Hvad ville i gøre ? :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juli 2015

modesty

Min kæreste og jeg er i kæmpe kæmpe dilemma . 

Mine kæreste har haft cancer og har nu så stærkt nedsat sædkvalitet så det skal være nu hvis vi ønsker barn og det er igennem ICSI behandling .

jeg har fast job og min kæreste læser til social og sundhedshjælper . 

Vores økonomi er enormt stram .

vi har råd til mad på bordet og det er så det . Og ingen opsparing .

ville i tænke det ligemeget ? Vi kæmper for det barn vi gerne vil have og så må pengene være en by i Rusland . Om 3år er vi 6000,- rigere om måneden . 

Hvor gamle er I?

Har han ikke fået frosset strå ned?

Du siger at "det skal være nu", men hans sædkvalitet bliver vel ikke ringere end den er nu?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hvordan vil I finde penge til babyudstyr, bleer og dagpleje/ vuggestue? 

Vuggestue/dagpleje får de højst sandsynlig friplads til. 

Udstyr og tøj kan købes brugt meget billigt og mad er ikke det store forskel de første tre år. Så meget spiser de små heller ikke. 

Der skal selvfølgelig være råd til bleer men det er om at sætte sig ned og se hvad der kan fjernes fra budgetten - der er altid noget man kan undvære.

Til ts: har I en dyr husleje? For det undrer mig I kun har til mad når du er i fast arbejde og din kæreste studerende. 

Men jeg synes jeres alder næsten er vigtigere end økonomien. Er I klar til at få børn eller er det bare fordi I tænker det er nu eller aldrig? 

Anmeld Citér

21. juli 2015

Morjanne76

mor:) skriver:

Vuggestue/dagpleje får de højst sandsynlig friplads til. 

Udstyr og tøj kan købes brugt meget billigt og mad er ikke det store forskel de første tre år. Så meget spiser de små heller ikke. 

Der skal selvfølgelig være råd til bleer men det er om at sætte sig ned og se hvad der kan fjernes fra budgetten - der er altid noget man kan undvære.

Til ts: har I en dyr husleje? For det undrer mig I kun har til mad når du er i fast arbejde og din kæreste studerende. 

Men jeg synes jeres alder næsten er vigtigere end økonomien. Er I klar til at få børn eller er det bare fordi I tænker det er nu eller aldrig? 

Mod ikke der vil blive noget egenbetaling af institutionsplads med en løn ( uden at kende brutto) og elev løn som man får på hjælper uddannelsen. Dette kan måske vælte budgettet, når det i forvejen er stramt. Selv om man anskaffer sig ting brugt og billigt, vil det stadig være penge som TS umiddelbart ikke har. 

Anmeld Citér

21. juli 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Morjanne76 skriver:

Mod ikke der vil blive noget egenbetaling af institutionsplads med en løn ( uden at kende brutto) og elev løn som man får på hjælper uddannelsen. Dette kan måske vælte budgettet, når det i forvejen er stramt. Selv om man anskaffer sig ting brugt og billigt, vil det stadig være penge som TS umiddelbart ikke har. 

Ja men den lille egenbetaling går måske op med børnepenge. 

Men jeg mener godt et par med fast løn samt SU bør kunne klare sig. Vi har en dreng på knap 1 år og en på knap 4 år. Jeg er kun lige blevet færdiguddannet mens min kæreste blev færdiguddannet kort tid før jeg fødte den første. Vi har ikke på noget tidspunkt manglet noget - faktisk har vi haft fin plads til udflugter i zoo, Tivoli, udlandsrejse osv. 

Så jeg tænker ts må sidde i en for dyr lejlighed eller der kan undværes nogle unødvendige ting. 

Udstyr har vi brugt minimal penge på - vi har fået gaver, noget aflagt tøj af familie, købt brugt osv. 

Anmeld Citér

21. juli 2015

Morjanne76

mor:) skriver:

Ja men den lille egenbetaling går måske op med børnepenge. 

Men jeg mener godt et par med fast løn samt SU bør kunne klare sig. Vi har en dreng på knap 1 år og en på knap 4 år. Jeg er kun lige blevet færdiguddannet mens min kæreste blev færdiguddannet kort tid før jeg fødte den første. Vi har ikke på noget tidspunkt manglet noget - faktisk har vi haft fin plads til udflugter i zoo, Tivoli, udlandsrejse osv. 

Så jeg tænker ts må sidde i en for dyr lejlighed eller der kan undværes nogle unødvendige ting. 

Udstyr har vi brugt minimal penge på - vi har fået gaver, noget aflagt tøj af familie, købt brugt osv. 

Jeg tror også på, at man vil kunne klare, at få et barn med en lille brutto indtægt, men når TS skriver at de kun lige kan købe mad til de to, har jeg svært ved at råde til at få en baby nu. Du kan jo ikke købe noget som helst, hvis der er 0 kr til rådighed. Som du og andre skriver, skulle de tage og kikke på, om det er muligt at nedbringe udgifter. 

Anmeld Citér

21. juli 2015

Maier

Ville helt klart gå igang. Jeres økonomiske forhold ændrer sig igen, men dette kan være den sidste chance I har for at få et barn sammen som begge er biologiske forældre til.

Ellers ville det jo som tidligere nævnt, være smart at få nedfrosset sæd og så vente til I er på den anden side af behandlingen mod cancer.

Ønsker jer alt mulig held og lykke 

Anmeld Citér

21. juli 2015

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres besvarelser . :-) 

har kigget budget igennem og ting kan skæres meget ned . Ex lille tv pakke istedet for stor , sætte sygeforsikring Danmark på pause og diverse andre små ting . Så vil vi have 2500,- udover mad pengene. 

Tror I det vil kunne løbe rundt . Vores bil kunne evt også sælges trods det en gammel slæde . 

Anmeld Citér

21. juli 2015

esioul

Anonym skriver:

Tak for alle jeres besvarelser . :-) 

har kigget budget igennem og ting kan skæres meget ned . Ex lille tv pakke istedet for stor , sætte sygeforsikring Danmark på pause og diverse andre små ting . Så vil vi have 2500,- udover mad pengene. 

Tror I det vil kunne løbe rundt . Vores bil kunne evt også sælges trods det en gammel slæde . 

Danmark er nok dumt at fravælge, da de giver tilskud til hormon i icsi behandling

Anmeld Citér

21. juli 2015

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Danmark er nok dumt at fravælge, da de giver tilskud til hormon i icsi behandling

Men man kunne jo vælge det fra den dag det lykkedes :-)

Anmeld Citér

21. juli 2015

esioul

Anonym skriver:

Men man kunne jo vælge det fra den dag det lykkedes :-)

ja da. Troede bare du mente du ville gøre det nu

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.