hjælp til billig mad plan

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.680 visninger
21 svar
5 synes godt om
7. juli 2015

helle85

søger noget hjælp til at kunne lave en så billig madplan som muligt til resten af mdr. vi har 1900 kr tilbage og kunne også tænke os at have råd til evt en is osv.

eller evt hvis nogen har lavet en mad plan for mdr. vi spiser ikke oksekød, kun hakket men ikke flere dage i træk da manden ikke kan tåle det. og vi spiser heller ikke gryder ret da børnene er trætte af det. 

for de 1900 skal der være råd til alt det huslige også

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2015

Sprit25

Pizza, tærte, kyllinge lasagne, pitabrød

Anmeld Citér

7. juli 2015

Anpau

helle85 skriver:

søger noget hjælp til at kunne lave en så billig madplan som muligt til resten af mdr. vi har 1900 kr tilbage og kunne også tænke os at have råd til evt en is osv.

eller evt hvis nogen har lavet en mad plan for mdr. vi spiser ikke oksekød, kun hakket men ikke flere dage i træk da manden ikke kan tåle det. og vi spiser heller ikke gryder ret da børnene er trætte af det. 

Nu nævner du godt nok i ikke spiser gryderetter og oksekød, men her kommer lige lidt af vores madplan alligevel

Æggekage (evt. med tomat, skinke/kylling, kartofler, ærter, majs)

Mørbradgryde med masser af cocktailpølser

Mexicanske/hjemmelavede pandekager (eller tacoskaller) med fyld (okse, kylling, hvad man nu er til)

Pitabrød

Pasta med kød(okse eller kylling)/fløde/oste sovs

Hjemmelavet pizza (evt. med alle køleskabsresterne)

Tærte (evt. også med rester fra køleskabet)

Rugbrød med pålæg

Svensk pølseret

Det var lige hvad jeg kunne komme i tanker om

Anmeld Citér

7. juli 2015

Trine89

Vi plejer at handle en gang om ugen, hvor der er lavet en madplan. og handler for ca 500-600 kroner. og vi er to voksne og 1 barn. 

en madplan for os kunne være 

Søndag: Lasagne med salat og flutes

Mandag: Rester (det skal være nemt for manden bare at varme mad til ham og vores datter da jeg ikke er hjemme og spise denne dag) 

Tirsdag: Kyllingbryst steg hurtig af på panden og så ovnen. når der er stegt så skære jeg det i tern. SÅ koger jeg noget bulgur med nogle små stykker broccoli i, og så bliver kyllingen blandet sammen med det

Onsdag: Frikadeller med pastasalat

Torsdag: Rugbrød med frikadeller (resterne) og andet pålæg, 

Fredag: Kyllingbryst som jeg halvere og stegs på panden, og så i et fald med pølsestykker, bacon, gulerødder, peberfrugt, og så noget fløde der lige bliver kogt op med lidt tomatpurre og smages til med div. krydderier. og gratineres så i ovnen. og dertil spiser vi ris. 

Lørdag: Rester

Håber dette kunne give lidt inspiration

Anmeld Citér

7. juli 2015

God-mor

helle85 skriver:

Pitabrød med tun 

Madder med kartofler, tomater, æg, tunsalat

Tærter 

Farsbrød

Rejecocktail

Pølsehorn/hjemmelavet pizza

Kylling i karry 

Toast

Sandwich

Fiskefrikadeller med kartofler 

Chili con carne 

Tomatsuppe

Høns i asparges i tarteletter

Krebinetter med kart.

Pastafad med grønt og bacon/kyllingetern 

Anmeld Citér

7. juli 2015

helle85

Trine89 skriver:

Vi plejer at handle en gang om ugen, hvor der er lavet en madplan. og handler for ca 500-600 kroner. og vi er to voksne og 1 barn. 

en madplan for os kunne være 

Søndag: Lasagne med salat og flutes

Mandag: Rester (det skal være nemt for manden bare at varme mad til ham og vores datter da jeg ikke er hjemme og spise denne dag) 

Tirsdag: Kyllingbryst steg hurtig af på panden og så ovnen. når der er stegt så skære jeg det i tern. SÅ koger jeg noget bulgur med nogle små stykker broccoli i, og så bliver kyllingen blandet sammen med det

Onsdag: Frikadeller med pastasalat

Torsdag: Rugbrød med frikadeller (resterne) og andet pålæg, 

Fredag: Kyllingbryst som jeg halvere og stegs på panden, og så i et fald med pølsestykker, bacon, gulerødder, peberfrugt, og så noget fløde der lige bliver kogt op med lidt tomatpurre og smages til med div. krydderier. og gratineres så i ovnen. og dertil spiser vi ris. 

Lørdag: Rester

Håber dette kunne give lidt inspiration

tak det kunne det helt klart, er glad for du skriver hvad i putter i osv, da jeg ikke er så god til det med madlavning 

Anmeld Citér

7. juli 2015

helle85

Anpau skriver:

Nu nævner du godt nok i ikke spiser gryderetter og oksekød, men her kommer lige lidt af vores madplan alligevel

Æggekage (evt. med tomat, skinke/kylling, kartofler, ærter, majs)

Mørbradgryde med masser af cocktailpølser

Mexicanske/hjemmelavede pandekager (eller tacoskaller) med fyld (okse, kylling, hvad man nu er til)

Pitabrød

Pasta med kød(okse eller kylling)/fløde/oste sovs

Hjemmelavet pizza (evt. med alle køleskabsresterne)

Tærte (evt. også med rester fra køleskabet)

Rugbrød med pålæg

Svensk pølseret

Det var lige hvad jeg kunne komme i tanker om

tak 

Anmeld Citér

7. juli 2015

helle85

God-mor skriver:

Pitabrød med tun 

Madder med kartofler, tomater, æg, tunsalat

Tærter 

Farsbrød

Rejecocktail

Pølsehorn/hjemmelavet pizza

Kylling i karry 

Toast

Sandwich

Fiskefrikadeller med kartofler 

Chili con carne 

Tomatsuppe

Høns i asparges i tarteletter

Krebinetter med kart.

Pastafad med grønt og bacon/kyllingetern 

tak  

laver du pølsehorn til aftens mad?? 

hvad putter du i af væde (staves) i pastafad??

Anmeld Citér

7. juli 2015

God-mor

helle85 skriver:

tak  

laver du pølsehorn til aftens mad?? 

hvad putter du i af væde (staves) i pastafad??

Ja det kan jeg godt finde på travle dage, men det er ikke så ofte men smager jo godt :-) 

Pastafad der er fløde kogt op med paprika og en dåse tomatpuré rigtig godt, ellers ostesovs 

Anmeld Citér

7. juli 2015

Masig

Vi har lige tilmeldt os noget der hedder mambeno.dk som sender en madplan hver uge med børnevenlig mad til billige penge. Planen for denne uge kostede ca 350 kr i indkøb.... det kan i jo prøve at kigge på 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.