hvornår mobil til børn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: hvor gamel hvor jeres børn da de fik en mobil???

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.807 visninger
20 svar
8 synes godt om
27. juli 2015

helle85

hvor gamle var jeres da de fik en mobil tlf ???

min børn bliver 8 og 9 ( i november og september)  og skal begge i 2 klasse, kan det passe at stort set alle børn har en tlf i den alder??

mine børn har ikke nogen, men da min veninde sagde i går at næsten alle i hendes datters kl. have deres egne mobil tlf, blev jeg i tvivl om jeg er den eneste der ikke mener de har brug for den i den alder?

vil gerne have mine børn er med på moden for ikke at blive holdt uden for på et tidspunkt, men jeg må ærlig erkende at vi ikke kan følge med,  økonomisk osv.

jeg kan forstå hvis børnene selv tager bussen hjem eller har langt hjem osv. men ellers ikke alle lege aftaler skal alligevel igennem mig før hun få lov 

lige nu har vi heller ikke nogen tablet/ipad i huset, da min datter kun havde en bilig en (som tit gik i sort), hun tabte den og skærmen gik i stykker.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2015

Julemusen

helle85 skriver:

hvor gamle var jeres da de fik en mobil tlf ???

min børn bliver 8 og 9 ( i november og september)  og skal begge i 2 klasse, kan det passe at stort set alle børn har en tlf i den alder??

mine børn har ikke nogen, men da min veninde sagde i går at næsten alle i hendes datters kl. have deres egne mobil tlf, blev jeg i tvivl om jeg er den eneste der ikke mener de har brug for den i den alder?

vil gerne have mine børn er med på moden for ikke at blive holdt uden for på et tidspunkt, men jeg må ærlig erkende at vi ikke kan følge med,  økonomisk osv.

jeg kan forstå hvis børnene selv tager bussen hjem eller har langt hjem osv. men ellers ikke alle lege aftaler skal alligevel igennem mig før hun få lov 

lige nu har vi heller ikke nogen tablet/ipad i huset, da min datter kun havde en bilig en (som tit gik i sort), hun tabte den og skærmen gik i stykker.

Nu er vores børn ikke så store endnu men min mand og jeg har aftalt at børnene må få mobil når de bliver 10 år(skal i 3. Klasse.) indtil da går de i Dus(sfo)så der er ikke behov for det før. Når de skal i 3. Klasse skal de til at cykle eller gå i skole. Og der er det rart at de kan få fat på os hvis der skulle blive noget på vejen hjem eller inden vi kommer hjem fra arbejde. Vi har ingen fastnettelefon men vores mobiler, så vil mene at de er nødvendigt når de skal være hjemme selv. 

Anmeld Citér

27. juli 2015

helle85

Kitty-Katten skriver:

Nu er vores børn ikke så store endnu men min mand og jeg har aftalt at børnene må få mobil når de bliver 10 år(skal i 3. Klasse.) indtil da går de i Dus(sfo)så der er ikke behov for det før. Når de skal i 3. Klasse skal de til at cykle eller gå i skole. Og der er det rart at de kan få fat på os hvis der skulle blive noget på vejen hjem eller inden vi kommer hjem fra arbejde. Vi har ingen fastnettelefon men vores mobiler, så vil mene at de er nødvendigt når de skal være hjemme selv. 

det kan jeg godt forså vi bor ca 5- 10min gå gang fra skole og vores gå også i sfo. jeg har dog tænkt at købe en gammel brugt tlf til at have her hjemme så vores datter kan gå hjem fra skole hvis vi kommer hjem max ½ time efter så hun kan få fat i os, men ikke til andet

men vi snakkede også om at det ville være passene at få en nå de skulle i 3, det ville så blive i fødselsdagsgave eller julegave

Anmeld Citér

27. juli 2015

Dorthe1986

Den store fik en telefon da han blev 8 her i april så det gør de 2 andre også :-) 

Anmeld Citér

27. juli 2015

Klumpe-dumpe

Min datter har fået her i sommer, fordi hun skal starte i skole et stykke væk. Og i hendes SFO må de ikke ringe vedr legeaftaler. 

Anmeld Citér

27. juli 2015

helle85

Klumpe-dumpe skriver:

Min datter har fået her i sommer, fordi hun skal starte i skole et stykke væk. Og i hendes SFO må de ikke ringe vedr legeaftaler. 

det ved jeg heller ikke om de må her, men nå jeg feks henter mine børn og min datter vil have nogen med hjem så ringer jeg til forældrene os spørg 

men som sagt så kan jeg godt forstå det hvis de skal alene med bus osv

Anmeld Citér

27. juli 2015

helle85

Dorthe1986 skriver:

Den store fik en telefon da han blev 8 her i april så det gør de 2 andre også :-) 

ok må jeg spørger hvad han skal bruge den til??? er det til at spille på eller fordi han selv skal til og fra skole

Anmeld Citér

27. juli 2015

Fremad

Det kan snildt passe ja..

Min datter overtog min sidste år... Hvor hun var 8 år.

Hun betaler selv udgifterne....

Hun sms,er til os og venner, ringer og så skal den bruges til når hun efter sommer skal være alene efter skole til vi kommer hjem

Anmeld Citér

27. juli 2015

Mom

Profilbillede for Mom

Vores har fået en omkring 8 års alderen, når de selv er begyndt at cykle til og fra skole, og til de venner som bør i kort afstand fra os - det har fungeret perfekt.

Off topic: en skrev ved 10 års alderen, når de skal i 3. klasse.. Langt de fleste børn bliver 10 år når de er ved at afslutte 3. klasse eller går i 4. klasse - bare en lille side bemærkning

Anmeld Citér

27. juli 2015

Chri9000

Profilbillede for Chri9000

Min på 8, snart 9 år har ikke mobil og får det heller ikke foreløbig. Kan ikke se hvad han skulle bruge den til pt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.