Hvad ville i gøre ? :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning:

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.658 visninger
22 svar
19 synes godt om
20. juli 2015

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg er i kæmpe kæmpe dilemma . 

Mine kæreste har haft cancer og har nu så stærkt nedsat sædkvalitet så det skal være nu hvis vi ønsker barn og det er igennem ICSI behandling .

jeg har fast job og min kæreste læser til social og sundhedshjælper . 

Vores økonomi er enormt stram .

vi har råd til mad på bordet og det er så det . Og ingen opsparing .

ville i tænke det ligemeget ? Vi kæmper for det barn vi gerne vil have og så må pengene være en by i Rusland . Om 3år er vi 6000,- rigere om måneden . 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2015

esioul

Anonym skriver:

Mine kæreste har haft cancer og har nu så stærkt nedsat sædkvalitet så det skal være nu hvis vi ønsker barn og det er igennem ICSI behandling .

ville i tænke det ligemeget ? Vi kæmper for det barn vi gerne vil have og så må pengene være en by i Rusland . Om 3år er vi 6000,- rigere om måneden . 

Jeg synes det er en dårlig idé hvis i ikke har råd til at forsørge barnet, derudover koster hormonerne også. 

Er der ikke mulighed for han evt. kan få frosset sæd ned i kan bruge senere? 

Anmeld Citér

20. juli 2015

Lisbeth1985

Jeg synes,at i skal gå igang,hvis i er klar til det:-) I ved ikke,hvor mange forsøg det kræver og hvor længe i skal være i behandling.

Din kæreste er på SU - det ændre sig!!

Held og lykke :-)

Anmeld Citér

20. juli 2015

Morjanne76

Hvordan vil I finde penge til babyudstyr, bleer og dagpleje/ vuggestue? 

Anmeld Citér

20. juli 2015

Jegermoar

Profilbillede for Jegermoar

Årh det er sørme svært at rådgive om for der er jo mange følelser i det her med børn :-)

På den ene side tænker jeg - det er da bare med at komme igang mens i har muligheden...men så tager mit praktiske og økonomiske forvarlige jeg over!

Jeg synes ikke det er forsvarligt at sætte en lille til verden, når i kun lige har nok til jer selv! Nej de behøver ikke koste en formue, mange tinge kan købes brugt, gaver osv. Men uden at være helt sort seer, så skal i også overveje at det jo ikke er givet at du kan amme (hvis du ønsker dette) og det koster altså penge når der skal købes erstatning, worst case skal man have noget af det rigtig dyre! 3 år er lang tid uden penge og den lille skal jo have de basale ting som tøj, mad, bleer osv.

Men i kunne jo overveje at vente en halvt år, hvor i lever for mindre end i gør i dag for at se om det kan lade sige gøre. De børnepenge der kommer er sjældent nok til at få det barnet skal bruge, og når det bliver tid til institution - så bliver det rigtig dyrt med mindre i er berettiget til friplads.

Det er jo ikke en ret at få børn - men håber det vil lykkedes for jer på en måde hvor det hele hænger sammen. Men tænk jer godt om og undlad at følelserne styrre hele showet.

Held & Lykke

Anmeld Citér

20. juli 2015

anna111

Profilbillede for anna111

Jeg ville gå igang vis det er jeres eneste chance for at kunne få et barn sammen. 

Så måtte man købe billigt og brugt til barnet til at starte med og så måtte det nye komme når pengene var til det 

Anmeld Citér

20. juli 2015

Diosa85

Jeg er enig med dem der siger de ville gå igang. 

Det er dyrt ja, men det handler om prioriteringer. der er så mange der sælger brugt udstyr og tøj i så flot stand på Facebook blandt andet. Og det må man så benytte sig af. 

Jeg bliver selv mor om meget kort tid. Godt nok ikke planlagt. Men vi tøvede aldrig med at beholde vores dreng selvom ingen af os har job eller uddannelse. Men skabet er alligevel fyldt med tøj, har endda 2 barnevogne, seng, babynest og alt andet af hvad lillemanden behøver. Og jeg har får stadig varmt mad på bordet hver dag og plus på kontoen i slutningen af hver måned. :-)

Anmeld Citér

20. juli 2015

SofiaMik

Jeg vil også sige se at komme igang inden det er for sent da kan alverdens penge ikke hjælpe jer. I måtte gerne arve al mit babyudstyr, tøj osv. hvis i bor i nærheden, når I når der til.

Anmeld Citér

20. juli 2015

lineog4

Anonym skriver:

Jeg tænker med en løn og en su kan I måske tænke det hele igennem og spare nogle steder så økonomien ikke er stram?

Hvis I har fået at vide det her er chancen og så er det for sent, så ville det da være super ærgerligt ar have forspildt chancen for ussel mammon. 

Babyer koster, en det kan også gøres billigere. Jeg blev gravid første gang på p-piller og pengene var virkelig små, min datter fik ikke eget værelse, intet blev købt fra nyt og det tøj hun havde på var arvet. Med de næste var pengene flere, jeg kunne købe tøj osv. Men det gjorde det altså ikke mere lykkeligt eller mere fantastisk at blive mor. Ikke en gang mere trygt for jeg vidste vi ville undvære selv hvis det kom der til. Det betød frisør var en by i Rusland, en god ansigrscreme måtte være julegave ønske osv. Men jeg vsr lykkelig 

Anmeld Citér

21. juli 2015

ErDetSnartNU

Har I gennemgået alle jeres udgifter og taget et (meget!) kritisk blik på hvad og hvor der kan spares? Hvor bor I fx? Hvis I bor i kbh er I så villige til at flytte uden for byen for at spare nogle 1000/md på husleje? Jeg spørger fordi at situationen herhjemme er at vi bor i et næsten 200 m2 hus (som vi afdrager på) i en attraktiv forstad til en af Danmarks største byer og har oven i det  en (afbetalt) bil + hund + kat. Jeg er på SU (uden studiejob pga periodevis stress men med SU-lån) og min kæreste er selvstændig men har vel hvad man kan kalde en "almindelig" indkomst beløbsmæssigt - og vi mangler altså intet. Vi går endda og renoverer på huset (til gengæld kommer vi så ikke på ferie i år )

Har I fx lavet et forsikringestjek? Hvis din kæreste er studerende kan I garanteret få studierabat ved et forsikringsselskab. Vi har lærerstandens og betaler vel ca 2500/året for indbo og ulykke for os begge. Med madplaner ligger vores månedlige madbudget på ca 23-2500 og det er med mange grøntsager/frugt osv. Hvad kan der ellers spares på? Ryger I? Drikker I meget cola? Osv osv.

Har I evt talt med jeres bankrådgiver for at få lagt et budget? 

Personligt ville jeg ikke få et barn før jeg kunne forsørge det - til gengæld mener jeg så ikke at det behøver at koste voldsomt meget at have et lille barn Vi køber det meste udstyr og tøj brugt og der kan man altså finde nogle fine ting! Derudover kommer vi til at få delvis friplads i dagpleje/vuggestue således at børnechecken lige akkurat kommer til at dække for de faste udgifter ifbm institution. Jeg siger det mest fordi jeg er sådan en som er god til at bekymre mig om økonomien. Hvis jeg hver måned stod og var usikker på om jeg havde råd til at købe bleer/udskifte en slidt sut/hvadend der nu måtte dukke op af småudgifter så ville der være stor risiko for at bekymringerne for hverdagen ville kaste en skygge over glæden ved at have det lille barn. Den start ønsker jeg ikke for vores liv som familie  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.