Lidt Lost - ang. Dp (lidt Langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2009

Ni-ko-li-ne

WiitrioeN skriver:

arrgh på den måde... Men æder det dig ikke op inde fra at vide at det er en anden der skal putte din lille pige, eller trøste hende når hun er ked af det eller falder og slår sig, eller oplever noget første gange som du ikke engang har oplevet endnu osv.?

jeg er nået frem til at så længe hun trives og har det godt så er jeg glad og tilfreds :0) og det er kun godt for hende at knytte sig til andre mennesker også :0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2009

LotteN

hvad endte du op med idag? Er hun i dagpleje, eller holdt du hende hjemme?? og hvis hun er i dagpleje, hvordan er det så gået?

Anmeld

15. september 2009

Bondepigen

WiitrioeN skriver:

Hun er aldrig i DP om mandagen da de der er i legestue og det kan hun ikke holde til psykisk...

Syntes hun virker glad nok for DPéren, og vi staret d. 4 aug. og hun sov der for første gang i tirsdags og det gik rigtig godt men hun skreg helt vildt når jeg afleverte hende hele sidste uge og det plejer hun ellers ikke at gøre...

Men ved ikke om jeg bare skal prøve at sende hende afsted også sige til DPéren at hvis hun ikke kan få hende til at spise eller hvis hun bliver kidt pylret så skal hun ringe efter mig??

Det var det jeg ville gøre i hvert fald. Hun skal jo vænne sig til det, men hvis det går helt galt er du der. Det synes jeg ville være den bedste løsning...

Anmeld

15. september 2009

Valle81

Hejsa:0)

Jeg kan godt forstå dine bekymringer, og jeg ved også at din datter er født meget for tidligt.

Jeg synes virkelig først og fremmest at du skal sørege for at snakke rigtig godt med din DP'er. Jeg er sikker på at hun også er berørt af det, og tænker over at din kære datter måske ikke får så mget at spise osv.

Så jeg er sikker på at en god lang snak vil hjælpe. At få udtrykt dine følelser, og at i sammen kommer op med en plan, for hvordan dette forhåbentligt kan blive bedre.

Det kunne være at din DP'er fx kunne have tid og overskud til at din datter efter de andre har spist og evt puttet kunne give din datter et seperat måltid mad, hvor det bare er de to i tæt kontakt. Måske roen og nærværet kunne gøre det.

Din dagplejer har jobbet fordi hun elsker børn og gerne vil give dem en tryk hverdag, nu hvor vi ( børnenes forældre) jo skal arbejde eller på studie.

Jeg har selv været dagplejer, og du kan tro at jeg øsnskede kun alt det bedste for de børn jeg passede, og ville gå så langt som mine evner, tid og muligheder rakte, for at gøre hver enkelt barn tilfreds, opfylde behov, små som store:0)

Håber virkelig at i finder en løsning.

Knus

Christina

Anmeld

15. september 2009

4xGreve

Hey alle sammen...

Tak for jeres mange positive svar...

Jeg valgte at sende min datter afsted imorges da jeg skønnet at hun havde fået det beder og at hendes humør var med hende (hun skreg heller ikke da jeg afleverte hende)....

Jeg fortalte DPéren imorges hvordan det var i fredags da vi kom hjem og hun har gjord en ihærdig indsats for at få hende til at spise og der kom da også lidt indbordes (herhjemme har hun så ikke ville spise ved bordet men vil gerne lege imens mor gav lidt mad i ny og næ), hun har været glad, hygget sig og leget fint, dog lidt svære at trøste den ene gang hvor hun faldte og blev ked af det, og sov kun 1 time til middag, men ellers har hun klaret dagen i DPéren super flot...

Hun har så virket lidt skidt igen her til aften helt rød/lilla rund om øjene og næsen løb en hel del, men har valgt at se det an til igen imorgen tidlig...

I må endelig ikke tro at Daniella´s DPér ikke er god, vi er super glade for hende og vi snakker rigtig godt med hende, men selvom vi snakker super godt med hende, er trygge ved hende, glad ved hende mm. så kan det ikke fjerne min følelse af at det er forkert at det ikke er mig men en anden der passer mit barn og især når jeg nu går hjemme,- men prøver at få det bedste ud af det...

Anmeld

16. september 2009

LotteN

WiitrioeN skriver:

Hey alle sammen...

Jeg valgte at sende min datter afsted imorges da jeg skønnet at hun havde fået det beder og at hendes humør var med hende (hun skreg heller ikke da jeg afleverte hende)....

Jeg fortalte DPéren imorges hvordan det var i fredags da vi kom hjem og hun har gjord en ihærdig indsats for at få hende til at spise og der kom da også lidt indbordes (herhjemme har hun så ikke ville spise ved bordet men vil gerne lege imens mor gav lidt mad i ny og næ), hun har været glad, hygget sig og leget fint, dog lidt svære at trøste den ene gang hvor hun faldte og blev ked af det, og sov kun 1 time til middag, men ellers har hun klaret dagen i DPéren super flot...

Hun har så virket lidt skidt igen her til aften helt rød/lilla rund om øjene og næsen løb en hel del, men har valgt at se det an til igen imorgen tidlig...

I må endelig ikke tro at Daniella´s DPér ikke er god, vi er super glade for hende og vi snakker rigtig godt med hende, men selvom vi snakker super godt med hende, er trygge ved hende, glad ved hende mm. så kan det ikke fjerne min følelse af at det er forkert at det ikke er mig men en anden der passer mit barn og især når jeg nu går hjemme,- men prøver at få det bedste ud af det...

Dejlgit og høre det gik godt igår og du har fået snakket med dagplejeren om det...
Hvor længe har du barsel endnu da?
Kan godt forstå det er mærkeligt for dig, når du selv går hjemme, at du så skal afl. hende, men tror du ikke, når først du kommer igang med at arbejde og får andet og tænke på at det bliver normalt for dig og afl. hende...
Du må bare forsøge og tænke på, hun oplever lidt mere på en dag, når hun lehar en masse andre børn og lege med

Anmeld

16. september 2009

Vingummien

WiitrioeN skriver:

Hey alle sammen...

Er godt at høre at du sendte hende af sted.

Som du ved har vi heller ikke haft den bedste start med Emil, er ikke altid nemt at være mor.

Jeg har valgt at sige at han skal afsted mindst 3 dage om ugen, torsdag er forskellige og fredag er han hjemme, så længe jeg går herhjemme så gør jeg sådan, og onsdag er han der så længere end de andre dage så han også prøver det. Og så har jeg sluppet ham lidt på den gode måde over for pædagogerne selvom det er svært der hvor han er.

Men vil sige at der er altså også nogle dage hvor de ikke kan få mad i Emil og så er der dage hvor de ikke kan få ham til at sove, det vil komme, ligesom det gør hjemme ved en selv.

Er dp også glad for at have hende? hun er ikke nervøs for at gøre de forskellige ting med hende fordi hun er skrøbelig?
Jeg fandt ud af den anden dag at en af dem på Emils stue var bange for at give Emil mad pga mig, fordi at jeg har fortalt hvor nemt han nogen gange får det galt i halsen.

Måske i skulle prøve at slippe hendde lidt, lade dp gøre som hun finder bedst og se hvordan det går?

Håber i hvert fald det kommer ti at gå som smurt snart så du kan have det godt med at begynde på arbejde eller hvad du nu skal

Anmeld

16. september 2009

N&J

WiitrioeN skriver:

Nu kender jeg jo ikke hele baghistorien... men tænker lidt at der vil jo aldrig være nogen der kan tage sig ligeså godt af dit barn som du selv kan, men noget af det vigtigste for børn er jo at skabe relationer med andre børn, og når man i dag ikke alle går hjemme og børnene derved kan lære af hinanden så må de jo derhen hvor andre børn er, og det lyder jo også som om hun er yderst kompetent, jeres dp, men jeg tror ikke man kommer over den følelse af at "forlade" sig barn, før man selv er i gang igen og barnet er faldet helt til, tro på at det du gør er det bedste for din datter..

Er heller ikke selv helt klar til at min datter starter i vg, men jeg ser også hvor glad hun er når der er andre børn, så må jeg jo tackle min usikkerhed, jeg syntes det vigtigste for mig er at stille lidt kritiske spørgsmål til hvordan de takler de forskellige situationer, jeg ved vil opstå med min datter, eks når hun bliver bundhysterisk.
Håber det er blevet bedre og hun er blevet mere glad...  

Knuz Jane

Anmeld

16. september 2009

4xGreve

Laver lige et samlet svar...

Med dpéren har vi sådan et samarbejde at det er vigtigt at vi får snakket godt ud om tingende og at vi kan komme til hinanden hvis der er noget...

Dpéren har selv en FTF og ved derfor hvad det vil sige, og derfor er vi også meget trygge ved hende...
Hvordan hun gør når hun har Daniella går vi ikke ind og bestemme men vi følger godt med og får snakket om tingende hvis der er noget vi er i tvivl om eller noget vi ikke bryder os om hun gør...
Dpéren kommer ligeledes til os hvis der er noget, men self. når Daniella er hos hende er det hendes regler mm. der gælder...

Vil sige at vi har sluppet hende så meget vi kan og mere bliver det ikke lig pt. for hun er stadig mit barn og derfor vil jeg altid have et godt tag i hende, kan og vil ikke slippe hende mere, men DPéren er tilfreds med vores samarbejde og syntes ikke at der er nogen problemer med måden det køre på!

Jeg har barsel til nov. men skal først starte på skole til jan. og det glæder jeg mig lige så meget til som jeg frygter det...

Tror aldrig at jeg vil få følelsen af at det er normalt eller godt at aflevere hende, da jeg er lidt gammeldags og mener at jeg er den eneste rigtige til at passe hende, at det er det eneste rigtige for vores børn...
Og hvis tilfældet var at jeg gik hjemme og selv skulle passe Daniella så vil hun stadig komme i kontakt med andre store som små børn, dette vil ikke have været noegt problem...

Hun er igen idag afsted og hun skreg heller ikke imorges da vi lavet lidt leg inden vi gik ind...!

Hun vil altid mangle når jeg ikke har hende hos mig og det vil aldrig føles rigtig eller godt når hun ikke er der og det kan jeg ikke lave om på, men derfor sender jeg hende jo stadigvæk afsted og derfor sparker jeg jo stadig mine egen følelser tilside...

Jeg elsker min datter overalt på jorden og langt langt langt højer end det og det er forskelligt fra barn til barn hvad der er godt for dem og jeg vil ikke mene at det er godt for min lille pige at være væk så mange timer hverdag (siger dog ikke at det ikke er godt at hun er afsted et par timer) mener bare ikke at det er godt at hun tilbringer det meste af dagen ude og det er den fornemmelse jeg får når jeg mærker hende og ikke kun mig selv!!!!

Tak for svar til jer alle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.