andre som kaster op hele tiden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.801 visninger
12 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. juli 2015

Anonym trådstarter

Jeg gemmer mig lidt, bag den anonyme knap lidt endnu.. 

Men jeg kunne så godt tænke mig at vide; jer (hvis der er nogen?) Der kaster op hele tiden.. Hvad gør i for at afhjælpe det? 

Jeg får egentlig nogle ret skrappe piller mod kvalme og opkastninger, men de har ikke rigtig virket i dag.

Jeg kaster op hver gang jeg får noget i maven.  

Håber på lidt gode råd. 

(Det er 5 gang jeg er gravid og har det sådan her!)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2015

sne190810

Sådan havde jeg det også, da jeg var gravid med min datter for knap 5 år siden. 

Intet hjalp rigtig.. Jeg vågnede sågar nogle gange om natten, bare for at kaste op og så sover videre igen bagefter. 

Anmeld Citér

26. juli 2015

Anonym trådstarter

sne190810 skriver:

Sådan havde jeg det også, da jeg var gravid med min datter for knap 5 år siden. 

Intet hjalp rigtig.. Jeg vågnede sågar nogle gange om natten, bare for at kaste op og så sover videre igen bagefter. 

Puha 

Jeg håber virkelig at de piller virker i morgen, så jeg ikke ender med en indlæggelse igen. 

Anmeld Citér

26. juli 2015

EnGodMor

Har selv prøvet det tre gange, fra dag ét af, og ni måneder frem .

spis bitte små portioner, hver halve time. 

Virkelig bitte små portioner!!!!!

Og helst noget som ikke bruger alt for lang tid at blive fordøjet i maven. 

Og slet slet ikke negativt ment, men jeg ville absolut fraråde de piller mod opkast og kvalme. 

Havde en læge som gav mig dem i nogle dage, derefter fik jeg ny læge, som sagt at de piller absolut var forbudte at tage, når man var gravid, og at der var alt for lidt forskning i de piller, 

Men held og lykke med graviditeten

Anmeld Citér

27. juli 2015

stinemavepine

Uf, jeg føler med dig!

Jeg har også kastet meget op, men ikke så meget som dig. Det har jeg dog en kollega som gjorde. For hende var det akupunktur som gjorde den store forskel. Måske det kan gøre noget for dig også?

http://stinemavepine.blogspot.dk/

Anmeld Citér

27. juli 2015

Anonym trådstarter

EnGodMor skriver:

Har selv prøvet det tre gange, fra dag ét af, og ni måneder frem .

spis bitte små portioner, hver halve time. 

Virkelig bitte små portioner!!!!!

Og helst noget som ikke bruger alt for lang tid at blive fordøjet i maven. 

Og slet slet ikke negativt ment, men jeg ville absolut fraråde de piller mod opkast og kvalme. 

Havde en læge som gav mig dem i nogle dage, derefter fik jeg ny læge, som sagt at de piller absolut var forbudte at tage, når man var gravid, og at der var alt for lidt forskning i de piller, 

Men held og lykke med graviditeten

Der er bare ikke noget som virker! pillerne var nogle jeg fik, tilbage i 2010 da jeg var indlagt . Og da de virkede bedst for mig, fik jeg dem i mine andre graviditeter også.

(Min læge var faktisk heller ikke så meget for det denne gang.) 

Men jeg har svært ved at få dem til at virke denne gang.  

I går aftens spiste jeg meget lidt, hver halve time, og så kastede jeg op, hver halve time intet blev nede. 

Anmeld Citér

27. juli 2015

Anonym trådstarter

stinemavepine skriver:

Uf, jeg føler med dig!

Jeg har også kastet meget op, men ikke så meget som dig. Det har jeg dog en kollega som gjorde. For hende var det akupunktur som gjorde den store forskel. Måske det kan gøre noget for dig også?

http://stinemavepine.blogspot.dk/

Det kunne godt være at jeg skulle prøve akupunktur igen.. Det havde desværre ingen effekt i mine to forrige graviditeter.. men det er selvfølgelig værd at prøve. 

Anmeld Citér

27. juli 2015

stinemavepine

Anonym skriver:

Det kunne godt være at jeg skulle prøve akupunktur igen.. Det havde desværre ingen effekt i mine to forrige graviditeter.. men det er selvfølgelig værd at prøve. 

Uf, krydser fingre for at du kan få det til at virke denne gang. Man bliver jo sindssyg af at kaste op - det er så hårdt.

Har faktisk også en veninde, som i begge sine graviditeter kastede ret meget op og ligesom afsluttede opkast-perioden med 24-timers konstant opkast. Første gang kom hun på sygehuset og fik drop, som hjalp. Anden gang tvang hun sin læge til at sørge for det igen, da hun vidste at opkasten ikke ville stoppe før hun fik droppet...

Anmeld Citér

27. juli 2015

dola

Anonym skriver:

Jeg gemmer mig lidt, bag den anonyme knap lidt endnu.. 

Men jeg kunne så godt tænke mig at vide; jer (hvis der er nogen?) Der kaster op hele tiden.. Hvad gør i for at afhjælpe det? 

Jeg får egentlig nogle ret skrappe piller mod kvalme og opkastninger, men de har ikke rigtig virket i dag.

Jeg kaster op hver gang jeg får noget i maven.  

Håber på lidt gode råd. 

(Det er 5 gang jeg er gravid og har det sådan her!)

tja jeg kastede op og tabte 10 kg i første graviditet og 15 i den anden på de første 3 måneder.

det eneste der hjalp her var tiden og en sygmelding og så at drikke kolde ting(var jo ikke kolde når de kom op igen og så kunne de ikke helt relateres... ) og have små hapser af mad klar i køleskabet, til når jeg fik lyst (fx frugt, kiks eller noget hvidt hvidt brød med smør).

God bedring!

Anmeld Citér

27. juli 2015

Anonym trådstarter

stinemavepine skriver:

Uf, krydser fingre for at du kan få det til at virke denne gang. Man bliver jo sindssyg af at kaste op - det er så hårdt.

Har faktisk også en veninde, som i begge sine graviditeter kastede ret meget op og ligesom afsluttede opkast-perioden med 24-timers konstant opkast. Første gang kom hun på sygehuset og fik drop, som hjalp. Anden gang tvang hun sin læge til at sørge for det igen, da hun vidste at opkasten ikke ville stoppe før hun fik droppet...

Jeg røg ind og ud af sygehuset, i to måneder forrige gang. :/

Håber jeg slipper, men lige nu føler jeg mig bare til besvær.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.