operation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.581 visninger
17 svar
6 synes godt om
20. juli 2015

silassui

jeg er i den uheldige situation at jeg har en visdomstand hvis rødder er vokset rundt om kæben nu er tanden begyndt at vokse og kan selvf ikke komme op. Jeg er gravid i uge 8 og skal selv bestemme om jeg v operes eller tage primsilin det hele på eget ansvar v bare ikke hvad jeg skal gøre for v jo ikke ha smerter men v slet ikke skade baby

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2015

Hck

Profilbillede for Hck

Er det tandlægen der siger sådan ?. 

Hvis du er blevet tibudt pencillin er det jo fordi at der er kommet en infektion, og selvom du for opereret tanden ud, vil du som regel skulle ha pencillin alligevel i et par dage først, ellers er det utroligt svært at bedøve området inden en operation

Anmeld Citér

20. juli 2015

silassui

Hck skriver:

Er det tandlægen der siger sådan ?. 

Hvis du er blevet tibudt pencillin er det jo fordi at der er kommet en infektion, og selvom du for opereret tanden ud, vil du som regel skulle ha pencillin alligevel i et par dage først, ellers er det utroligt svært at bedøve området inden en operation

ja det er tandlægen. Ja det har du ret i. Der er betændelse derfor fik jeg muligheden for at købe primcillin. betændelsen er dog blevet renset væk men kan jo komme igen. Ved bare ikke om jeg skal vente med at få opereret tanden ud til efter graviditeten pga stressen i kroppen under en operation og om det er godt at bruge primcillin når det nu er på eget ansvar tænker jeg det ikke kan være godt.

Anmeld Citér

20. juli 2015

Dorthe1986

Altså du kan jo få penicillin der er ok for gravide. Jeg måtte selv tage en omgang penicillin i min graviditet da jeg fik raget en halsbetændelse til mig.

Anmeld Citér

20. juli 2015

silassui

Dorthe1986 skriver:

Altså du kan jo få penicillin der er ok for gravide. Jeg måtte selv tage en omgang penicillin i min graviditet da jeg fik raget en halsbetændelse til mig.

ok gælder det så ikke det hele eller er det en bestemt slags for nu har jeg jo fået recept på det primcillin

Anmeld Citér

20. juli 2015

Hck

Profilbillede for Hck
silassui skriver:

ok gælder det så ikke det hele eller er det en bestemt slags for nu har jeg jo fået recept på det primcillin

Du må gerne ta primcilin når du er gravid, det står der ihvertfald hvis man googler det

Anmeld Citér

20. juli 2015

L-Mortil3

Altså jeg fik min opereret ud under graviditet, det er jo "bare" lokal bedøvet, så kroppen bliver jo ikke stresset, med mindre du er angst for tandlæger? 

Anmeld Citér

20. juli 2015

silassui

L-Mortil2 skriver:

Altså jeg fik min opereret ud under graviditet, det er jo "bare" lokal bedøvet, så kroppen bliver jo ikke stresset, med mindre du er angst for tandlæger? 

jo men jeg skal under fuld narkose da rødderne er vokset rundt om kæben så den ikke "bare  trækkes ud

Anmeld Citér

20. juli 2015

silassui

L-Mortil2 skriver:

tak

Anmeld Citér

20. juli 2015

2babygirls

silassui skriver:

jeg er i den uheldige situation at jeg har en visdomstand hvis rødder er vokset rundt om kæben nu er tanden begyndt at vokse og kan selvf ikke komme op. Jeg er gravid i uge 8 og skal selv bestemme om jeg v operes eller tage primsilin det hele på eget ansvar v bare ikke hvad jeg skal gøre for v jo ikke ha smerter men v slet ikke skade baby

Jeg havde en der voksede tæt ved min nervebane. Den skulle opereres ud ved lokal bedøvelse hvor de også fjernede noget af min knogle i munden for at få den ud.

Jeg fik noget stærkt smertestillende i dagene efter, og så var det det. Var dog ikke gravid.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.