operation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juli 2015

silassui

2babygirls skriver:

Jeg havde en der voksede tæt ved min nervebane. Den skulle opereres ud ved lokal bedøvelse hvor de også fjernede noget af min knogle i munden for at få den ud.

Jeg fik noget stærkt smertestillende i dagene efter, og så var det det. Var dog ikke gravid.

ok... Altså hvis de så ender med at sige at det bliver lokal bedøvelse så er jeg ikke nervøs over det. Er nervøs for graviditet og narkose. Tror jeg ringer til tandlægen i morgen og får nummeret derud hvor jeg skal opereres og hører

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2015

L-Mortil3

silassui skriver:

jo men jeg skal under fuld narkose da rødderne er vokset rundt om kæben så den ikke "bare  trækkes ud

Okay, min sad også rundt om kæben og tandlægen kom desværre til at brække kæbebenet  , men mit var stadig kun lokalt. 

Men narkose ja, det kan jeg godt se, det er en risiko... Ulempen er jo også , at tænderne bliver ultra sarte under graviditet, eller mundens enzymer mm gør... Så det kan jo også være super skidt at vente... Hvis jeg var dig, ville jeg konferere med din læge først, og derefter beslutte... Måske der kan gøres noget midlertidigt?

Anmeld Citér

20. juli 2015

2babygirls

silassui skriver:

ok... Altså hvis de så ender med at sige at det bliver lokal bedøvelse så er jeg ikke nervøs over det. Er nervøs for graviditet og narkose. Tror jeg ringer til tandlægen i morgen og får nummeret derud hvor jeg skal opereres og hører

Fik det faktisk gjort på Århus tandlægeskole  og de er jo monster dygtige.

Anmeld Citér

20. juli 2015

2721

Jeg ved ikke om det skyldtes at jeg havde flere tænder der var groet fast om kæben, eller det var placeringen, men jeg var i fuldnarkose og blev opereret på et alm hospital og kunne/måtte kun spise flydende kost i 1 mdr ej heller børste tænder men skulle gurgle mund, det var en heftig og smertefuld omgang, som jeg aldrig glemmer.

villhelt sikkert prøve med primcilin og udskyde operationen hvis det var muligt

Anmeld Citér

20. juli 2015

Hck

Profilbillede for Hck

Nu er det altså ikke ret tit at det sker under fuldnarkose, jeg har arbejdet hos en tandlæge i 20 år og det var kun hvis folk var meget bange at de selv betalte for at komme i narkose. Ved en normal operation af en visdomstand er det kun sjælndet at det er operations mæssigt bedst med fuldnarkose. Jeg havde godt turde gøre det i en graviditet, som andre også skriver er det jo en meget "lokal" operation

hov undskyld, jeg havde ikke lige set at du nok skulle i narkose

Anmeld Citér

21. juli 2015

silassui

tak for svar... Skal opereres hos prismet. Hvis jeg skal under fuld narkose venter jeg hvis det er en lokal bedøvelse for jeg det gjort...

Anmeld Citér

21. juli 2015

NBNixen

silassui skriver:

jeg er i den uheldige situation at jeg har en visdomstand hvis rødder er vokset rundt om kæben nu er tanden begyndt at vokse og kan selvf ikke komme op. Jeg er gravid i uge 8 og skal selv bestemme om jeg v operes eller tage primsilin det hele på eget ansvar v bare ikke hvad jeg skal gøre for v jo ikke ha smerter men v slet ikke skade baby

Jeg var godt nok noget længere henne, da jeg fik primcilin her i min graviditet - da jeg havde lungebetændelse og mellemøresbetændelse, men hvis du er meget nervøs for at tage det nu når du er gravid, ville jeg personligt nok tage min læge med ind over og hører ham/hende hvad de siger . . Det vil ikke skade barnet, så længe at graviditeten er sund og rask, det fik jeg afvide af min læge, da jeg nemlig også var meget nervøs for pencilin under graviditet . . 

Anmeld Citér

21. juli 2015

Benjamins'mor

Man må godt få penicillin selvom man er gravid. 

Det gjorde jeg med min datter fordi jeg havde blærebetændelse. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.