Har du din telefon på dig på arbejde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

885 visninger
15 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. juli 2015

Anonym trådstarter

Ja som overskriften lyder. Har du din telefon på dig på arbejde? 

Hvis ja, bruger du den så? Hvad siger reglerne på arbejdspladsen? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2015

Skouboe

Anonym skriver:

Ja, jeg har fri telefon og bruger den derfor både professionelt og privat. Havde jeg ikke det, ville jeg stadig have min telefon på mig, og også svare den, men det er klart at jeg ikke sidder og hyggesnakker med vennerne i arbejdstiden. Der er den til korte beskeder og nødvendige opkald til fx læge osv.

Anmeld Citér

18. juli 2015

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Ja, jeg har fri telefon og bruger den derfor både professionelt og privat. Havde jeg ikke det, ville jeg stadig have min telefon på mig, og også svare den, men det er klart at jeg ikke sidder og hyggesnakker med vennerne i arbejdstiden. Der er den til korte beskeder og nødvendige opkald til fx læge osv.

Ok. Du er ikke på sociale medier i din pauser osv?

Anmeld Citér

18. juli 2015

Skouboe

Anonym skriver:

Ok. Du er ikke på sociale medier i din pauser osv?

Ikke fra min telefon. Jeg kan godt finde på at gøre det via computeren, men det er ikke så tit. Til gengæld læser jeg forskellige aviser i løbet af dagen, men det er primært som en del af mit arbejde.

Hvis det er i pauser, synes jeg ikke at arbejdspladsen skal blande sig, men jeg har så heller ikke nogen officielle pauser, bortset fra min frokost pause.

Og så har man selvfølgelig et ansvar overfor sin arbejdsgiver.

Anmeld Citér

18. juli 2015

Studerendemor

Anonym skriver:

Jeg tjekker med jævne mellemrum, om der skulle være opkald fra fx børnehaven, ellers ikke. I mine pauser sludrer og hygger jeg med mine kollegaer, det elsker jeg.

Anmeld Citér

18. juli 2015

Happiness

Nej! Den er min private, og det har ikke noget med mit arbejde at gøre.

Hvis folk SKAL have fat i mig, kan de kontakte mig på mit arbejdsnummer. Eller lægge en besked. Så ringer jeg tilbage når jeg har fri.

Edit: Vores regler er, at telefonerne skal blive på kontoret (er socialpædagog). Ellers er der ikke nogle regler som sådan. Min er dog altid i mit skab eller jakkelomme. 

Anmeld Citér

18. juli 2015

Carina:-)

Ja min tlf er en del af mit arbejde.

Nu er jeg selvstændig så jeg sætter selv reglerne :) 

Men er slem til at lave overspringshandlinger,men det går jo kun ud over mig selv og min nattesøvn hvis jeg er roder for meget rundt med andet end arbejde. 

Mine ansatte har faste opgaver så jeg er ligeglad med hvor meget eller lidt de bruger deres tlf på arbejdet så længe det bliver gjort som det skal og inden for den tidsramme der er sat.

Anmeld Citér

18. juli 2015

Frk_Louise

Anonym skriver:

Nej, jeg har den i min taske ude i mit aflåste skab.

Tjekker den indimellem, hvis jeg lige skal ud og tisse, have et glas vand og i middagspausen.

Arbejder i en børnehave.

Anmeld Citér

18. juli 2015

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Har ALTID min mobil med mig :)

på jobbet er det også fordi det er på eget ansvar at efterlade den i vores aflåste skab... Har ikke lyst at miste en mobil for det...

det er ikke tilladt at så med mobilen som sådan, men der er forståelse for at man lige tjekker den når der er ro på, så længe man ikke står og gør det åbenlyst i forretningen :)

Anmeld Citér

18. juli 2015

Anonym.

Nej jeg har ikke min mobil på mig. Min nærmeste familie har nummeret til min arbejdsmobil så de kan bare ringe til mig på den hvis der skulle ske noget. Går ikke med min private da jeg ærlig talt ikke kan se hvad jeg skulle bruge den til. Jeg arbejder i et MEGET travlt fag så har ikke tid til at kigge på den. Hvis jeg er heldig at få min frokostpause i fred så bruger jeg den på at snakke med mine søde kollegaer

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.