Synes jeg sidder i en lidt træls situation og ved ikke helt hvad jeg skal gøre så søger nogle gode råd.
Min eks og jeg gik fra hinanden for et år siden og han har siden der haft samkvem med min datter 2 gange i ugen. Og det har fungeret rigtig godt for os alle. Han er ikke min datters bio far, bio far har aldrig været inde i billedet. Min eks kom ind i billedet da hun lige var fyldt 2 og hun bliver 6 år her i december. Så det er 3,5 år min eks har været hendes far.
Min eks har selv påtaget sig faderrollen for hende og har altid sagt, at han var hendes far og snakket om at han ville adoptere hendes og at han elsker hende som hun var hans egen. Min datter ser ham også som hendes far og kalder ham også far.
Nu er det så sådan at han er blevet kærester med hans eks fra før vi mødte hinanden og hun synes ikke at han skal have hende og hun har sagt jf. Min eks at hun føler at min datter tager noget af ham fra hende
Da jeg ved hvordan hun har det har jeg derfor snakket med min eks om hvad der kommer til at ske og om jeg kan regne med at han forbliver hendes "far", da jeg mener at hvis han har tænkt sig at bakke ud at det så er bedre at han gør det nu i stedet for senere, når deres forhold bliver mere seriøst.
Han siger så han ikke ved hvad der kommer til at ske, fordi hans nye kæreste jo ikke har det godt med det og de skal jo nok også have nogle børn på et tidspunkt. Men at han er der lige nu for min datter.
Så er det jeg tænker, hvad fanden kan vi bruge det til. Altså han må jo tage stilling til om han vil være far eller ej, om han vil være der eller ej.
Skal jeg så træffe beslutningen, når han nu ikke selv ved noget? Skal jeg være tilfreds med at han går fra at have hende 2 gange i ugen til måske at tage hende på legepladsen i ny og næ (hvis han så forestiller sig at han vil gøre det)? Uanset hvad vil min datter jo komme til at føle et eller andet form for svigt og er det så bare bedst at han helt forsvinder?
Forstår ikke at han kan gå fra at ville adoptere hende og have hende hvis der skete mig noget, til ikke at vide hvad der kommer til at ske. Det er ikke mere en 3-4 mdr siden han har sagt det.
Er bare mega ked af det hvis min datter bliver svigtet, og uanset hvad han vælger vil det i mine øjne være et svigt.
Håber i har nogle gode råd. Sorry det blev lidt langt