Uha den der økonomi, den er roden til alt ondt hehe... den er også et evigt tilbagevendende problem her, da vi også har forskellige prioriteter...
MEN i jeres situation ville jeg simpelthen sige til manden at hvis han absolut vil bruge så mange penge så må han droppe sin uddannelse og su og få sig et job og tjene flere penge!
Her har vi en budgetkonto og en opsparingskonto hvor vi betaler lige meget til selv om min mand tjener væsentlig mere end mig. Han betaler så hele vores mad og husholdning (en seperat madkonto vi begge har kort til) og jeg betaler så alt til ungerne med børnepengene der jo går ind på min konto... og så hjælper vi selvfølgelig hinanden hvis den ene er "løbet tør" for penge... men der bliver til gengæld også holdt godt øje med forbruget.
vi skriver ned hvad vi bruger penge på - altså de penge som i jeres tilfælde kaldes lommepenge. Prøv en periode at skrive ned hvad i bruger af penge og på hvad. Det kan måske give ham en ide om at han prioritere lidt forkert...
ellers tror jeg ikke du kan gøre så meget andet end at lave det om igen så i ikke har fælles økonomi. Så må han jo lære det på den hårde måde...
Anmeld
Citér