sterilisation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2015

Carina:-)

Hvis det koster dig 1-2 års sygemelding bagefter og lægerne fraråder dig at få flere så ville jeg ikke tøve

Du bliver jo ikke mere rask i ryggen af at vente 5 år og man kan blive nok så meget skruk det ændre ikke på at hverken du eller dine børn har brug for en mor der bliver ødelagt. Og bare om 5 år er dit helbred jo heller ikke gået den rigtige vej.

Jeg ville personligt ikke tøve med de ting du stiller op . 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2015

Kløver

Jeg skal have mit 4 Ks om ca 6 uger, og skal også steriliseres. Jeg er 30 og med 4 børn vil vi ikke have flere. Har tænkt som du men samtidig tror jeg det også er svært og underligt fordi det er en definitiv beslutning, men også Amman lukker det kapitel i dit liv. 

Vi snakkede meget om vi om feks 5 år ville starte forfra, og det vil vi ikke. Så vil vi nyde de børn vi har frem for at starte forfra med bleer, natteroderi osv 

synes også at vi har meget at se til med 3 børn og 4 bliver ikke bedre, det giver også udfordringer omkring bil, plads, økonomi osv. Hvor man skal tænke kreativt 

Anmeld Citér

29. juni 2015

lineog4

Jeg kan se alt det rationelle for at blive  steriliseret når jeg læser dine indlæg og de andres. Din ryg vil ikke kunne klare det osv.

men men men livet har også bare lært mig, at alt kan ske, vi tror vi kan planlægge hele livet og pludselig vil livet det anderledes. Vi tror vi kan sige sådan og sådan ser de næste x antal år ud, men pludselig tager livet et andet sving. Jeg var selv hundrede procent overbevist om jeg kun skulle have 2 børn, jeg var der hvor jeg ville steriliseres med nummer hvis det var blevet til kejsersnit - blev det heldgivis ikke fordi de fik hende vent. Og det var ikke kun heldigt fordi jeg frygtede kejsersnit, men også fordi jeg så ikke blev steriliseret og havde muligheden for at få endnu et barn da min datter døde 4 dage gammel. Og ja nu er jeg mor til 4, dobbelt op af planlægningen 

Men rationelt - jo jeg ville vælge sterilisering hvis jeg var dig, følelsesmæssigt, nej det ville jeg ikke turde.

Anmeld Citér

29. juni 2015

charthys

hannetheis skriver:

ja nu er der kun en uge til jeg skal have pks.

og kan ikke helt bestemme mig for om jeg skal blive steriliseret.

det er være 3 barn og vi er begge enige om ikke at skulle have flere.

så kan jo godt se fordelen i at blive det. Men så på den anden side så tænker jeg også at får jeg det gjort er det helt slut. Hvilket syntes jeg er underligt da jeg på forhånd ved at det er slut i forhold til at min krop denne gang har haft meget svært ved en graviditet og dette vil ifølge læger blive endnu værre hvis vi forsat at få børn.

og så har jeg tidligere haft problemer med forskellige former for prævention og dette vil jeg kunne undgå ved at blive steriliseret.

så har skrevet før kom med jeres fordele ulemper ved at blive stereliseret.

jeg skal ind og steriliseres når jeg er færdig med at ruge, føde og amme nummer fire her. så er jeg vel omkring de 35 og jeg er 1000 procent sikker på at den her er den sidste, også selvom jeg skulle ende med en mand nummer tre på et tidspunkt.

Jeg glæder mig SÅ meget til aldrig at skulle bøvle med prævention igen

Anmeld Citér

29. juni 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Carina:-) skriver:

Hvis det koster dig 1-2 års sygemelding bagefter og lægerne fraråder dig at få flere så ville jeg ikke tøve

Du bliver jo ikke mere rask i ryggen af at vente 5 år og man kan blive nok så meget skruk det ændre ikke på at hverken du eller dine børn har brug for en mor der bliver ødelagt. Og bare om 5 år er dit helbred jo heller ikke gået den rigtige vej.

Jeg ville personligt ikke tøve med de ting du stiller op . 

det koster nemlig et par års genoptræning nu.

og når jeg skal have pks om en uge kan det jo laves på samme tid. Og vi skal ikke igennem helvede og igen at finde en form for prævention vi begge kan indfinde os med.

Anmeld Citér

29. juni 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Årgangs Mor skriver:

Jeg skal have mit 4 Ks om ca 6 uger, og skal også steriliseres. Jeg er 30 og med 4 børn vil vi ikke have flere. Har tænkt som du men samtidig tror jeg det også er svært og underligt fordi det er en definitiv beslutning, men også Amman lukker det kapitel i dit liv. 

Vi snakkede meget om vi om feks 5 år ville starte forfra, og det vil vi ikke. Så vil vi nyde de børn vi har frem for at starte forfra med bleer, natteroderi osv 

synes også at vi har meget at se til med 3 børn og 4 bliver ikke bedre, det giver også udfordringer omkring bil, plads, økonomi osv. Hvor man skal tænke kreativt 

er også de tanker jeg har i forhold til at vi ikke vil have plads til et barn mere. Og gerne vil kunne nyde de 3 vi snart har fuldt ud.

det er mit 3 ks og ville være mest praksis at få det lavet på samme tid.

Anmeld Citér

29. juni 2015

Mom

Profilbillede for Mom
hannetheis skriver:

er også de tanker jeg har i forhold til at vi ikke vil have plads til et barn mere. Og gerne vil kunne nyde de 3 vi snart har fuldt ud.

Jeg blev steriliseret et års tid efter vi havde fået nr 3. Jeg er ret overbevist om at man kan sætte en masse rationelle grunde op hvorfor man skal gøre det, og hvorfor man ikke skal. Men det allervigtigste er at det skal følelse rigtigt. Hvis man er det mindste i tvivl så skal man lade være.

Det er nu lidt over 6 år siden (jeg er nu 34 år), og jeg har ikke en eneste gang fortrudt. Jeg er færdig med at få børn, uanset hvad fremtiden så måtte bringe..

Anmeld Citér

29. juni 2015

CharlotteogMaria

Man skal også stoppe mens legen er god, havde jeg nær sagt.

Hvis det ødelægger dig så meget at du skal genoptrænes og du allerede er (snart) beriget med 3 børn, synes jeg en sterilisation er en god idé. Du skal også kunne være der for dem du har uden en smadret krop.

Anmeld Citér

29. juni 2015

Kløver

hannetheis skriver:

Nr 4 har gjort forskellen for os, pladsmæssigt, vi er nu igang med hussalg og finde nyt, for med 3 kunne det gå, men med 4 har vi bare ikke plads nok jeg kan også tydeligt mærke kroppen er belastet, og tør ikke mere i forhold til kejsersnit, der er i forvejen bristningsfare og må på ingen måde føde selv, går jeg i fødsel er det ks med det samme og jeg skal være meget obs om der kommer smerter omkring arret og skarpe smerter i livmoderen som kan være tegn på bristning 

Anmeld Citér

29. juni 2015

modesty

Kitty-Katten skriver:

Jeg er gravid med vores tredje og sidste barn, og er 25 år. Vi vil ikke have flere børn nogen af os, så jeg skal steraliseres bagefter. Vores tid og økonomi vil ikke rigtig kunne rumme flere børn og vi har fra start aftalt at vi vil have tre i ung alder så vi kan være unge med vores børn. 

Men hvad så hvis din mand forlader dig om 3 år og du møder en anden mand som du forelsker dig vildt i, og han enormt gerne vil have et barn med dig?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.