Drømmer om en pige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juli 2015

Anonym

Jeg er den eneste pige i familien, både på min mors og fars side. Har 11 fætre!! 

Men det stoppede ikke naturen i at give mig piger.  

Jeg venter nu nr. 4, og håber da inderligt på en dreng - for forandringens skyld :-p Men når det så er sagt, så tager jeg imod alt jeg får med kyshånd. Men derfor må man da gerne have præferencer :-) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Tror ikke man kan påvirke det. I min familie er vi 3 piger og 1 dreng (søskende), og alle mine søskende har fået drenge, hvor jeg har fået en pige....  

Da jeg var gravid håbede de på en pige, for nu var der så mange drenge! 

Jeg synes, det er ok at man håber på et køn, så længe man kan også kan blive lykkelig, hvis det bliver det modsatte af hvad man ønsker.

Anmeld Citér

21. juli 2015

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Ved hver graviditet er der 48 procent chance for en pige og 52 for en dreng 

Anmeld Citér

21. juli 2015

Anonym

Mom skriver:

Hvem er man?

For jeg har da læst om del kvinder som blev skuffet over kønnet...

Det har jeg ikke. Man, er de fleste kvinder og mænd. Tænker det er de færreste som bliver direkte skuffet af et køn. Alle ved at der er 50% chance for hvert køn og derfor må tage det med, når man vælger at få børn. 

Anmeld Citér

21. juli 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Det har jeg ikke. Man, er de fleste kvinder og mænd. Tænker det er de færreste som bliver direkte skuffet af et køn. Alle ved at der er 50% chance for hvert køn og derfor må tage det med, når man vælger at få børn. 

Så tror jeg du tager fejl, desværre.

Bare prøv at bladre igennem siderne herinde.

Anmeld Citér

21. juli 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Så tror jeg du tager fejl, desværre.

Bare prøv at bladre igennem siderne herinde.

Syntes nu heller ikke der er noget galt i at dømme om en pige. Drømmer da selv om at få en pige en dag men en dreng ville gøre mig ligeså glad. Det nok bare tanken om de ting man kan lave med en pige som man ikke kan med dreng nå de bliver ældre. Syntes nu ikke det har noget at gøre med at man skal blive voksen fordi man drømmer om et bestemt køn. Kan da godt forstå hende i at måske bare at droppe drømmen om en pige hvis der er så mange drenge på hendes kæreste side. Men hvem ved? Kan være du får en dreng først og måske som nr 2 en pige

Anmeld Citér

21. juli 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Syntes nu heller ikke der er noget galt i at dømme om en pige. Drømmer da selv om at få en pige en dag men en dreng ville gøre mig ligeså glad. Det nok bare tanken om de ting man kan lave med en pige som man ikke kan med dreng nå de bliver ældre. Syntes nu ikke det har noget at gøre med at man skal blive voksen fordi man drømmer om et bestemt køn. Kan da godt forstå hende i at måske bare at droppe drømmen om en pige hvis der er så mange drenge på hendes kæreste side. Men hvem ved? Kan være du får en dreng først og måske som nr 2 en pige

Jeg er helt på linje med at man selvfølgelig gerne må ønske sig enten en pige eller en dreng

Men derfra og så til at begynde at læse om odds og risiko er der efter min mening langt, og man bør derefter mærke efter om man bør påbegynde projekt baby.

Og langt de fleste ting man laver som forældre med sine børn, kan man uagtet om det er en pige eller dreng

Anmeld Citér

21. juli 2015

lineog4

Anonym skriver:

Hej alle .

jeg tænker tit på at få et barn sammen med min kæreste og jeg er heeeeelt vild efter at få en lille pige! Men... Min kæreste har 4 brødre og den ene af hans brødre har 4 sønner. 

Så nu er det der hvor jeg tænker skal jeg opgive drømmen og tanken om en lille pige? 

Jeg har virkelig læst og læst på hvordan man kan få en pige men hvad hjælper det hvis det slet ikke er muligt med så mange mænd i hans familie? 

Ved i om der så kun er 99 procent chance for at få en pige? 

Vil tro chancen for det ene eller det andet køn præcis det samme for jer som for alle andre.

Når det er skrevet kan jeg sagtens forstå man kan have en drøm om det ene eller det andet køn, men i bund og grund må drømmen jo være et barn sammen og ikke en dreng eller en pige sammen.

Ydermere vil jeg sige stereotypen om hvad man kan med en dreng, laver med dreng, taler med en pige om osv. Bare er netop stereotyper, drenge er lige så skønne forskellige som piger, og måske man får en pige der slet ikke ønsker de ting du drømmer om at gøre sammen, og måske man får en dreng der overrasker en så meget så man slet ikke kan forstå man ønskede sig en pige.

Jeg ligger på ingen måde skjul jeg brændende ønskede mig en pige i de to graviditeter jeg havde efter jeg mistede min datter. Men vil sige jeg føler mig så privilegeret at jeg har fået lov at opleve ikke bare en men to drenge som virkelig beviser mor/søn forholdet er noget helt særligt.

Så mærk efter ønaker du dig et barn, et barn som overrasker sig og bliver lige præcis det barn du ilke anede du ønskede dig. Eller ønsker du dig prinsessen, veninden, datteren. Hvis det er det første go for it, og prøv endelig alle metoderne for at få en pige (sselvom de med stor sandsynlighed er fup og fidus). Er det det sidste, så tøv en kende og vent til det er ønsket om barnet der vejer tungest.

Anmeld Citér

21. juli 2015

Jegkiggerpåfugle

Jeg har en dreng og han er min største kærlighed og vi vidste ikke at han blev en dreng før han blev født og nu hvor vi venter lillebror er vi ligeså lykkelige for at få en dreng mere - men tror det ligger i mange kvinder at man ønsker sig at opleve det at have en pige når man selv har været kvinde - skulle vi få en dreng 3. Gang er jeg ligeså lykkelig som de to første gange men vil ikke vide hvad det 3. Barn bliver - det skal være en overraskelse for barnet er ønsket uanset hvad køn

Anmeld Citér

21. juli 2015

2babygirls

Anonym skriver:

Hej alle .

jeg tænker tit på at få et barn sammen med min kæreste og jeg er heeeeelt vild efter at få en lille pige! Men... Min kæreste har 4 brødre og den ene af hans brødre har 4 sønner. 

Så nu er det der hvor jeg tænker skal jeg opgive drømmen og tanken om en lille pige? 

Jeg har virkelig læst og læst på hvordan man kan få en pige men hvad hjælper det hvis det slet ikke er muligt med så mange mænd i hans familie? 

Ved i om der så kun er 99 procent chance for at få en pige? 

her er min søstres statistisk.

Søster nr 1 - mand har kun brødre - fik 2 piger

Søster nr 2 - mand har kun brødre - fik en af hver (blev gift med en ny som også kun har en bror og fik en dreng)

Søster nr 3 -mand har kun brødre - fik en dreng

Mig - min mand har kun brødre - vi har to piger.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.