Jeg bliver så træt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juli 2015

Masig

Uha den der økonomi, den er roden til alt ondt hehe... den er også et evigt tilbagevendende problem her, da vi også har forskellige prioriteter...

MEN i jeres situation ville jeg simpelthen sige til manden at hvis han absolut vil bruge så mange penge så må han droppe sin uddannelse og su og få sig et job og tjene flere penge! 

Her har vi en budgetkonto og en opsparingskonto hvor vi betaler lige meget til selv om min mand tjener væsentlig mere end mig. Han betaler så hele vores mad og husholdning  (en seperat madkonto vi begge har kort til) og jeg betaler så alt til ungerne med børnepengene der jo går ind på min konto... og så hjælper vi selvfølgelig hinanden hvis den ene er "løbet tør" for penge... men der bliver til gengæld også holdt godt øje med forbruget.

vi skriver ned hvad vi bruger penge på - altså de penge som i jeres tilfælde kaldes lommepenge. Prøv en periode at skrive ned hvad i bruger af penge og på hvad. Det kan måske give ham en ide om at han prioritere lidt forkert...

ellers tror jeg ikke du kan gøre så meget andet end at lave det om igen så i ikke har fælles økonomi. Så må han jo lære det på den hårde måde...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2015

lineog4

Jeg tror ikke jeg ville bruge så mange ord, men blot sige: jeg vil have bilen fast de to dage om ugen for så kan jeg tage i zoo, se kronborg, tage i skoven og og og med de to børn og virkelig gøre godt brug af at være på barsel. Og da jeg kan se det ille vil stjæle tid fra dig og ungerne da toget er lige så hurtigt - ja så er det vel fair nok.

Kan godt se det økonomisk er dumt da et månedskort er billigere end at bruge rejsekortrt, men det styrer du jo selv 

Anmeld Citér

17. juli 2015

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

jeg synes faktisk kombinationen med at I hver smider 500 kr til familie hygge ind på en konto lyder fornuftigt. Altså det burde jo være sådan han selv kan se det men det kan han jo tydeligvis ikke. 

Du virker meget vred og lidt bitter over du trækker det økonomiske læs men tænk når han er færdig kommer han til at tjene mere

Det er jeg såmænd ikke i det daglige, men igår spidsede det sgu lige til, og jeg måtte af med noget damp.

Jeg ved udemærket at det bliver anderledes når han er færdig med studietiden, det er jo derfor jeg er villig til at dele min indtægt med ham nu. Men jeg bliver sgu sur når han så vil prioritere sådan helt hovedløst. Min hjælp til ham er jo ikke nok til at man ikke behøver at tænke over pengene. 

Han har sagt ja til tog nu, men kun for at få fred  så længe han ikke forstår at tænke sig om økonomisk, vil vi blive ved at støde ind i den her slags diskussioner. Jeg synes det er utroligt at han ikke kan se fornuften. 

Anmeld Citér

17. juli 2015

SandraXOXO

Lær ham det på den hårde måde. Sig du ikke gider ha fælles økonomi fordi i ikke er fælles om at priotere familien. Så må han jo se om han fortrækker det ene eller det andet. Nogle mænd er nogle forkælede babyer. Min mand forlangte engang at han skulle have alle de penge vi havde tilovers efter regninger og mad var betalt, (selv om jeg tjente mest,) som tak for at holde mig og hans børn ud. Han skiftede så mening fordi jeg smed ham ud og nu er han helt fornuftig omkring økonomi. 

Anmeld Citér

17. juli 2015

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Lær ham det på den hårde måde. Sig du ikke gider ha fælles økonomi fordi i ikke er fælles om at priotere familien. Så må han jo se om han fortrækker det ene eller det andet. Nogle mænd er nogle forkælede babyer. Min mand forlangte engang at han skulle have alle de penge vi havde tilovers efter regninger og mad var betalt, (selv om jeg tjente mest,) som tak for at holde mig og hans børn ud. Han skiftede så mening fordi jeg smed ham ud og nu er han helt fornuftig omkring økonomi. 

Seriøst!? Sindsygt! 

Det "sjove" er at han ikke er sen til at påpege hans studiekammeraters dårlige valg når de sætter sig i gæld for at bo alene i en 2vær i byen, købe en spritny minibil og tage på charterferier og de så brokker sig over den lave su-ydelse samtidig. Men han er jo ikke et hak bedre selv, han har bare en kæreste der spytter i kassen i stedet for banken der skal have pengene retur. 

Anmeld Citér

17. juli 2015

Troldemommi

Anonym skriver:

Seriøst!? Sindsygt! 

Det "sjove" er at han ikke er sen til at påpege hans studiekammeraters dårlige valg når de sætter sig i gæld for at bo alene i en 2vær i byen, købe en spritny minibil og tage på charterferier og de så brokker sig over den lave su-ydelse samtidig. Men han er jo ikke et hak bedre selv, han har bare en kæreste der spytter i kassen i stedet for banken der skal have pengene retur. 

Hold fast hvor ville jeg nægte at forsørge sådan et luksusdyr, han er da et fjols, hvis han ikke vil tage toget og ikke har råd til bil, så må han jo cykle  det er ret udbredt blandt studerende 

jeg syntes i skal få hver sin økonomi, så må luksusdyret jo få sig et fritidsjob 

Anmeld Citér

17. juli 2015

Kay

Anonym skriver:

Jeg skal lige af med noget galde og frustration!! Undskyld det nok bliver langt.

For h****** hvor bliver jeg sur og frustreret over min kæreste nogengange! Vi lever for tiden af dagpenge og su. Med 2 børn og bil. Normalt går jeg på arbejde men lige nu er jeg på barsel. Jeg gør alt for at vores økonomi hænger sammen og vi begge har penge til "sjov og ballade", vi har fået fællesøkonomi så han kan få glæde af at jeg tjener noget mere, så hans studietid ikke skal være for sur. Men hans prioriteter gør bare at jeg føler han er utaknemmelig og egoistisk! 

Vi har hver en konto med lommepenge, det er selvfølgelig penge til tøj, byen med venner eller andet ego men samtidig skal der jo være råd til benzin og ting/aktiviteter for og til børnene, medicin osv. Han vil så prioritere ALLE sine lommepenge på benzin fordi han VIL køre i bilen på arbejde hver dag i hans praktik, selvom han kan tage offentlig transport på samme tid som i bil men til kun 600kr om måneden! Han kan ikke se problemet fordi han mener det må være hans eget valg hvad han vil bruge sine lommepenge på. Det er det jo også, men som forældre må man da have en fornuftig sans der fortæller en at lommepengene sgu da også skal gå til det vi laver fælles med ungerne, ellers bliver det jo evigt og altid mine lommepenge alene der skal bruges på familieturene! Og så ved jeg i øvrigt hvor træls han vil blive at høre på hvis han ikke har råd til lidt sjov. Der har vi ligesom været før. Men det nægter han pure.

jeg får simpelthen grå hår før tid. Han har det som blommen i et æg af en su modtager at være, og alligevel vil han bare kaste om sig med 1000kr sedler for at undgå at køre i f****** tog! Vi forsøger, eller rettere JEG forsøger at træffe nogen gode valg så vores økonomi kan se fornuftig ud i forhold til vi ønsker os et hus. Men han vil bare leve i  luksus her og nu i stedet for at være lidt langsigtet.. Aaaarh!!! 

Jeg ville skære i lommepenge til jer begge og lave en familie pulje hvor de penge der skal bruges på familien er så det bliver en mere fair fordeling så det ikke kun er dine penge der skal bruges til børn

Anmeld Citér

17. juli 2015

Anonym trådstarter

Troldemommi skriver:

Hold fast hvor ville jeg nægte at forsørge sådan et luksusdyr, han er da et fjols, hvis han ikke vil tage toget og ikke har råd til bil, så må han jo cykle  det er ret udbredt blandt studerende 

jeg syntes i skal få hver sin økonomi, så må luksusdyret jo få sig et fritidsjob 

50km er alligevel et stykke på cykel 

Anmeld Citér

17. juli 2015

Frk_Louise

Jeg skal lige af med noget galde og frustration!! Undskyld det nok bliver langt.

For h****** hvor bliver jeg sur og frustreret over min kæreste nogengange! Vi lever for tiden af dagpenge og su. Med 2 børn og bil. Normalt går jeg på arbejde men lige nu er jeg på barsel. Jeg gør alt for at vores økonomi hænger sammen og vi begge har penge til "sjov og ballade", vi har fået fællesøkonomi så han kan få glæde af at jeg tjener noget mere, så hans studietid ikke skal være for sur. Men hans prioriteter gør bare at jeg føler han er utaknemmelig og egoistisk! 

Vi har hver en konto med lommepenge, det er selvfølgelig penge til tøj, byen med venner eller andet ego men samtidig skal der jo være råd til benzin og ting/aktiviteter for og til børnene, medicin osv. Han vil så prioritere ALLE sine lommepenge på benzin fordi han VIL køre i bilen på arbejde hver dag i hans praktik, selvom han kan tage offentlig transport på samme tid som i bil men til kun 600kr om måneden! Han kan ikke se problemet fordi han mener det må være hans eget valg hvad han vil bruge sine lommepenge på. Det er det jo også, men som forældre må man da have en fornuftig sans der fortæller en at lommepengene sgu da også skal gå til det vi laver fælles med ungerne, ellers bliver det jo evigt og altid mine lommepenge alene der skal bruges på familieturene! Og så ved jeg i øvrigt hvor træls han vil blive at høre på hvis han ikke har råd til lidt sjov. Der har vi ligesom været før. Men det nægter han pure.

jeg får simpelthen grå hår før tid. Han har det som blommen i et æg af en su modtager at være, og alligevel vil han bare kaste om sig med 1000kr sedler for at undgå at køre i f****** tog! Vi forsøger, eller rettere JEG forsøger at træffe nogen gode valg så vores økonomi kan se fornuftig ud i forhold til vi ønsker os et hus. Men han vil bare leve i  luksus her og nu i stedet for at være lidt langsigtet.. Aaaarh!!! 

Så må han jo lære det ved at han bare ikke får lov til at deltage i familie udflugterne, så længe han ikke vil hjælpe med at betale til det...

Forhåbentlig får han så øjnene op.

Eller drop fælles økonomien igen?

Måske skulle i lave en sparegris udelukkende til familie ture..

Anmeld Citér

17. juli 2015

Troldemommi

Anonym skriver:

50km er alligevel et stykke på cykel 

Ja meget langt, men pludseligt er toget måske slet ikke så tosset så  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.