Min eks's nye kæreste vil ikke have der er samkvem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2015

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Ååååh en lortesituation, og sikke en vatpik af en eks, og en nederen kæreste han har fået sig.

Hvis det var mig, TROR jeg at jeg ville lade eks'en se datteren og samtidig holde en dialog i gang med ham om hvordan han kan have hjerte til at tage den eneste far som hun har kendt fra hende, fordi hans nye kæreste har nogle urimelige forestillinger om livet. Selvfølgelig formuleret på en pænere måde. 

Jeg tænker at din datter alligevel er nået en alder nu, hvor det hverken vil gøre fra eller til om samkvem stopper nu eller om et halvt år. Så hellere give din eks tvivlens fordel og se om ikke han kommer på bedre tanker. Og hvis han så begynder at trappe ned for samkvem og føje sin kæreste, så ville jeg nok stoppe samkvem 100% for ikke at trække pinen ud for din datter.

Kæmpe krammer. 

Tak for svar. Jeg tænker heller ikke at stoppe samkvem nu, men give ham lidt tid til at tænke, mens han har hende. Men jeg håber da han finder ud af noget inden for et par mdr

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2015

Anonym trådstarter

jenny4 skriver:

Øv hvor er det synd at en voksens usikkerhed skal gå ud over din datter.

Der er ingen tvivl om at din eks burde vide, at man ikke bare svigter et barn på den måde - og slet ikke fordi en ny kæreste mener det. 

Men hvis du stiller firkantet op nu at han må træffe et valg, så kunne jeg godt frygte at det ikke falder ud til din datters fordel - simpelthen fordi han føler sig trængt op i en krog af både dig og den nye kæreste.

Du er dig nød til at få talt med ham om konsekvenserne hvis han fravælger din datter - både for ham selv (at han ikke bare kan komme ind i billedet igen) men ikke mindst for din datter og det svigt hun vil opleve fordi hun ikke skelner mellem blodets bånd og det hendes hjerte fortæller hende.

Og så kunne I måske aftale at han fik et eller andet tidsrum til at træffe beslutningen i - eks en måned. Og her synes jeg at han fortsat skal have hende de to gange om ugen som han plejer. Hvis ikke hun kommer på samvær så kunne jeg frygte at "ude af øje ude af sind" kunne få ham til at træffe den forkerte beslutning, hvorimod det at have hende vil minde ham om hvor dejligt det er, og hvad han vil gå glip af.

Håber virkelig han træffer det rette valg.

Jeg tænker at det er en god ide det du skriver. At fortælle ham konsekvenserne af det og at han ikke bare kan komme igen, hvis hun nu også skulle droppe ham denne gang. 

Håber bare virkelig ikke at han fravælger min datter

Anmeld Citér

30. juni 2015

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar. Synes i har nogle gode kommentare. 

Jeg tror jeg vil skrive nogle ting ned, også udfra det i skriver og så tage en snak med ham inden han rejser på ferie og så kan han jo passende tænke over hvad han vil mens han alligevel ikke ser hende i to uger. 

Jeg er virkelig chokeret over hvordan han kan gå fra den ene yderlighed til den anden også fordi at vi havde snakker om inden hvad vi hver især ville gøre hvis man fandt en der ikke kunne acceptere at han er hendes far. Og der sagde han meget klart at det var der ikke nogen der kunne ændre på. Men det var der så nogle der kunne alligevel.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.