sterilisation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2015

Julemusen

modesty skriver:

Men hvad så hvis din mand forlader dig om 3 år og du møder en anden mand som du forelsker dig vildt i, og han enormt gerne vil have et barn med dig?

Så går det bare ikke mellem os. Jeg vil ikke igennem flere graviditer, hvor jeg kaster op i samtlige 9 måneder. Jeg vil ikke have flere børn. Jeg har fået to dejlige drenge og snart kommer endnu en baby. Men jeg må hånden på hjertet indrømme at jeg ikke nyder at have et spædbarn eller en baby. Jeg er bedre til tumlinger og større børn. Ikke at jeg ikke elskede ungerne da de var under 1 år, men med søvnmangel og al den stres med amning, flasker, forstoppelse, grød, bleer, gylp osv. så har jeg på ingen måder nydt min barsel. Jeg vil gerne videre i livet hvor babyer ikke er en del af hverdagen. Jeg vil kunne tage i sommerland med ungerne uden at have en barnevogn på slæb. Der er så mange ting jeg ser frem til at kunne lave med ungerne. Der er simpelthen ikke plads i mit liv til flere babyer.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2015

dorthemus

Men hvad så hvis din mand forlader dig om 3 år og du møder en anden mand som du forelsker dig vildt i, og han enormt gerne vil have et barn med dig?

Så har hun stadig 3 dejlige unger  bare fordi man får en ny partner betyder det vel ikke automatisk at man skal have fælles børn?

Jeg mødte min kæreste for et år siden.  Vi har begge et barn men jeg gjorde fra starten  klart at jeg ikke ønskede flere og var afklaret. Og blev så steriliseret for 6 måneder siden og det støttede han. 

Anmeld Citér

29. juni 2015

modesty

Kitty-Katten skriver:

Så går det bare ikke mellem os. Jeg vil ikke igennem flere graviditer, hvor jeg kaster op i samtlige 9 måneder. Jeg vil ikke have flere børn. Jeg har fået to dejlige drenge og snart kommer endnu en baby. Men jeg må hånden på hjertet indrømme at jeg ikke nyder at have et spædbarn eller en baby. Jeg er bedre til tumlinger og større børn. Ikke at jeg ikke elskede ungerne da de var under 1 år, men med søvnmangel og al den stres med amning, flasker, forstoppelse, grød, bleer, gylp osv. så har jeg på ingen måder nydt min barsel. Jeg vil gerne videre i livet hvor babyer ikke er en del af hverdagen. Jeg vil kunne tage i sommerland med ungerne uden at have en barnevogn på slæb. Der er så mange ting jeg ser frem til at kunne lave med ungerne. Der er simpelthen ikke plads i mit liv til flere babyer.

Okay, det er jo helt fair. Så længe beslutningen bliver taget fordi DU ikke vil have flere børn, og ikke fordi I ikke vil have flere børn. 

Anmeld Citér

29. juni 2015

modesty

dorthemus skriver:

Så har hun stadig 3 dejlige unger  bare fordi man får en ny partner betyder det vel ikke automatisk at man skal have fælles børn?

Jeg mødte min kæreste for et år siden.  Vi har begge et barn men jeg gjorde fra starten  klart at jeg ikke ønskede flere og var afklaret. Og blev så steriliseret for 6 måneder siden og det støttede han. 

Det forstår jeg godt. Jeg har bare oplevet på nært hold at en mand lod sig sterilisere fordi parret besluttede sig for at de ikke ville have flere børn. Nu, X antal år efter de er blevet skilt, fortryder han rigtig meget, da det er gået op for ham at han egentlig gerne vil have flere børn med en potentielt ny kæreste. Han var bare overbevist om at han og konen skulle være sammen for evigt - men hun var ikke helt lige så overbevist.  Derfor mener jeg at det er vigtigt at det er en beslutning man tager ud fra egne behov, og ikke ud fra en fælles beslutning som par. Hvis det giver mening.

Anmeld Citér

29. juni 2015

dorthemus

modesty skriver:

Det forstår jeg godt. Jeg har bare oplevet på nært hold at en mand lod sig sterilisere fordi parret besluttede sig for at de ikke ville have flere børn. Nu, X antal år efter de er blevet skilt, fortryder han rigtig meget, da det er gået op for ham at han egentlig gerne vil have flere børn med en potentielt ny kæreste. Han var bare overbevist om at han og konen skulle være sammen for evigt - men hun var ikke helt lige så overbevist.  Derfor mener jeg at det er vigtigt at det er en beslutning man tager ud fra egne behov, og ikke ud fra en fælles beslutning som par. Hvis det giver mening.

Selvfølgelig skal det i sidste ende være ens egen beslutning,  men hun lyder meget afklaret 

Anmeld Citér

29. juni 2015

modesty

dorthemus skriver:

Selvfølgelig skal det i sidste ende være ens egen beslutning,  men hun lyder meget afklaret 

Ja. Jeg forstår bestemt også valget, hvis man enten af fysiske eller psykiske/følelsesmæssige årsager er sikker på at man ikke skal have flere børn.

Anmeld Citér

29. juni 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
modesty skriver:

nu har vi været sammen i 12 år og skal i 2017 giftes. Da vi har ventet på en speciel dato i mange år. Så det ved jeg at han ikke gør medmindre det bliver ved en ulykke.

Anmeld Citér

29. juni 2015

Mom

Profilbillede for Mom
hannetheis skriver:

nu har vi været sammen i 12 år og skal i 2017 giftes. Da vi har ventet på en speciel dato i mange år. Så det ved jeg at han ikke gør medmindre det bliver ved en ulykke.

Det bliver jeg nødt til at knytte en kommentar til

Du VED det ikke, du kan tro, håbe og have en ide om at I aldrig går fra hinanden, men du kan reelt ikke vide dig sikker, der kan ske meget i ens liv..

Anmeld Citér

29. juni 2015

modesty

hannetheis skriver:

Som Mom siger - det kan man simpelthen ikke vide. Jeg har haft flere vennepar hvor begge parter har været fuldstændigt totalt overbeviste om at de skulle være sammen til døden dem skiller - og de er alligevel endt med at blive skilt (det ene par efter 15 år).

Man ved bare ikke hvad fremtiden bringer.

Så derfor - jeg kan virkelig godt forstå hvis du ikke vil have flere børn, specielt pga. din fysiske situation. Men det skal være fordi DU ikke vil have flere børn - ikke fordi I to ikke skal have flere børn sammen.

Anmeld Citér

29. juni 2015

fruD

Jeg blev spurgt om det samme til mit pks og overvejede det. Men (og det lyder nok lidt koldt og kynisk) sæt hvis baby blev syg og døde kort efter. Jeg turde simpelhen ikke. Nu har jeg hhormonspiral, der virker i fem år.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.