Jeg skal lige af med noget galde og frustration!! Undskyld det nok bliver langt.
For h****** hvor bliver jeg sur og frustreret over min kæreste nogengange! Vi lever for tiden af dagpenge og su. Med 2 børn og bil. Normalt går jeg på arbejde men lige nu er jeg på barsel. Jeg gør alt for at vores økonomi hænger sammen og vi begge har penge til "sjov og ballade", vi har fået fællesøkonomi så han kan få glæde af at jeg tjener noget mere, så hans studietid ikke skal være for sur. Men hans prioriteter gør bare at jeg føler han er utaknemmelig og egoistisk!
Vi har hver en konto med lommepenge, det er selvfølgelig penge til tøj, byen med venner eller andet ego men samtidig skal der jo være råd til benzin og ting/aktiviteter for og til børnene, medicin osv. Han vil så prioritere ALLE sine lommepenge på benzin fordi han VIL køre i bilen på arbejde hver dag i hans praktik, selvom han kan tage offentlig transport på samme tid som i bil men til kun 600kr om måneden! Han kan ikke se problemet fordi han mener det må være hans eget valg hvad han vil bruge sine lommepenge på. Det er det jo også, men som forældre må man da have en fornuftig sans der fortæller en at lommepengene sgu da også skal gå til det vi laver fælles med ungerne, ellers bliver det jo evigt og altid mine lommepenge alene der skal bruges på familieturene! Og så ved jeg i øvrigt hvor træls han vil blive at høre på hvis han ikke har råd til lidt sjov. Der har vi ligesom været før. Men det nægter han pure.
jeg får simpelthen grå hår før tid. Han har det som blommen i et æg af en su modtager at være, og alligevel vil han bare kaste om sig med 1000kr sedler for at undgå at køre i f****** tog! Vi forsøger, eller rettere JEG forsøger at træffe nogen gode valg så vores økonomi kan se fornuftig ud i forhold til vi ønsker os et hus. Men han vil bare leve i luksus her og nu i stedet for at være lidt langsigtet.. Aaaarh!!!

Anmeld
Citér