Efter min mening er minibilerne bybiler og ikke pendlerbiler. Jeg kører selv 100 km hver dag og med så mange km hver dag er komfort og ikke mindst sikkerhed det vigtigste for mig. Jeg tror de små biler kan være meget behagelige at køre i, men jeg ville personligt blive træt af de små bagagerum og vil ikke have barnevognen bagpå.
Derudover mener jeg ikke sikkerheden er god nok i minibilerne. Ja de får 5 stjerner i tests, men hvis der er en, der kører op bag i en minibil og de bagerste 50 cm bliver skadet, vil det ved en større bil kun gå ud over bagagerummet, mens skaden vil komme helt frem til bagsædet i en minbil. Desværre taler jeg af personlig erfaring, da jeg nu to gange har oplevet at blive påkørt bagfra. En gang af et fjols, der ikke fattede at holde afstand og derfor ikke kunne nå at bremse, da der var en hård opbremsning længere fremme i rækken af biler og en anden gang af en person, der overså, at vi holdte helt stille pga. kø på motorvejen. Hans Toyota Yaris blev totaltskadet, mens min blev voldsomt skadet bagi, men pga. størelsen af min bil, gik det kun ud over bagagerumsdelen. Skaden var så voldsom, at var jeg i stedet i en minibil, var det bagsædet, hvor vores datter kunne have siddet, det var gået ud over.
Vi kigger selv på at skifte vores ene bil ud, men det bliver bestemt ikke med en mindre bil.
Anmeld
Citér