 

Hun er forresten 7.

Anmeld Citér

27. juli 2015

helle85

Mom skriver:

Vores har fået en omkring 8 års alderen, når de selv er begyndt at cykle til og fra skole, og til de venner som bør i kort afstand fra os - det har fungeret perfekt.

Off topic: en skrev ved 10 års alderen, når de skal i 3. klasse.. Langt de fleste børn bliver 10 år når de er ved at afslutte 3. klasse eller går i 4. klasse - bare en lille side bemærkning

så er det jo også nødvendigt 

ja jeg ved godt at det ikke er alle der er 10 nå de gå i 3 men tænker at det måske er nogen der er skole udsat et år, min søn bliver 9  til september og skal i anden fordi han er skole udsat så det tænker jeg ikke så meget over nå det er.

Anmeld Citér

27. juli 2015

helle85

AnitsithC skriver:

Min på 8, snart 9 år har ikke mobil og får det heller ikke foreløbig. Kan ikke se hvad han skulle bruge den til pt.

det er også sådan jeg ser på det lige nu 

Anmeld Citér

27. juli 2015

helle85

lineog4 skriver:

Min datter fik i sommerferien mellem 2. Og 3. Klasse. Hun skulle først have haft til jul i 3. Klasse, men hun ønskede sig et kamera. Hun sparede selv op til halvdelen 400 kr og fik en lille en.

Grunden til hun skulle have haft julni 3. Klasse var sfo begyndte at lære dem at bruge telefonen mwd henblik på de skulle starte klub i maj. Før der må de ikke bruge telefonen i sfo og de må kun bruge den i køkkenet når en voksen ved det - en regel jeg støtter hundrede procent.

Så mine får på det tidspunkt og jeg betaler regningen et børneabonemment til 79 kr pr måned og gratis tale til mig, far og mormor

et er meget godt at sfo vil lære dem det, det tror jeg ikke de gør her, jeg ved ikke hvordan reglerne er nå mine skal i klub (eller hvad de kalder det her) men her bliver de først rykkede videre nå de skal i 4 så vidt jeg husker

det er meget godt hun selv har sparet halvdelen op til den. 

jeg tænker også at mine få en nå de gå i 3 kl enten fødselsdag eller jul. 

Anmeld Citér

27. juli 2015

B&J

Jeg tænker på 10-12 år for kan ikke se hvad de skal med en mobil 

Anmeld Citér

27. juli 2015

Chri9000

Profilbillede for Chri9000
helle85 skriver:

det er også sådan jeg ser på det lige nu 

Vi bor tæt på hans skole og hvis han vil lege med nogle eller andre med ham aftaler vi forældre per SMS eller ringer  Og det fungerer super!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.