Os&lilledig skriver:
Jeg er gravid i uge 16+4. Der er VILDT mange i min termins gruppe på facebook, som skriver de mærker liv og spark uden på maven allerede. Jeg ved at min moderkage ligger mod ryggen, så jeg nok begynder at kunne mærke liv snart ifølge jordmoderen.. Hvor sent mærkede i liv..? Har Ledt små en gal efter ham med doptone, men finder ikke en skid! Gider ikke være bekymret, for har vist bagover bøjet livmoder som kan drille lidt. men tænker lidt "hvorfor mærker andre liv SÅ tidligt" allerede fra uge 10-12 skriver nogen, og jeg mærker bare intet!
"Sådan nogle" er der også i min terminsgruppe, men det skal du altså bare lade gå ind af det ene øje og ud af det andet
- baby vejer i uge 15 kun omkring 75g og du skal ikke bilde mig ind, at noget så småt kan lave så kraftige spark at man kan se det udenpå maven. Hvis du er heldig, vil du måske kunne mærke det som (MEGET) blide bobler indvendigt på det tidspunkt, MEN ikke tidligere.
- jeg tror derimod, at dem som så fint beretter om det vilde liv i maven på det tidlige tidspunkt mærker "placebo-spark" eller måske omrokering af tarme osv pga graviditeten. 

Jeg selv er andengangsgravid og vidste derfor hvad jeg skulle mærke efter, på trods af det, mærkede jeg altså ikke noget liv før omkring uge 18. Så frygt ej, lad dig ikke påvirke af hvad folk prøver at bilde dig (og sig selv) ind. Sparkene skal nok komme når baby bliver stor nok til at sparke igennem 
Anmeld
Citér