Anonym skriver:
sådan siger min 7 årige søn når han ikke får sin vilje... 
det kan f.eks. være hvis han vil spille på PC og jeg siger nej... hvis jeg holder fast i mit nej, så begynder han at råbe at han hader os og det her sted, og at han ikke vil komme her mere. I starten prøvede jeg at sige til mig selv at det er en reaktion på at jeg sætter - og holder - flere grænser nu end da jeg boede med hans far og boede for mig selv, men nu har vi boet sådan her i snart 18 mdr og han bliver ved.
Er det normalt at reagere sådan? Kan vi gøre noget for at få ham til at stoppe, for det gør ondt på mig når han siger sådan.
Er han også hos sin far? Bedster? andre?
Selvom at det ikke er rart at få af vide, tror jeg mange børn siger det, når de bliver sure..
De mener det ikke.
Jeg var sammen med en 5½årig dreng her for nylig og der blev det også sagt, og at han ikke ville være sammen med sin far, hellere hos mig.. Det var fordi han blev sur, faren var uretfærdig og sådan noget. Han mener det ikke, men han bliver gal og så bliver der sagt sådan nogle ting.
Det kan også være fordi at han bare er frusteret, du er weekendforælder, han savner dig, ikke føler sig tilpas/hjemme..
Har du taget snakket med ham, om at det gør ondt, når han siger de ting, for at sige at man hader nogen, er meget sårende og du elsker at have ham der, og du glæder dig til at se ham.
Det er svært at sige om det er noget han bare siger, om det er fordi han er gal, frusteret.. men han er så stor, at du kan sætte dig ned og snakke med ham, forklarer ham ting, og hvad man ikke siger til folk..