i morgen bliver jeg mor....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juli 2015

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)
Noahmor skriver:

Jeg fik taget vandet 41+1 og han var ude inden der var gået tre timer. 

Havde så åbenbart også småveer, da de tog vandet, men ikke noget jeg mærkede noget til. 

sejt nok... 3 timer, gik det så for hurtig eller var det okay ??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2015

Inger

Profilbillede for Inger
lineog4 skriver:

Min første fødsel var vist en sådan normal fødsel der varede cirka 8 timer fra jeg var i aktiv fødsel dvs. 4 cm åben - det havde så taget 3 dage med veer at komme til at være i aktiv fødsel men det er en anden historie.

Den næste tog 1 1/2 time vil jeg tro - havde 45 min på fødegangen og tog ikke tid der hjemme.

Så jeg var indstillet på det kunne gå stærkt da de orikkede vandet selvom de havde malet fanden på væggen om laaaaaange der endte i ks  havde jo født 11 mnd tidligere så der var baner vej foe min basse på næsten 5 kilo 

he he jamen så håber jeg min pige har banet vejen for lillebror, nu er det godt nok 21 mdr siden jeg fødte, men hun var da også en sød lille basse på 4500 g og 56 cm.. Så jeg indstiller mig på en hurtig tur i morgen.. 

Tusinde tak for svar, jeg bliver sat igang i morgen, da de vurdere ham til ca 4100-4200 g nu, og jeg gik en del i stykker sidst, og det vil jeg helst ikke denne gang..  

Anmeld Citér

21. juli 2015

Inger

Profilbillede for Inger

Tusinde tak for svar og erfaringer, nu er jeg lidt mere spændt og klar, da jeg kan læse at mange af jer har født indenfor en rimelig overskuelig tidshorisont..  

Håber bare at lillebror kommer i morgen

Anmeld Citér

21. juli 2015

lineog4

Inger skriver:

he he jamen så håber jeg min pige har banet vejen for lillebror, nu er det godt nok 21 mdr siden jeg fødte, men hun var da også en sød lille basse på 4500 g og 56 cm.. Så jeg indstiller mig på en hurtig tur i morgen.. 

Tusinde tak for svar, jeg bliver sat igang i morgen, da de vurdere ham til ca 4100-4200 g nu, og jeg gik en del i stykker sidst, og det vil jeg helst ikke denne gang..  

Jeg gik også en del i stykker med den første - blev tjekket for om ringmusklen var røget men det var den heldigvis ikke og hun var en lille nips på "kun" 4040g og 59 cm. Næste fødsel fik jeg en knude pg det var fordi hun kom ud som supermand,  hun var 4380 men kun fordelt på 52 cm. De to næste fik jeg ikke en skramme og det til trods for bogle brede drengeskuldre og kampvægte på 4780 og 4300. Så du kan sagtens være heldig og slippe for skrammer.

Anmeld Citér

21. juli 2015

Inger

Profilbillede for Inger
lineog4 skriver:

Jeg gik også en del i stykker med den første - blev tjekket for om ringmusklen var røget men det var den heldigvis ikke og hun var en lille nips på "kun" 4040g og 59 cm. Næste fødsel fik jeg en knude pg det var fordi hun kom ud som supermand,  hun var 4380 men kun fordelt på 52 cm. De to næste fik jeg ikke en skramme og det til trods for bogle brede drengeskuldre og kampvægte på 4780 og 4300. Så du kan sagtens være heldig og slippe for skrammer.

det er godt nok nogle store børn du fået dig, det er godt gået, og rart at hører at man kan slippe uden de store skrammer, selvom man får dejlige store børn

Jeg bristede lidt af ringmuskelen sidst, derfor er jeg lidt nervøs denne gang, men har dog valgt at føde  almindeligt i stedet for kejsersnit. 

Anmeld Citér

22. juli 2015

Noahmor

Inger skriver:

sejt nok... 3 timer, gik det så for hurtig eller var det okay ??

Det var lige hurtigt nok. Jordemoderen nåede lige at fortælle at hvis jeg ikke fik veer af mig selv indenfor et par timer, så skulle jeg have vedrop. Fik så veer lige efter, som gik over i vestorm. Det var ikke så sjovt. Til gengæld var jeg frisk lige efter fødslen, fordi det ikke tog længere tid. 

Min første fødsel tog 12 timer fra vandet gik og der kunne jeg bedre følge med. 

Anmeld Citér

22. juli 2015

MysteriousAngel

Vandet blev taget hos mig kl 14. Kl 17 kom veerne men de gav intet så efter 5 timer med veer og stadig kun 2, gav de mig vedrop. Kl 02.04 kom hun. Det var sidste gang. 

Første gang blev vandet taget kl 15, fik vedrop kl 23 og kl 03.13 kom hun. 

Har dog bedt om epidural ved hver gang vedrop, fordi veerne gør ondt på en helt anden måde når de bliver tvunget igennem. Med min den 2. fødte jeg uden vedrop osv og hat klart kunnet mærke forskel på de veer som min krop selv genererede og de veer den blev presset til at have. 

Anmeld Citér

22. juli 2015

Carina:-)

28 timer første gang også igangsættelse- 2 gang igangsættelse 4 timer så det går hurtigere :) 

Anmeld Citér

22. juli 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Held og lykke med fødslen...

Jeg fik lagt ballonkateter kl 14 da jeg var 40+1 for at få mig til at åbne mig mere (havde åbnet mig 2 cm på en uge) og kl. 9 næste morgen tog de vandet... jeg fik vedrop og kraftige veer, men kl. 16:30 blev jeg sendt til kejsersnit da de kunne mærke noget blødt... 17:47 kom lillepigen til og havde ligget med sin hånd foran øjet...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.