Søn savner far - 1 1/2 år - bor stadig sammen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juli 2015

Anonym trådstarter

nanan78 skriver:

Hej, jeg har for nylig været på kursus i udlandet i en uge. Vi brugte FaceTime og Skype, og så indspillede jeg nogle videoer hvor jeg sang og talte til min datter. Det hjalp med savnet.

Ja, det var måske en ide. Det er i hvert fald værd at prøve :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2015

Anonym trådstarter

God-mor skriver:

Kender til det fra vores familie. Min mand arbejder meget, det er så bare hele året og min datter og ham ser mest til hinanden i weekender. Sådan har det altid været så hun er vant til det, men reagere i perioder (hun er 2). Hun bliver også pylret og vred. Om natten ligger hun mellem os og ligger helt inde under fars armhuler for at mærke ham og blive tanket op. Det er rigtig hårdt, men der er ikke så meget at gøre andet end at bruge tid sammen når han så har fri, og at far sørger for at være 110 % på jeres barn.

Ja det er ikke nemt. Vores søn bliver også to til oktober. Problemet er bare at det er gået fra at være mig der aflevere til far hentede over til at jeg nu både skal hente og aflevere og far tidligst er hjemme kl 18, så han er gået fra den ene yderlighed til den anden 

Anmeld Citér

13. juli 2015

Anonym trådstarter

LBK skriver:

Kan i ikke besøge far på jobbet?

Jo det var en mulighed men han arbejder 45 min væk og sønnike hader at kører bil mere end 15 minutter, så det bliver et "helved" for mig at skulle kører alene med ham :-( har nemlig også tænkt på det, men synes det er langt når han ikke rigtig vil køreturen :-(

Anmeld Citér

13. juli 2015

LBK

Anonym skriver:

Jo det var en mulighed men han arbejder 45 min væk og sønnike hader at kører bil mere end 15 minutter, så det bliver et "helved" for mig at skulle kører alene med ham :-( har nemlig også tænkt på det, men synes det er langt når han ikke rigtig vil køreturen :-(

Kan i så ikke bruge offentlig transport 

Anmeld Citér

13. juli 2015

MrsB

Vi er også gået fra den ene yderlighed til den anden. 

Far har været "frivillig" arbejdsløs og delvist på barsel i over 6 måneder hvor vi begge gik hjemme med lillesøster og vores store dreng har haft rigtig meget fri fra dagpleje. Har været vant til at far var der hele tiden. Nu er han så startet job igen og er væk 14 dage i Holland og hjemme 14 dage. 

Det er hårdt, børnene er mærket af det. Selvfølgelig savner de deres far. Men ja vi bruger FaceTime, og jeg snakker meget om far, og når far kommer hjem, far er på job og far laver det og det.. Osv. 

De begynder at acceptere det bedre, og når far er hjemme - bruger han meget tid på ungerne. udnyt de dage eller weekender far så er hjemme. Umiddelbart lyder det ikke til at være permanent, nyd at det bare er en periode og ikke permanent ;b 

Anmeld Citér

13. juli 2015

God-mor

Anonym skriver:

Ja det er ikke nemt. Vores søn bliver også to til oktober. Problemet er bare at det er gået fra at være mig der aflevere til far hentede over til at jeg nu både skal hente og aflevere og far tidligst er hjemme kl 18, så han er gået fra den ene yderlighed til den anden 

Det er også er hårdt spring, når han er vant til at det er far der henter og dermed er hjemme hver dag når han kommer hjem fra inst. Men savnet kan i selvfølgelig ikke tage fra ham, og det er helt naturligt at jeres søn reagere på det. Det er jo hårdt når far lige pludselig er væk hele tiden og han ikke forstår hvorfor. Men ville sørge for ikke at have for mange aftaler når far er hjemme så jeres barn har mulighed for bare at være sammen og hygge med far og dig. Far skal så også være 110 procent til stede og nærværende når han er hjemme. Men det er han sikkert i forvejen Har ikke så mange flere råd fordi det er ikke noget i kan gøre noget ved lige nu andet end at være der lidt ekstra for jeres søn og give ham alt den tid med far som er muligt.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.