Arbejde eller tidlig barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.944 visninger
21 svar
6 synes godt om
29. juni 2015

mikala88

Jeg står i den særlige situation at min arbejdsplads gik konkurs i starten af min graviditet og jeg derfor pludselig stod uden arbejde. Jeg har imellemtiden fået tilbudt et vikariat hos min forrige arbejdsgiver i to-tre måneder. Jeg er i uge 21 og har nu været igang på arbejdet i en uge og må indrømme at det tager hårdt på mig. Jeg arbejder fra kl. 8.30 - 16.30 og har pt. 1-1,5 time i transport hver vej, det vil sige at min "arbejdsdag" i gennemsnit lyder på 10-11 timer. Dette medfører at jeg er ekstremt træt når jeg kommer hjem og derudover kommer hjem til at barn på snart 4 år, som SAVNER sin mor. Pga. arbejdstiden kan jeg selvfølgelig hverken aflevere eller hente mit barn i institution, så har faktisk kun to timer med ham hver dag. Efter blot 3 dage sagde han til mig at han ikke ville have at jeg arbejdede, for så havde jeg jo ikke tid til at lege med ham (og det gjorde ondt at høre) og aldrig før har han kysset og krammet så meget og fortalt hvor meget han elsker og savner mig. Så udover selv at være ekstremt træt og udkørt, så har jeg også mega dårlig samvittighed.

Vi har snakket om at lease/leje en bil i perioden, da dette vil spare mig 1,5 - 2 timer om dagen i transport, men dette vil koste det samme som jeg egentlig tjener på at arbejde frem for at gå hjemme.

Mit dilemma er derfor:

1) Bør jeg bide i det sure æble og ignorere den dårlige samvittighed og udmattetheden

2) Bør jeg bare betale mig fra bilen og så få lidt mere tid og fleksibilitet - trods at det økonomisk vil stille mig i samme situations som hvis jeg var hjemme

3) Bør jeg få en sygemelding indtil barslen og gå på tidlig barsel

??

Andre forslag modtages også gerne med kyshånd

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2015

FrkC

Hvis det var mig så tror jeg t jeg ville købe mig en lille billig bil hvis der er luft til det i jeres budget (det lyder det jo til der er)  Håber du finder en god løsning for jer  

Anmeld Citér

29. juni 2015

mikala88

FrkC skriver:

Hvis det var mig så tror jeg t jeg ville købe mig en lille billig bil hvis der er luft til det i jeres budget (det lyder det jo til der er)  Håber du finder en god løsning for jer  

Vi er ude i en bil til 3.000 om måneden og så kommer der 1.500kr til benzin oveni og kun i to måneder. Så tror ikke at det kan svare sig at købe noget. Så skal man jo betale forsikring osv. ved siden af.

Anmeld Citér

29. juni 2015

Morjanne76

Mener du selv, at du er syg? siden du nævner en sygemelding som en mulighed. 

Jeg ville lease en bil, så det giver mere fritid. 

Anmeld Citér

29. juni 2015

FrkC

Jeg var lidt hurtig kan jeg se  Havde ikke set at det du skrev var at leje/lease en bil  Men det ville jeg gøre så i dit/jeres tilfælde  Jeg ville i hvert fald under ingen omstændigheder bede om en sygemelding uden der var en god grund til det  

Anmeld Citér

29. juni 2015

mikala88

Morjanne76 skriver:

Mener du selv, at du er syg? siden du nævner en sygemelding som en mulighed. 

Jeg ville lease en bil, så det giver mere fritid. 

Jeg er blevet anbefalet sygemelding (af fagforening og jordmoder)  frem for at blive "ledig", da jeg risikerer at blive stresset af at skulle gå og søge arbejde. Derfor sygemeldingen.

Men er det ikke mange penge at smide efter en bil for at arbejde i to-tre måneder (ville jo allerhelst bruge dem på den lille) Og som min mand også pointerer, så har jeg jo intet vundet (økonomisk) ved at være i arbejde. Og så ville han da foretrække at jeg var hjemme og havde tid til den store og graviditeten.

Anmeld Citér

29. juni 2015

Dorthe1986

Når det nu kun handler om en periode på 2-3 måneder ville jeg enten bide den dårlige samvittighed i mig - selvom det er mega hårdt jeg ved det, jeg arbejder selv vanvittig meget. Ellers ville jeg lease en bil. Jeg ville aldrig sygemelde mig, medmindre det var fordi det var alvorligt.

Tænker også at det på sigt ser bedre ud at du har været i arbejde, når du når til at din barsel engang slutter og skal i arbejde - lidt ligesom det med at det er nemmere at finde et arbejde, når man er i arbejde.

Anmeld Citér

29. juni 2015

Morjanne76

mikala88 skriver:

Jeg er blevet anbefalet sygemelding (af fagforening og jordmoder)  frem for at blive "ledig", da jeg risikerer at blive stresset af at skulle gå og søge arbejde. Derfor sygemeldingen.

Men er det ikke mange penge at smide efter en bil for at arbejde i to-tre måneder (ville jo allerhelst bruge dem på den lille) Og som min mand også pointerer, så har jeg jo intet vundet (økonomisk) ved at være i arbejde. Og så ville han da foretrække at jeg var hjemme og havde tid til den store og graviditeten.

Ud fra det du selv skriver, tænker jeg, at det du helst selv vil, er at blive sygemeldt. Det er den mulighed, du nævner mest positivt. 

Anmeld Citér

29. juni 2015

mikala88

Dorthe1986 skriver:

Når det nu kun handler om en periode på 2-3 måneder ville jeg enten bide den dårlige samvittighed i mig - selvom det er mega hårdt jeg ved det, jeg arbejder selv vanvittig meget. Ellers ville jeg lease en bil. Jeg ville aldrig sygemelde mig, medmindre det var fordi det var alvorligt.

Tænker også at det på sigt ser bedre ud at du har været i arbejde, når du når til at din barsel engang slutter og skal i arbejde - lidt ligesom det med at det er nemmere at finde et arbejde, når man er i arbejde.

Helt enig. Jeg har også selv meget svært ved det moralske og vil klart helst være i arbejde. Jeg må tage bilen op igen derhjemme og se om vi ikke kan få det til at hænge sammen.

Anmeld Citér

29. juni 2015

snuskesmor

Kan man få sygemelding efter blot en uge? Hvis jeg var din arbejdsgiver ville jeg føle mig både snydt og udnyttet.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.