Jeg er træt......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2015

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Jeg kunne så meget have skrevet det her indlæg!!! Jeg er ved at omkomme af træthed!!! Min dreng er 7 måneder, bliver ammet i søvn, gider ikke sut og helst heller ikke flaske og vil også gerne ammes 4-5 gange om natten. Har lidt svært ved at gennemskue om det er sult eller hygge... Nogle gange er det helt sikkert bare hygge. Han spiser heller ikke vildt meget om dagen, måske er det derfor han skal indhente det om natten...

Måske skal vi lave en aftale om at tage kampen op samtidig og få ændret de dårlige vaner, så kan vi støtte hinanden lidt i processen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2015

Muffinmus

Morogbarn skriver:

Jeg kunne så meget have skrevet det her indlæg!!! Jeg er ved at omkomme af træthed!!! Min dreng er 7 måneder, bliver ammet i søvn, gider ikke sut og helst heller ikke flaske og vil også gerne ammes 4-5 gange om natten. Har lidt svært ved at gennemskue om det er sult eller hygge... Nogle gange er det helt sikkert bare hygge. Han spiser heller ikke vildt meget om dagen, måske er det derfor han skal indhente det om natten...

Måske skal vi lave en aftale om at tage kampen op samtidig og få ændret de dårlige vaner, så kan vi støtte hinanden lidt i processen 

Ammeråd der er gode at huske.

Husk hvile, god nærende mad og masser af drikke...for meget aktivit og for lidt væske kan påvirke både mængde og kvalitet. især er aftenmælken ofte tyndere.

De fleste ammebørn tanker op om til natten. Dvs de sagtens kan ligge og spise fra kl.19-21, næsten uafbrudt.

Husk også at sover de dårligt , sover du dårligt og dermed er en lur endnu vigtigere i løbet afdagen.

Og husk, det varer ikke ved

Om få mdr er det måske slut, barnet får fast føde og kan drikke af en kop....og du er ude på den anden side

Håber det bedste for jer trætte mødre. Det er en kamp for at få en god nattesøvn, og med børn på 8,6 og 3 år, glæder jeg mig selv til at kunne sove igennem hver dag og prøve at vågne op veludhvilet

Anmeld Citér

4. juli 2015

Anonym trådstarter

Masig skriver:

Flaske er ikke altid bedre. Der skal man op og gøre den klar og vågner derfor mere end hvis man bare lige kan ligge og amme i sengen sådan halvt sovende... og nogle gange skal man stadig op fem gange om natten selvom de får flaske!!! 

Men jeg kan kun råde dig til at tage kampen. Hvis hun skal ammes for hyggens/tryghedens skyld og ikke af sult, så tag kampen op. Du bliver så glad for det bagefter 

vores den ældste fik flaske også ca 5 gange hver nat indtil han var 9,5 mdr. Han var ikke sulten, tog kun en lille slurk, men det var bare en vane. Vi turde heller ikke tage kampen da vores overskud var lig nul. Men sp rådede os til det. Det tog 3 dage så sov han igennem hele natten uden flaske 

Hvordan gjorde i?

Anmeld Citér

4. juli 2015

Anonym trådstarter

SDD skriver:

Det lyder som mit liv de første ni mdr i vores datters liv. Bortset fra at vores datter slet ikke ville sove i barnevognen. Så jeg lå og ammede hende i de 2x1,5 time om dagen. Ja jeg var også træt af det.

vi tog en kold tyrker med amningen da hun blev ni mdr. Det fortryder jeg ikke. 

Nu er hun lige blevet et år, men er begyndt at spise meget bedre, sover bedre og vågner kun et par gange om natten. Sover i barnevognen for det meste uden vrøvl. Kører lidt frem og tilbage og så stiller jeg den hvor hun oftest falder i søvn uden brok. Andre gange skriger hun hvor jeg så går lidt mere med hende.

Ja kan kun sige det bliver bedre med tiden

Stoppede du med at amme helt, da hun blev 9 mdr?

Anmeld Citér

4. juli 2015

Anonym trådstarter

Mor til William feb 2015 skriver:

Åh hvor jeg kender det, det lyder meget som min situation. Min søn er dog kun knap 5 mdr og vil gerne spise grød. Men alt det andet, det er så hårdt så kan godt forstå du er udkørt efter 8 mdr

Det er SÅ sindssygt hårdt..

Kan bare slet ikke overskue hvordan jeg skal "komme ud" af den her situation..

Hun skal snart starte i dagpleje og synes stadig jeg ammer mere end hun spiser alm mad :-(

Anmeld Citér

4. juli 2015

Anonym trådstarter

Morogbarn skriver:

Den er jeg med på :-)

Ved bare slet ikke hvor, hvornår og hvordan jeg skal få startet!

Anmeld Citér

4. juli 2015

Masig

Anonym skriver:

Hvordan gjorde i?

Jamen vi gik ind og tog ham op og trøstede med sutten og vuggede ham indtil han faldt til ro... første nat tog det 30 min, anden nat 10 min og tredje nat fik han bare sutten og sov et par min efter... og så var det det...

Anmeld Citér

4. juli 2015

Nettemor

Jeg tænker at sommerferien kan være en god tid for dig at ændre på nogle af disse vaner. Så aftal med din mand at det er nu der skal ændres på nogle ting og så nå han simpelthen tage jeres barn et par timer i løbet af dagen så du kan få sovet. 

Ingen mennesker kan klage sig uden søvn! Jeg ved det er hårdt bare at tænke på at skulle tage kampen men som andre også siger så er det en kort periode og du vil elske det bagefter.  

pøj pøj med det 

Anmeld Citér

4. juli 2015

Anonym trådstarter

Masig skriver:

Jamen vi gik ind og tog ham op og trøstede med sutten og vuggede ham indtil han faldt til ro... første nat tog det 30 min, anden nat 10 min og tredje nat fik han bare sutten og sov et par min efter... og så var det det...

Mit barn vil bare ikke tage sut.

Vænner man dem så ikle bare til at blive vugget i søvn istedet?

Anmeld Citér

4. juli 2015

Anonym trådstarter

Nettemor skriver:

Jeg tænker at sommerferien kan være en god tid for dig at ændre på nogle af disse vaner. Så aftal med din mand at det er nu der skal ændres på nogle ting og så nå han simpelthen tage jeres barn et par timer i løbet af dagen så du kan få sovet. 

Ingen mennesker kan klage sig uden søvn! Jeg ved det er hårdt bare at tænke på at skulle tage kampen men som andre også siger så er det en kort periode og du vil elske det bagefter.  

pøj pøj med det 

Tusind tak 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.