Følelser via bamse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.685 visninger
12 svar
22 synes godt om
16. juli 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

vi har en meget glad pige på 3 år som har en yndlingsbamse der er med overalt: i børnehaven, i seng, den får skiftet ble, bliver kørt i dukkevogn & får plaster på når den slår sig.

bamsen er temmelig ofte ked af det - den "græder" højlydt, og det er mildest talt møg irriterende at høre på. Folk der ikke kender os tror også ind imellem at det er vores pige der græder, så må vi forklare at hun bare leger med bamsen.

idag i bilen siger hun så til min mand at bamsen synes lillebror er dum. Så vi kom til at snakke om hvor meget af det bamsen gør (især det med at være ked af det) der i virkeligheden er hendes egne følelser. Hun er et utroligt glad barn, men måske er det bare en facade...? Det ville jo være vildt trist hvos hun ikke tør vise sine sande følelser, og de så kommer ud gennem bamsen istedet, men hvordan gennemskuer man lige sådan noget? Og er der andre der oplever noget lignende?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Hvordan græder denne her bamse? Er det noget hun trykker på, så den græder, eller hvordan? 

Jeg forstår ikke helt sammenhængen.

Anmeld Citér

16. juli 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Lomm skriver:

vi har en meget glad pige på 3 år som har en yndlingsbamse der er med overalt: i børnehaven, i seng, den får skiftet ble, bliver kørt i dukkevogn & får plaster på når den slår sig.

bamsen er temmelig ofte ked af det - den "græder" højlydt, og det er mildest talt møg irriterende at høre på. Folk der ikke kender os tror også ind imellem at det er vores pige der græder, så må vi forklare at hun bare leger med bamsen.

idag i bilen siger hun så til min mand at bamsen synes lillebror er dum. Så vi kom til at snakke om hvor meget af det bamsen gør (især det med at være ked af det) der i virkeligheden er hendes egne følelser. Hun er et utroligt glad barn, men måske er det bare en facade...? Det ville jo være vildt trist hvos hun ikke tør vise sine sande følelser, og de så kommer ud gennem bamsen istedet, men hvordan gennemskuer man lige sådan noget? Og er der andre der oplever noget lignende?

Jeg tænker at jeg ville gå med på legen og spørge ind til hvorfor bamse synes lillebror er dum? Eller åh hvorfor er bamse mon ked af det? - hvis hun ikke selv svarer ville jeg give nogle muligheder. "Jeg tror bsmse er ked af at ....." Osv. 

Børn bearbejder hverdagen gennem leg så det er oplagt at bruge bamse 

Anmeld Citér

17. juli 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm
EBK skriver:

Hvordan græder denne her bamse? Er det noget hun trykker på, så den græder, eller hvordan? 

Jeg forstår ikke helt sammenhængen.

Nej, min pige går rundt og siger huh-huh som om hun selv græder

Anmeld Citér

17. juli 2015

Lomm skriver:

Nej, min pige går rundt og siger huh-huh som om hun selv græder

Det kan være hun opfatter lillebror som en der græder meget og bearbejder det i legen med bamsen og det er der jo intet galt i. Børn leger meget af det, de ser og oplever 

Anmeld Citér

17. juli 2015

Sprit25

Jeg gjorde det selv. Trøstede min dukke hvis jeg var bange og sagde nu skal du ikke være bange. 

Jeg tænker faktisk det er helt normalt

Anmeld Citér

17. juli 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm
mor:) skriver:

Jeg tænker at jeg ville gå med på legen og spørge ind til hvorfor bamse synes lillebror er dum? Eller åh hvorfor er bamse mon ked af det? - hvis hun ikke selv svarer ville jeg give nogle muligheder. "Jeg tror bsmse er ked af at ....." Osv. 

Børn bearbejder hverdagen gennem leg så det er oplagt at bruge bamse 

Vi spørg skam, svarene kan være at han har slået sig, at han er træt, at han savnede sin mor henne i børnehavnen osv.

Fx det med børnehaven kunne jo godt lyde som om det i virkeligheden var hende, men hun er somregel selv i super humør når det foregår. Er generelt et glad barn, altså lige når man ser bort fra lidt morgensurhed & hysteri i ulvetimen

Anmeld Citér

17. juli 2015

Vi spørg skam, svarene kan være at han har slået sig, at han er træt, at han savnede sin mor henne i børnehavnen osv.

Fx det med børnehaven kunne jo godt lyde som om det i virkeligheden var hende, men hun er somregel selv i super humør når det foregår. Er generelt et glad barn, altså lige når man ser bort fra lidt morgensurhed & hysteri i ulvetimen

Det er ikke noget der ville bekymre mig - det dr hverdagsting hun bearbejder ved at lege med bamse. 

Selvom hun er glad for sin børnehave kan hun godt have dage hvor hun savner mor 

men det lyder nu til det bare er alle mulige hverdagsting 

Anmeld Citér

17. juli 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm
mor:) skriver:

Det kan være hun opfatter lillebror som en der græder meget og bearbejder det i legen med bamsen og det er der jo intet galt i. Børn leger meget af det, de ser og oplever 

Lillebror græder bare stort set aldrig, så det kan det næsten ikke være.

Anmeld Citér

17. juli 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm
Sprit25 skriver:

Jeg gjorde det selv. Trøstede min dukke hvis jeg var bange og sagde nu skal du ikke være bange. 

Jeg tænker faktisk det er helt normalt

Er ikke i tvivl om st det er normalt, det vi finder bekymrende er at den hund græder virkelig ofte. Så hvis den afspejler hendes følelser, ja så er det da et problem...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.