Bipolar og medicin behandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

717 visninger
11 svar
2 synes godt om
26. juni 2015

Anonym trådstarter

Bipolar sindslidelse, hvor mani-delen fylder allermest. "Nyopdaget" sygdom, og opstartsbehandlingen er noget der hedder lamotrigin stada. Nu læser jeg så bare at det er et middel der bliver brugt til depressionsdelen..... Mon det er en fejl fra psykiaters side at disse er udskrevet så? Nogen der kender noget til det? 

Det er ikke mig , men min ex mand.. Håber bare så meget for ham der snart kan komme ro på , også for hans børns skyld! .. Men ingen af os kender særlig meget til denne lidelse, undrer os bare meget over at han får medicin til depressions "delen" når det er manien der fylder det meste i hans sygdoms "billede" .... (Psykiateren bliver kontaktet, men det kan først ske på mandag) .. 

Hjælp 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2015

l.kjoeller

Lamotrigin er egentlig et preparat brugt til epilepsi. Men det gives også som stemningsstabiliserende middel. Så tænket det er bevidst han har udskrevet dette. Er det fordi der står mod depression på pakkenlabelen ? 

Anmeld Citér

26. juni 2015

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

Lamotrigin er egentlig et preparat brugt til epilepsi. Men det gives også som stemningsstabiliserende middel. Så tænket det er bevidst han har udskrevet dette. Er det fordi der står mod depression på pakkenlabelen ? 

Det er når jeg googler bipolar og ser hvilke lægemidler der kan bruges osv, så står der bla dette præparat, men det står under "lægemidler med virkning på bipolar depression" .. Hvor der under " lægemidler mod mani" står nogen helt andre præparater.. 

Anmeld Citér

26. juni 2015

l.kjoeller

Anonym skriver:

Det er når jeg googler bipolar og ser hvilke lægemidler der kan bruges osv, så står der bla dette præparat, men det står under "lægemidler med virkning på bipolar depression" .. Hvor der under " lægemidler mod mani" står nogen helt andre præparater.. 

Tror bestemt i her skal stole på lægen. Netop det at det stemningsstabiliserer tænker jeg er godt mod den maniske del. Men hvis du er i tvivl så tjek med lægen . Held og lykke 

Anmeld Citér

26. juni 2015

Isabella_mor

Bipolar sindslidelse, hvor mani-delen fylder allermest. "Nyopdaget" sygdom, og opstartsbehandlingen er noget der hedder lamotrigin stada. Nu læser jeg så bare at det er et middel der bliver brugt til depressionsdelen..... Mon det er en fejl fra psykiaters side at disse er udskrevet så? Nogen der kender noget til det? 

Det er ikke mig , men min ex mand.. Håber bare så meget for ham der snart kan komme ro på , også for hans børns skyld! .. Men ingen af os kender særlig meget til denne lidelse, undrer os bare meget over at han får medicin til depressions "delen" når det er manien der fylder det meste i hans sygdoms "billede" .... (Psykiateren bliver kontaktet, men det kan først ske på mandag) .. 

Hjælp 

Det er den sygdom der før hed manio depressiv. Min far har det, og det var IKKE sjovt at vokse op med fordi vi ikke vidste at han var syg og fordi vi ikke vidste hvor vi havde ham. 

Også selvom han tog og stadig tager medicin for det. 

Men han er blevet bedre. Men han har f.eks en kæmpe trang til at impulskøbe når han er i maniperoden. Da jeg var barn købte han f.eks en hest fordi det fik han lige lyst til.! 

Jeg kender dog intet til den medicin han tager. 

Anmeld Citér

26. juni 2015

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

Det er den sygdom der før hed manio depressiv. Min far har det, og det var IKKE sjovt at vokse op med fordi vi ikke vidste at han var syg og fordi vi ikke vidste hvor vi havde ham. 

Også selvom han tog og stadig tager medicin for det. 

Men han er blevet bedre. Men han har f.eks en kæmpe trang til at impulskøbe når han er i maniperoden. Da jeg var barn købte han f.eks en hest fordi det fik han lige lyst til.! 

Jeg kender dog intet til den medicin han tager. 

Boede i sammen med jeres far? Hvis jeg må spørge, hvordan var hans adfærd ellers? Min ex har også ADHD, hvilket gør han har tendens til og blive hurtig vred og også agressiv , det er dog heldigvis blevet meget mere roligt og stabilt efter han er kommet i medicin igen (han er ny hos psykiateren, og har ikke fået hjælp siden teenager årene) .. Øv det er en hel ny verden og skulle sætte sig ind i (jeg er min ex mands støtte da han ikke rigtig har andre) .. 

Anmeld Citér

26. juni 2015

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

Tror bestemt i her skal stole på lægen. Netop det at det stemningsstabiliserer tænker jeg er godt mod den maniske del. Men hvis du er i tvivl så tjek med lægen . Held og lykke 

Tak det er bare svært når man ikke ved så meget om det hele .. 

Anmeld Citér

26. juni 2015

l.kjoeller

Anonym skriver:

Tak det er bare svært når man ikke ved så meget om det hele .. 

Naturligvis.  Og i ønsker jo også  ro på.

Anmeld Citér

26. juni 2015

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

Naturligvis.  Og i ønsker jo også  ro på.

Ligepræcis 

Anmeld Citér

26. juni 2015

Hectar

Jeg har før fået Lamotrigin som stemningsstabiliserende. Officielt er det epilepsimedicin.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.