Lidt Lost - ang. Dp (lidt Langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.053 visninger
18 svar
0 synes godt om
14. september 2009

4xGreve

Min datter kom i torsdags hjem afviste mig totalt, vil ikke have noget med mig at gøre, fredag kommer hun så hjem og er fuldstændig ødelagt af sult (DPéren havde godt nok sagt at hun ikke rigtigt havde spist i løbet af dagen, - men det havde hun jo slet ikke i løbet af ugen hos hende)...
Hele weekenden har hun så været lidt mærket af det syntes vi...

Idag har hun så spist sådan okay, men hun har virket lidt sløj, vi har nogen gange sat og bare hygget (og det plejer hun ellers at have for meget krudt i måsen til), også har hun pivet en del, og været lidt ked af det...
Men andre tidspunkter idag har hun bare leget, hygget sig, grinet og pjattet, så er lidty lost, kan ikke finde ud af om jeg skal sende hende afsted imorgen eller holde hende hjemme og evt. tag en tur over til mormor for at der stadig sker lidt og så vi evt. kan komme ud og lege med sten (det elsker hun)...

Vi er stdaigvæk i en lille opstarts fase i dpéren men jeg har også muligheden for at have hende hjemem de dage det er nødvendigt da jeg stadig har barsel og derfor går hjemme...

Hvad vil i gøre?

På forhpnd tak for hjælpen---

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2009

LotteN

hvornår startede hun i dagplejen?

det lyder da bare rigtig trals at hun ikke er helt på toppen. det kan måske og være der er tænder på vje der driller hende lidt?

men hvis det er dagplejen og hun har lidt svært ved at vende sig til det, tror jeg nu nok jeg ville sende hende afsted og så måske bare et par timer.. hvis du holder hende hjemme en dag tror jeg bare det er endnu sværere for hende og blive hørt rigtigt ind.. nu har det jo også lige været weekend - mandag kan altid godt være lidt svær!

håber ud finder en løsning som du har det godt med

Anmeld

14. september 2009

4xGreve

LotteN skriver:

hvornår startede hun i dagplejen?

det lyder da bare rigtig trals at hun ikke er helt på toppen. det kan måske og være der er tænder på vje der driller hende lidt?

men hvis det er dagplejen og hun har lidt svært ved at vende sig til det, tror jeg nu nok jeg ville sende hende afsted og så måske bare et par timer.. hvis du holder hende hjemme en dag tror jeg bare det er endnu sværere for hende og blive hørt rigtigt ind.. nu har det jo også lige været weekend - mandag kan altid godt være lidt svær!

håber ud finder en løsning som du har det godt med

Hun er aldrig i DP om mandagen da de der er i legestue og det kan hun ikke holde til psykisk...

Syntes hun virker glad nok for DPéren, og vi staret d. 4 aug. og hun sov der for første gang i tirsdags og det gik rigtig godt men hun skreg helt vildt når jeg afleverte hende hele sidste uge og det plejer hun ellers ikke at gøre...

Men ved ikke om jeg bare skal prøve at sende hende afsted også sige til DPéren at hvis hun ikke kan få hende til at spise eller hvis hun bliver kidt pylret så skal hun ringe efter mig??

Anmeld

14. september 2009

LotteN

WiitrioeN skriver:

Hun er aldrig i DP om mandagen da de der er i legestue og det kan hun ikke holde til psykisk...

Syntes hun virker glad nok for DPéren, og vi staret d. 4 aug. og hun sov der for første gang i tirsdags og det gik rigtig godt men hun skreg helt vildt når jeg afleverte hende hele sidste uge og det plejer hun ellers ikke at gøre...

Men ved ikke om jeg bare skal prøve at sende hende afsted også sige til DPéren at hvis hun ikke kan få hende til at spise eller hvis hun bliver kidt pylret så skal hun ringe efter mig??

nå okay, ja det lyder godt nok mærkeligt så, for så har hun jo været der i over en månede nu.,
Men ved nogen børn kan reaktionen selvfølgelig også først komme senere, da de finder ud af deres hverdag faktisk skal være sådan altid...!

du kunne jo evt vurdere imorgen når i er stået op, om du kan mærke noget på hende. hvis ikke, så ville jeg afl. hende og sige til dagplejemoren hun bare kan ringe, hvis der bliver noget, da du jo alligevel går hjemme...!

Anmeld

14. september 2009

Miamaja

jeg ville tage guldklumpen med hjem, hvis det var ham, med det samme. og muligvis prove en anden DP og kun lade barnet vaere der, et par timer. starte med 3 timer f.eks og se hvordan det korer og saa lidt mere alt efter hvordan det gaar. lyder slet ikke godt med saadan en lille en der naesten intet spiser fordi hun ikke trives

Anmeld

14. september 2009

4xGreve

LotteN skriver:

nå okay, ja det lyder godt nok mærkeligt så, for så har hun jo været der i over en månede nu.,
Men ved nogen børn kan reaktionen selvfølgelig også først komme senere, da de finder ud af deres hverdag faktisk skal være sådan altid...!

du kunne jo evt vurdere imorgen når i er stået op, om du kan mærke noget på hende. hvis ikke, så ville jeg afl. hende og sige til dagplejemoren hun bare kan ringe, hvis der bliver noget, da du jo alligevel går hjemme...!

Syntes også det er mærkeligt og hver morgen når jeg aflever hende og hun skrigr sådan har jeg bare lyst til at give hende tøj på igen, vende om og tag hende med hjem for hun skriger virelig dybt ulykkeligt og det er bare så hårdt...

Ved ikke hvad jeg skal mærke efter for hun har aldrig rigtigt være godt gammeldags syg... Jo 1 gang og der var det 3 dages febdr og der var ingen tvivl for det kom fra det ene øjeblik til det andet og holdte op på samme måde igen...

føler mig magts føls, føler jeg svigter hende, og føler at jeg gør hende mere ondt end godt ved at aflevere hende når hun skriger sådan, men holder dog mit sind positiv og smiler og lyder optamistisk når jeg aflevere hende!

Anmeld

14. september 2009

Ni-ko-li-ne

WiitrioeN skriver:

Syntes også det er mærkeligt og hver morgen når jeg aflever hende og hun skrigr sådan har jeg bare lyst til at give hende tøj på igen, vende om og tag hende med hjem for hun skriger virelig dybt ulykkeligt og det er bare så hårdt...

Ved ikke hvad jeg skal mærke efter for hun har aldrig rigtigt være godt gammeldags syg... Jo 1 gang og der var det 3 dages febdr og der var ingen tvivl for det kom fra det ene øjeblik til det andet og holdte op på samme måde igen...

føler mig magts føls, føler jeg svigter hende, og føler at jeg gør hende mere ondt end godt ved at aflevere hende når hun skriger sådan, men holder dog mit sind positiv og smiler og lyder optamistisk når jeg aflevere hende!

det er vigtigt at du ikke på nogen måde viser din datter at du føler sådan... det er helt normalt at børn bliver kede når de skal afleveres...  og hun stopper jo igen når du er gået ikke?

jeg har det lidt som dig og derfor tænker jeg: "jeg gør det her for Nikoline" for det ville være en bjørnetjeneste at holde hende hjemme

Anmeld

14. september 2009

4xGreve

ka-ri-na skriver:

det er vigtigt at du ikke på nogen måde viser din datter at du føler sådan... det er helt normalt at børn bliver kede når de skal afleveres...  og hun stopper jo igen når du er gået ikke?

jeg har det lidt som dig og derfor tænker jeg: "jeg gør det her for Nikoline" for det ville være en bjørnetjeneste at holde hende hjemme

Dejligt at høre jeg ikke er den eneste...

Men gør også alt for ikke at vise det for det havde jeg nemlig snakket rigtig meget med dpéren om inden daniella skulle til at være der alene...

Men undskyld jeg spøger men forstår ikke hvad du mener med at det vl være en bjørnetjense at holde hende hjemme?

Anmeld

14. september 2009

Ni-ko-li-ne

WiitrioeN skriver:

Dejligt at høre jeg ikke er den eneste...

Men gør også alt for ikke at vise det for det havde jeg nemlig snakket rigtig meget med dpéren om inden daniella skulle til at være der alene...

Men undskyld jeg spøger men forstår ikke hvad du mener med at det vl være en bjørnetjense at holde hende hjemme?

det jeg mener er at børn har godt af at komme ud og opleve noget andet end det der hjemme... at andre steder kan være trygge og at der er andet i verden :0)

Anmeld

14. september 2009

4xGreve

ka-ri-na skriver:

det jeg mener er at børn har godt af at komme ud og opleve noget andet end det der hjemme... at andre steder kan være trygge og at der er andet i verden :0)

arrgh på den måde... Men æder det dig ikke op inde fra at vide at det er en anden der skal putte din lille pige, eller trøste hende når hun er ked af det eller falder og slår sig, eller oplever noget første gange som du ikke engang har oplevet endnu osv.?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.