Anonym skriver:
Jeg fik planlagt kejsersnit her i midten af juni, de eneste der vidste dette var mine forældre da de bor utrolig langt væk fra os. De fik besked på at de ikke måtte sige det til nogen da vi gerne ville holde det hemmeligt og det var fint med dem.
Ca 3 dage før får jeg så en SMS fra min søster om at min mor sidder og taler højt on jeg skal have kejsersnit på onsdag ( de sidder til bArbedåb ) og hbothor jeg ikk har fortalt osv.
Jeg begynder at tude helt vildt og ringer min mor op og spørger hvordan hun kunne gøre der og hvad hun bilder sig ind, og hun smækker røret på hun svare ikk og har ikk ringet eller sagt undskyld. Jeg har ikke snakket med nogle i min familie siden da, undtagen min farmor ( som jeg har et godt forhold til ) også en enkel SMS fra min søster hvor hun skriver at min mor er utrolig ked af det! Men sjovt nok har hun ikke kontaktet mig siden hun lagde på ??
Nu er det 11 dage siden jeg fødte og vi er begyndt og planlægge barnedåb og har snakket om ikke og invitere min mor og far. Jeg er så ked og så skuffet over hende / dem og at hun ikke har nosser nok til og sige undskyld er så færdig med dem. Vi ses 3-4 gange om året og hver gange ender det med de knuder mit hjerte med spydske og nedladende kommentere og jeg droppet kontakten det altid mig der skal genoptage den og rent ud sagt er de røv ligeglade med os da jeg ringede til min far og græd over jeg var ked af de havde sagt det med kejsersnittet sagde han bare, jeg er ligeglad og ligeglad med hvornår og hvordan dit barn kommer til verden det går jeg ikke op i.
Altså - det var ubetænksomt af din mor at bryde jeres aftale. Omvendt var det nok heller ikke smart at ringe til hende og skælde ud, mens hun sad som gæst til en barnedåb - den ville jeg have svært ved at tackle.
Jeg tænker bare, at nu er han eller hun, som alt hemmelighedskræmmeriet omhandlede, kommet til verden - og det er da tusind gange vigtigere end en dum uoverensstemmelse mellem mor og mormor! Man kan jo sætte det lidt i perspektiv og forestille sig, at dit barn en dag vil spørge, hvorfor I ikke ser mormor, eller hvorfor mormor ikke var med til barnedåb eller kom på visit lige efter fødslen - ville du kunne forklare grunden og finde den rimelig?
Jeg gætter på, din mor ER ulykkelig, som din søster siger, og ikke tør kontakte dig - det er synd for jer alle, og i dit sted ville jeg straks tage kontakt, række hånden frem og tilgive - og spørge, om hun snart kommer og ser sit barnebarn. Et nyt kapitel skal skrives, ikke mindst med dit barn og din mors barnebarn i centrum, og måske kan I lige netop mødes i glæden over familiens nye mirakel. Synd at snyde barnet for dét pga. jeres uoverensstemmelse.