Familie dilemmaet og dåben

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.153 visninger
14 svar
28 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. juli 2015

Anonym trådstarter

Hej

Vores datter skal døbes d 6-9. Har dog ikke udsendt indbydelser ud endnu. Min mand har en stor familie og jeg har en mega.

Ligegyldigt om vi skærer folk fra. bliver der ballade.

Min mand s søster VIL ha sine voksne børn med altid, ellers dukker hun ikke op, hun har 4, plus deres kærester. Det hober sig op, alene er hans familie 60 og det er uden min. Jeg har skåret helt ind til benet

Vi er nu 80 mennesker, det koster kassen. og alle ved herinde at når man er på barsel dagpenge, og i forvejen har et par unger er det dyrt.

Hvad fanden gør man? Hvem skærer man fra?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2015

Julemusen

Hold da op en stor familie! Her var det vores søskende med påhæng, vores forældre og bedsteforældre. Ikke mere end det da vi ikke havde plads til flere. Vi blev 27  

Det er jo bare at være hård og kontant og sætte stregen der hvor det passer med antallet i har råd og plads til.  

Anmeld Citér

10. juli 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Hej

Vores datter skal døbes d 6-9. Har dog ikke udsendt indbydelser ud endnu. Min mand har en stor familie og jeg har en mega.

Min mand s søster VIL ha sine voksne børn med altid, ellers dukker hun ikke op, hun har 4, plus deres kærester. Det hober sig op, alene er hans familie 60 og det er uden min. Jeg har skåret helt ind til benet

Vi er nu 80 mennesker, det koster kassen. og alle ved herinde at når man er på barsel dagpenge, og i forvejen har et par unger er det dyrt.

ja, det var da godt nok mange...

da min venindes datter skulle døbes valgte de at sige at det kun var oldeforældrene, bedsteforældre, gudmor og faddere der blev inviteret med… de endte derfor op med at være 12 i alt…

Anmeld Citér

10. juli 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Så må der blive ballade.. Meld ud at det ikke er fordi de ikke er ønskede, men i er nødt til at kunne holde til det økonomisk og i har begge store familier, så det er umuligt at have alle med.

hvis nogen bliver fornærmende og ikke vil komme, jamen så lader det jo bare plads til et andet familiemedlem som der ellers ikke var plads til  

vi havde selv kun de nærmeste med. Søskende med påhæng og børn (de er små 1-2år) forældre og bedsteforældre. Vi var 23. Fint og  overskueligt for både os og dåbsbarnet.  

Anmeld Citér

10. juli 2015

Mor11

10. juli 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Send invitationerne ud, med de navne på, som er inviteret. Hvis så søsteren spørg ind til hvorfor hendes voksende børn ik er inviteret, så siger i det som det er. Nemlig at i ik har råd til at invitere alle, men at i håber at de kommer.

Hvis søsteren så melder ud, at de ik vil komme, siger i at det er i self kede af, da i gerne ville ha fejret dagen med dem. Men at det jo så er deres valg.

I ka jo invitere til boller og kage, det behøver jo ik være noget der koster det helt vilde.

Men vær ærlig i jeres udmeldinger, i at i rigtig gerne ville ha holdt en stor flot fest, med alle fra begge familier, men at det har i altså ik råd til! Vh stine

Anmeld Citér

10. juli 2015

TNBC

Anonym skriver:

Hej

Hej

Vil Fortælle dig om noget jeg hørte forleden dag. 

Et par skulle giftes, der skulle komme 30gæster, men så ændredd de det og så ville der komme 60 (hvilket de ikke havde råd il) så de valgte at skrive at hver  gæst skulle indbetale 400kr i stedet for gave. (Og det var ok at gøre)

Ellers må i stå fast og sige: det er vores fest og vi har ikke råd til 80menesker og det må blive forældre, bedster, søskende og påhæng. Jeg synes din mands søster skal vokse op og lær at lav noget uden sine børn. De er voksnd og har deres egen mening.  Hvad hvis dd ikke kan dag, vil din svigerknde så heller ike komme?

Anmeld Citér

10. juli 2015

lineog4

Man kan jo også gå den anden vej og i stedet for at skære på mennesker, så skær på hvor meget det koster pr næse. Man kan jo også sige folj selv skal medbringe en ret, man kan lave brød og lækkert pålæg osv. Vi hold bryllup, og lod bare festen være åben. Jeg bagte en masse brød og vi havde lækre delikatesser fra Italien og drikkevarer. Madrasser og tæpper på gulvet fordi vi ikke havde stole nok - og det blev en skøn eftermiddag og ikke til mange penge - skal lige siges vi også havde em baby godt nok på 8 mnd og han havde det også skønt.

Og hvis ikke I vil gå på kompromis der, ja så er det jo bare at sætte en streg men så er det også alle på den anden side af stregen der ikke skal med.

Anmeld Citér

10. juli 2015

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Hej

Hvad med at vende den om, og mærke efter hvad der er vigtig for jer på dagen, fremfor hvad andre forventer og måske bliver fornærmede over?

Hvem er vigtige for jer at have med på dagen, indenfor de rammer I nu har? Det er dem der skal inviteres - de andre kan få en kærlig hilsen og en melding om, at I har valgt alene at holde det for jeres nærmeste. 

Slut prut - og ikke alle de der "forventnings-krav" og forpligtelser. Det er jeres dag. God fornøjelse.

Anmeld Citér

10. juli 2015

MM00

Anonym skriver:

Hej

Hvad med i invitere sådan her

Dine og din mand forældre 

Søskende med kærester/mænd 

Fætre og kusiner til dit barn 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.