Operation ved skilleøjne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2015

Os&lilledig

Anonym skriver:

Den scanning skal min datter i næste måned .. Hvordan er det ? Er meget nervøs for hun skal i narkose på grund af scanningen ... 

Hun er 1,7 mdr og tror du de vil anbefale at operer hende hvis alt er fint efter scanningen ? 

De ligger dem i narkose, da så små børn ikke kan ligge stille og det er skræmmende for dem. Det kommer jo helt an på om de kan lave det, eller om det bare skal have tid og evt briller.. Vores datters kunne ikke rettes op af sig selv, da det var muskler og nerver der sad for stramt.. Hun ville højst sansynligt miste synet på det ene øje hvis de ikke gjorde noget. Hun er nu 6 år og ser stadig lidt dårligere med især det ene øje men bruger ikke briller

hun havde ikke ondt efter operationen, vi gav hende stikpiller af smertestillende løbende igennem døgnet. Det aller værste er alt den magt man skal bruge mod sine børn i 3-4 uger efter når der skal dryppes øjne

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2015

Guldbei

Er der nogen med et barn hvis øjne skiller ... Jeg har nogle spørgsmål til operationen 

Jeg blev opereret for det, da jeg var 13 mdr., 14 dage efter gik jeg mine første skridt

Nu er jeg 22 og skal opereres igen til oktober, da mit øje for 3 år siden begyndte at skele udad.

jeg har desværre intet samsyn idag, hvilket er helt fint, for ellers siger lægerne at jeg ville se dobbelt

Jeg fik klap for mit øje, da jeg var lille. Som 3-årig fik jeg briller, fik kontaktlinser som 15-årig, og da jeg var 20 fik jeg at vide, at jeg ikke behøvede andet end et par læsebriller, da det gode øje så over 100 % og det dårlige blev ikke bedre af at gå med kontaktlinser eller briller, da jeg jo som sagt intet samsyn har og derfor kun ser med det gode øje.

Dog vil mit dårlige øje vækkes fra dvale, hvis jeg ikke længere kan se med det gode, så det er resultatet af klappen for øjet

Jeg var forresten i fuld narkose og skal det igen til oktober

Anmeld Citér

2. juli 2015

Cirkus1900

Anonym skriver:

Hvem bestemmer hvornår de må opereres ? 

Tusind tak for at du deler det med mig

Vi gik hos en børneøjenlæge som henviste osv til Roskilde, da han havde for stor en skelegrad. Så vil tro det er øjenlægen som bestemmer. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.