Årh det er sørme svært at rådgive om for der er jo mange følelser i det her med børn :-)
På den ene side tænker jeg - det er da bare med at komme igang mens i har muligheden...men så tager mit praktiske og økonomiske forvarlige jeg over!
Jeg synes ikke det er forsvarligt at sætte en lille til verden, når i kun lige har nok til jer selv! Nej de behøver ikke koste en formue, mange tinge kan købes brugt, gaver osv. Men uden at være helt sort seer, så skal i også overveje at det jo ikke er givet at du kan amme (hvis du ønsker dette) og det koster altså penge når der skal købes erstatning, worst case skal man have noget af det rigtig dyre! 3 år er lang tid uden penge og den lille skal jo have de basale ting som tøj, mad, bleer osv.
Men i kunne jo overveje at vente en halvt år, hvor i lever for mindre end i gør i dag for at se om det kan lade sige gøre. De børnepenge der kommer er sjældent nok til at få det barnet skal bruge, og når det bliver tid til institution - så bliver det rigtig dyrt med mindre i er berettiget til friplads.
Det er jo ikke en ret at få børn - men håber det vil lykkedes for jer på en måde hvor det hele hænger sammen. Men tænk jer godt om og undlad at følelserne styrre hele showet.
Held & Lykke
Anmeld
Citér