Når støttehjulene skal af

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

878 visninger
14 svar
6 synes godt om
1. juli 2015

Troldemommi

Johanne bliver 4 år til september og har nu i en måned plaget om at få sine støttehjul af sin cykel, jeg har sagt vi kan prøve at pille dem af i sommerferien, men nu står den for døren og hun har intet glemt, (det havde jeg nok lidt håbet på hun havde) men nu kommer tvivlen, jeg ved simpelthen ikke om hun er klar endnu, hvordan ved man egentlig det?

Hun er veninde med en pige i børnehaven som er langt fremme i alt hvad hun gør og kan, hun har smidt støttehjulene og jeg tror lidt Johanne vil have sine støttehjul af fordi veninden har, jeg syntes det er svært.

På den ene side vil jeg gerne have hun får dem smidt, men på den anden side er jeg også bange for at det bliver et nederlag hvis hun nu ikke kan køre på cykel endnu uden støttehjul, og måske væltet og slår sig, vi løber selvfølgelig ved siden af hende, der kan desværre ikke sættes en kost på hendes cykel da der ikke er noget bagagebære.

Gode råd vil blive modtaget med kyshånd 

Monica

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2015

Klumpe-dumpe

Troldemommi skriver:

Johanne bliver 4 år til september og har nu i en måned plaget om at få sine støttehjul af sin cykel, jeg har sagt vi kan prøve at pille dem af i sommerferien, men nu står den for døren og hun har intet glemt, (det havde jeg nok lidt håbet på hun havde) men nu kommer tvivlen, jeg ved simpelthen ikke om hun er klar endnu, hvordan ved man egentlig det?

Hun er veninde med en pige i børnehaven som er langt fremme i alt hvad hun gør og kan, hun har smidt støttehjulene og jeg tror lidt Johanne vil have sine støttehjul af fordi veninden har, jeg syntes det er svært.

På den ene side vil jeg gerne have hun får dem smidt, men på den anden side er jeg også bange for at det bliver et nederlag hvis hun nu ikke kan køre på cykel endnu uden støttehjul, og måske væltet og slår sig, vi løber selvfølgelig ved siden af hende, der kan desværre ikke sættes en kost på hendes cykel da der ikke er noget bagagebære.

Monica

Jeg ville bare tage dem af. Og lade hende cykle rundt på græsset, det er blødere at lande i. 

Min datter fik sine af som knap 3 årig, der gik 10 min med usikkerhed og så var den prut slået. 

Anmeld Citér

1. juli 2015

Troldemommi

Klumpe-dumpe skriver:

Jeg ville bare tage dem af. Og lade hende cykle rundt på græsset, det er blødere at lande i. 

Min datter fik sine af som knap 3 årig, der gik 10 min med usikkerhed og så var den prut slået. 

Hvor vildt, du har da en sej datter 

Anmeld Citér

1. juli 2015

Anja82

Af med dem  mine unger har også været 3, da deres kom af... Hvis hun evt er vant til at løbe på løbecykel, så har hun den helt rette balance og det vil tage hende små 10 min at finde den på cyklen 

Anmeld Citér

1. juli 2015

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Sæt sadlen helt ned så kan hun bruge dem som løvecykel og sætte fødderne på pedalerne når hun har fundet balancen og så kommer det hurtigt .. Min søn lærte det lynhurtigt på den måde

Anmeld Citér

1. juli 2015

Troldemommi

Anja82 skriver:

Af med dem  mine unger har også været 3, da deres kom af... Hvis hun evt er vant til at løbe på løbecykel, så har hun den helt rette balance og det vil tage hende små 10 min at finde den på cyklen 

Håber det kommer til at gå, men nu prøver vi 

Anmeld Citér

1. juli 2015

Troldemommi

Mulllesmor skriver:

Sæt sadlen helt ned så kan hun bruge dem som løvecykel og sætte fødderne på pedalerne når hun har fundet balancen og så kommer det hurtigt .. Min søn lærte det lynhurtigt på den måde

Det gør jeg 

Anmeld Citér

13. juli 2015

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

hvordan går det med cykeltræningen ?

Anmeld Citér

17. juli 2015

Troldemommi

Mulllesmor skriver:

hvordan går det med cykeltræningen ?

Hejsa, Hun så cyklen uden støttehjul og skiftede mening, hun ville gerne have sine støttehjul på igen, så det fik hun  

Monica 

Anmeld Citér

17. juli 2015

Stjerneskud84

Troldemommi skriver:

Monica

Min den store har været meget usikker og meget bagefter motorisk... Så hun smed hendes ca 3-4 måneder efter hun blev 6 år... Det går bare der ud af... 

Tag dem af og se hvordan det går... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.