ÆL Test Nogle som kender dem?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.386 visninger
18 svar
0 synes godt om
15. september 2009

Kruse90

Hej med jer dejlige kvinder/mødre

Havde lige en lille snak med Caroline, angående ÆL test.
Nogle som kender dem?
Hvordan skal de tages?
Altså starte hvornår og hvor tit man skal tage dem og hvor mange dage ??
hehe?
Tror nemlig jeg vil prøve dem
Ønsker så inderligt at blive gravid snart.

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
svarer dig lige her også skatte...
Selvom jeg aldrig selv har brugt dem, og derfor ikke ved hvordan de skal bruges vil jeg lige komme med input
Jeg tror det er meget forskelligt hvor tidligt i cyklus man skal starte med at tage dem - hvis du mistænker at din æl ligger tidligt, skal du jo også starte tidligt

Håber der er nogen herinde der selv har brugt æl-tests og derfor kan råde dig til hvornår du skal starte på dem!

kram

Anmeld

15. september 2009

LauraLW

Mener at der findes sådan nogle skemaer om hvornår de anbefaler du starter. - f.eks hvis din cyklus er på 28 dage, skal du starte på 10. dagen (det er et gæt, kan ikke huske hvad den siger).

Tror du enten kan læse det på pakken, eller inde på f.eks. clearblues hjemmeside (tror det var der jeg så det).

De fungerer ligesom en graviditetstest (dog behøver det vist ikke være morgenurin, men bare ca samme tidspunkt hver dag), altså du tisser på en strimmel (eller i en kop og dypper strimmel), eller på en stav. - MEN her er den ikke positiv ved at du "bare" kan se nr 2 streg. Den skal nemlig være ligeså tydelig eller tydeligere før den er positiv. - Og så kan du regne med ægløsning inden for de næste par døgn (mener jeg).

Laura

Anmeld

15. september 2009

Christie

hej.. jeg spurgte min læge om de test var gode nok, og han sagde at man ligeså godt kan måle sin temperatur hver dag, på samme tidspunkt hver dag, og når man så har sin ægløsning, så stiger din temperatur med 1/2 - 1 grad... har selv prøvet de ægløsning test og jeg synes det er noget bøvl...:-)

Anmeld

15. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Christie skriver:

hej.. jeg spurgte min læge om de test var gode nok, og han sagde at man ligeså godt kan måle sin temperatur hver dag, på samme tidspunkt hver dag, og når man så har sin ægløsning, så stiger din temperatur med 1/2 - 1 grad... har selv prøvet de ægløsning test og jeg synes det er noget bøvl...:-)

man skal bare være opmærksom på at temperaturen i forvejen kan svinge rigtig meget, på denne årstid!

Anmeld

15. september 2009

Kruse90

tak for jeres svar

Jeg har lige købt nogle. så vil lige forsøge lidt med dem

Anmeld

15. september 2009

Sofia24

Jeg har købt og haft GODE erfaringer med at købe både graviditetsteste og ægløsningsteste på www.billigeteste.dk
Der føler der oven i købet også brugsanvisning med + det skema som en anden har nævnt i tråden...
Hvis du er i tvivl om præcis hvornår du har ægløsning, men har fulgt din mens nøjagtigt det sidste halve år (altså så du ved hvor mange dage der har været fra start af en mens til starten af næste mens) kan du nemt regne dig frem til hvornår det er bedst for dig at begynde at teste med ægløsningstest. Denne vejledning er OGSÅ på vejledningen!  Så nemt!

Håber det hjælper dig lidt  God fornøjelse!

Knus Sofia

Anmeld

15. september 2009

lsvendsen

Hej hej...

Jeg har prøvet ægløsningsteste, og jeg blev gravid i 2. forsøg  så man må sige at det virkede...

Men man bliver nødt til at vide hvor lang ens cyklus er ellers kan det godt blive dyrt i tests...

jeg købte mine på Billigeteste.dk og ja som sagt, de fungerede fortrinligt...
Som en anden nævnte i tråden, så kommer de teste med en udførlig brugsanvisning så der intet er at tage fejl af..

held og lykke

Hilsen Line

Anmeld

15. september 2009

Kruse90

det er også der jeg har købr nogle
håber.
Jamen min cyklus plejer at være 28-30 dage.
Hvornår startede du med attage dem og vor længe blev du ved?

Anmeld

15. september 2009

dorthemus

Jeg er lige blevet insemineret og skulle forinden bruge en ÆL-test for, at finde det nøjagtige tidspunkt for ins. Jeg har 29 dage i min cyklus så jeg skulle tage den på 12. dagen. Det var vigtigt, at jeg testede negativt først for ellers kunne vi ikke regne ud hvornår den præcist var startet.
Jeg testede negativt hele tirsdag 1. september (12. dagen) og kl. 4 natten til onsdag (13. dagen) testede jeg også neg. men da jeg vågnede 9.30 næste dag var den positiv og jeg blev ins. samme dag kl. 16

De er meget præcise og befrugtningen skal ske helst på dagen eller inden for de næste 48 timer...husk også, at sædceller kan ligge på lur og venet på ægget i op til 5 døgn før ægløsning...meget smart

Clearblue er ret gode men også dyre, selvom man får 7 stk. Og der findes en udførlig brugsanvisning indeni.

God fornøjelse og held og lykke

Knus Dorthe - der forhåbentlig kan teste positiv g-test i morgen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.