Flowergirl skriver:
jo tak. Det gik godt hos jordemoderen.
Jeg skulle i den første uge måle mit blodsukker 6 gange om dagen, og efter den uge har jeg kun skulle måle det to dage om ugen, da de sagde at mine tal var ekstrem flotte. så det håber jeg varer ved.
Jeg har stort set også fjernet al sukker og kulhydrater, da jeg synes at det er nemmest at holde styr på. Men diætisten syntes at jeg spiste for lidt, plus hun kunne ikke lide at jeg havde tabt 300g på 4 dage. Så har smidt nogle kulhydrater ind i min kost, hvilket gør at mit blodsukker er blevet lidt højere, men lang fra for højt.
Men jeg må indrømme, at den sidste uge har været lidt svær at holde, da jeg mistede min elskede mormor for en uge siden. Tanken om at hun ikke møder sit oldebarn gør bare mega ondt. Men har gjort mit bedste for at leve efter kostrådene, og har heller ikke taget på og de gange jeg har målt mit blodsukker i denne uge, har det også set fint ud.
Jeg skal til jordemoder igen i denne uge, så er jeg spændt på hvad hun vurdere lille bebs til at være.
Sidst vurderede hun bebs til at være ca. 1300 g, hvor hun burde være mellem 1200-1400, så der var det hel fint.
Da du gik på Roskilde, hvor tit skulle du så til jordemoder og vægtscanning?
Det var godt at høre mhs til dine tal 
Kondolerer med din mormor! Kan kun forestille mig, hvor hårdt det må være! 
Jeg er ikke helt sikker, men mener, at der var 2 uger mellem scanning og jordemor besøgene. Det afhænger sikkert af ens tal, babys størrelse og hvor længe man er henne? Her skød jordemoren baby til 500 g større end han var.. Og mener overlægen skød ham til 350 g større. Så husk at det bare er skøn 
Anmeld
Citér