Da jeg afleverede mine børn i børnehaven/vuggestuen (integreret institution) i formiddags, fik jeg en bemærkning af lederen med på vejen, som virkelig har kørt rundt i mit hoved hele dagen.
Lige lidt forhistorie... Jeg har tre skønne unger, en datter på tre år og tvillingedrenge på 2 år. De er nøjagtig som børn i den alder skal være - gør alt det, de ikke må, slås som ind i helvede, er over alt og kræver min opmærksomhed hele tiden
Jeg elsker at være sammen med dem, og jeg holder dem altid hjemme fra institution, når jeg selv har fri. Jeg er lærer på nedsat tid, hvilket alle ansatte i institutionen ved, og jeg bruger mine ugentlige fridage på at holde børnene hjemme på skift, så de kan få alenetid med mig - noget vi alle nyder i stor stil. I mine ferier er de altid hjemme alle tre.
Jeg gik på ferie i fredags, og for første gang, siden børnene startede i institution, havde jeg besluttet mig for at holde tre dages ferie alene. Tre dage med selvforkælelse - få ordnet hår og negle, spise frokost med en gammel veninde og få læst lidt i min bog, som har ligget støvet og forladt alt for længe. Jeg fik overbevist mig selv om, at de tre dage var en gave til mig selv, og at mine børn nok ville overleve - de skal holde fire ugers ferie fra på torsdag - og jeg har virkelig glædet mig.