Har du din telefon på dig på arbejde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juli 2015

lineog4

Har den i klassen på lydløs - ville aldrig tage telefonen med mindre det var en forælder eller institution. Svarer ikke sms eller lignende, men har min mand ringet og der kommer en sms fra ham læser jeg den - han skriver meget sjældent sms med mindre det er super vigtigt.

Jeg bruger også telefonen som kamera på arbejde.

I min pause kan jeg sagtens finde på at gå på sociale medier - er slem til at finde et alene sted og få helt ro i hjernen enten med telefon/ipad eller en bog/arbejdsopgaver frem for at bruge tid med kollegaer - ville gerne ændre det men ja har bare så meget brug for alene tid når jeg er på med elever i alt andet tid.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg ved faktisk ikke helt præcist hvad reglerne er hos mig. 

Men ja jeg har mobilen med. Den ligger i min uniformslomme hele vagten igennem. 

Det jeg primært bruger den til er at kigge på hvad klokken er. Mit arbejde er meget afhængigt af at tingene bliver gjort på rette tidspunkt. Og så at dagplejen kan få fat i mig, da det ikke er altid at telefonen på stedet bliver taget da vi ikke altid er i nærheden.

selv den mest garvede på stedet(der aldrig har sin mobil på sig) spørger mig ofte om hvad klokken er

Ellers bruger jeg den ikke til noget. Jo vise nye billeder af min datter til mine kolleger når vi møder ind

Anmeld Citér

18. juli 2015

Rockertand

Anonym skriver:

Ja som overskriften lyder. Har du din telefon på dig på arbejde? 

Hvis ja, bruger du den så? Hvad siger reglerne på arbejdspladsen? 

Vi må ikke have privat mobil fremme - så det har jeg og næsten samtlige andre kolleger, der også har små børn, vi flytter afdeling jævnligt, så det er umuligt at opdatere institutionerne hele tiden. Telefonen er dog sat på lydløs, og jeg tjekker den hurtigt i pausen, men sidder ikke og surfer ellers (har betalte pauser, så det er også arbejdsgivers tid).

Anmeld Citér

18. juli 2015

namaha

Anonym skriver:

Da jeg var i praktik, lå den i personale omklædningen, tjekkede den kun når jeg skulle på toilet, hvis det var noget vigtigt så mætte det vente til pausen

I personale pausen blev den brugt til at surfe på nettet og ringe til de vigtige ting. Der hed det sig at man havde sig egen tid og man måtte bruge den på hvad man ville, men på en uge á 5 arbejdsdageblev den måske kun bruge 1 eller 2 gange, ville hellere sidde og snakke med de andre medarbejder 

Anmeld Citér

18. juli 2015

esioul

Anonym skriver:

Jeg arb. i børnehave og vi må ikke have telefoner - heller ikke i pauserne. Synes det er så rart at kunne samtale med kollegaer, uden de sidder begravet bag en skærm 

Vi må dog aftale indbyrdes hvis vi venter vigtige opkald. 

Anmeld Citér

19. juli 2015

Bshizzle

Jeg har altid min mobil i lommen.. 

Den er en del af mit arbejde. 

Nu går jeg meget alene hos kunder, så kan frit snakke i den. - Dog vil jeg ikke snakke privat hvis kunden er hjemme.

Bruger meget min radio i den samt holder øje med klokken.

Jeg er rengøringsassistent 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.