Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Ja, som overskriften siger....
Har i holdt tale før?
Jeg overvejer om jeg skal sige et par ord til min snarlige runde fødselsdag, men jeg ved ikke om det er for "påtaget" eller om jeg bliver nervøs eller ja, noget helt andet
Anmeld Citér
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Jeg har holdt tale for vores venner til deres bryllup, og holdt en meget kort 'tale' til vores eget, men det var bare sådan tak fordi i kom, og et par ord til min mand, tudede fra start til slut, så den var meget kort
Jep, jeg har efterhånden gjort det en del gange. Jeg er ikke typen, som skriver alt ned ordret eller rimer osv., men jeg skriver stikord ned, så jeg ved hvad jeg vil sige og hvor jeg vil starte og slutte.
Jeg synes det vigtigste er, at det kommer fra hjertet. Så betyder det ikke så meget om du snubler over et par ord, er lidt nervøs eller i starten lyder mere formel end du måske plejer.
Den sidste tale jeg holdte var til min konfirmation. Så det er noget tid siden
ved min datters barnedåb sagde vi bare velkommen og værsgo og tak for gaverne. Ja så ikke noget vildt og voldsomt
Jeg er ikke den helt store taler... Men holdt da en Tak tale til min konfirmation som er et par år siden
Derimod er min mand en rigtig god taler.. Og det kommer lige fra hjertet.
stinemavepine skriver: Jep, jeg har efterhånden gjort det en del gange. Jeg er ikke typen, som skriver alt ned ordret eller rimer osv., men jeg skriver stikord ned, så jeg ved hvad jeg vil sige og hvor jeg vil starte og slutte. Jeg synes det vigtigste er, at det kommer fra hjertet. Så betyder det ikke så meget om du snubler over et par ord, er lidt nervøs eller i starten lyder mere formel end du måske plejer.
Kan bare absolut ikke finde ud af om jeg skal sige et par ord, eller om det virker kikset....
På den ene side har jeg lidt jeg gerne vil sige, men det kunne måske i teorien godt siges på et andet tidspunkt end i en tale til min egen fødselsdag.....
Loa skriver: Kan bare absolut ikke finde ud af om jeg skal sige et par ord, eller om det virker kikset.... På den ene side har jeg lidt jeg gerne vil sige, men det kunne måske i teorien godt siges på et andet tidspunkt end i en tale til min egen fødselsdag.....
Det må du jo lige overveje - det er jo 100% op til dig. Men synes du skal sige et par ord, hvis der er noget, du gerne vil have sagt. Det plejer altid at blive taget godt i mod
Jeg holdte tale til min konfirmation, til min fars fødselsdag da han blev 50 jeg var 17 og igen da han blev 60, da var jeg så sjovt nok 27 og så holdte jeg igen her til mit bryllup. Jeg er efterhånden vant til det, det vigtigste er at få flettet noget sjovt ind så folk også kan grine
Dorthe1986 skriver: Jeg holdte tale til min konfirmation, til min fars fødselsdag da han blev 50 jeg var 17 og igen da han blev 60, da var jeg så sjovt nok 27 og så holdte jeg igen her til mit bryllup. Jeg er efterhånden vant til det, det vigtigste er at få flettet noget sjovt ind så folk også kan grine
Åh nej nu har du lagt et pres på mine skuldre
Havde bestemt ikke tænkt at snakke meget længe, bare mens jeg takker folk for at komme til min fest så alligevel sige lidt til dem der gør noget/betyder noget i mit liv...
Jeg havde aldrig troet jeg skulle holde tale, men sidste år blev to af mine bedste veninder gift ( ikke med hinanden )
Så jeg var til 2 bryllupper på 14 dage. Til den ene holdte jeg tale hvor tudet hele tiden ( det gjorde jeg hver gang jeg så på bruden)
Jeg sang en lille sang for brudgommen
Til det andet bryllup havde jeg sagt ja til at være toastmaster
( ved ikke hvad der gik af mig)
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128