Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Stjerneskud84 skriver: Min den store har været meget usikker og meget bagefter motorisk... Så hun smed hendes ca 3-4 måneder efter hun blev 6 år... Det går bare der ud af... Tag dem af og se hvordan det går...
Min den store har været meget usikker og meget bagefter motorisk... Så hun smed hendes ca 3-4 måneder efter hun blev 6 år... Det går bare der ud af...
Tag dem af og se hvordan det går...
Hun så cyklen uden støttehjul og skiftede brat mening, tror hun blev lidt bange så vi satte dem på igen, tror ikke Johanne lærer det så længe hun er bange for cyklen
Anmeld Citér
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Troldemommi skriver: Johanne bliver 4 år til september og har nu i en måned plaget om at få sine støttehjul af sin cykel, jeg har sagt vi kan prøve at pille dem af i sommerferien, men nu står den for døren og hun har intet glemt, (det havde jeg nok lidt håbet på hun havde) men nu kommer tvivlen, jeg ved simpelthen ikke om hun er klar endnu, hvordan ved man egentlig det? Hun er veninde med en pige i børnehaven som er langt fremme i alt hvad hun gør og kan, hun har smidt støttehjulene og jeg tror lidt Johanne vil have sine støttehjul af fordi veninden har, jeg syntes det er svært. På den ene side vil jeg gerne have hun får dem smidt, men på den anden side er jeg også bange for at det bliver et nederlag hvis hun nu ikke kan køre på cykel endnu uden støttehjul, og måske væltet og slår sig, vi løber selvfølgelig ved siden af hende, der kan desværre ikke sættes en kost på hendes cykel da der ikke er noget bagagebære. Gode råd vil blive modtaget med kyshånd Monica
Johanne bliver 4 år til september og har nu i en måned plaget om at få sine støttehjul af sin cykel, jeg har sagt vi kan prøve at pille dem af i sommerferien, men nu står den for døren og hun har intet glemt, (det havde jeg nok lidt håbet på hun havde) men nu kommer tvivlen, jeg ved simpelthen ikke om hun er klar endnu, hvordan ved man egentlig det?
Hun er veninde med en pige i børnehaven som er langt fremme i alt hvad hun gør og kan, hun har smidt støttehjulene og jeg tror lidt Johanne vil have sine støttehjul af fordi veninden har, jeg syntes det er svært.
På den ene side vil jeg gerne have hun får dem smidt, men på den anden side er jeg også bange for at det bliver et nederlag hvis hun nu ikke kan køre på cykel endnu uden støttehjul, og måske væltet og slår sig, vi løber selvfølgelig ved siden af hende, der kan desværre ikke sættes en kost på hendes cykel da der ikke er noget bagagebære.
Gode råd vil blive modtaget med kyshånd
Monica
Bare af med dem
Min datter lærte at cykle på halvanden time som 3 årig, men havde så heller ikke støttehjul på inden.
Jeg løb ved siden af.
Vi har ikke brugt kosteskaft jeg løb blot ved siden af og holdt fast i sadlen
her har vores cyklet uden siden de var 3,5 de 2 cyklede bare der ud af . Den sidste brugte vi et par dage så kunne han.
Du kan evt hæve dem lidt, så cyklen kan vippe en smule. Det giver en fornemmelse af balancen, ligesom en løbecykel, men stadig sikkerheden i at have dem på.
Og så kan du næsten se, når hun har balance nok til at undvære dem.
Af med dem, hvis det er det hun ønsker. Min egen personlige mening/holdning er at de slet ikke skal på fra start af. Lad ungerne lærer det fra start. Vi har f.eks givet vores unger balancecykler/løbecykler. De styrker motorikken meget. Min søn kørte for første gang på 2 hjulet den 1/8-12. han fyldte 3 år sidst i september. Han hjulede derudaf. Og så skal man som forældre lade børnen få skrammerne... (selvom det kan være svært) Børn bliver enormt usikre, hvis forældrene er det... og så ender oftest mere galt Bid tænderne sammen og tag de støttehjul af
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128