At mærkede i liv? Efter uge 16+?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2015

Diosa85

Os&lilledig skriver:

Jeg er 17+0 på mandag.. Så burde da snart kunne mærke noget, når moderkagen nu "ligger mod ryggen". Når jer med moderkagen der lå foran mærker liv 18+ :/

Min ligger også ind mod ryggen men mærkede også først 18+2. Lad være og sammenligne der med andre. Det er simpelthen så individuelt. Du skal først mærke liv dagligt fra uge 24 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2015

NBNixen

Os&lilledig skriver:

Jeg er gravid i uge 16+4. Der er VILDT mange i min termins gruppe på facebook, som skriver de mærker liv og spark uden på maven allerede. Jeg ved at min moderkage ligger mod ryggen, så jeg nok begynder at kunne mærke liv snart ifølge jordmoderen.. Hvor sent mærkede i liv..? Har Ledt små en gal efter ham med doptone, men finder ikke en skid! Gider ikke være bekymret, for har vist bagover bøjet livmoder som kan drille lidt. men tænker lidt "hvorfor mærker andre liv SÅ tidligt" allerede fra uge 10-12 skriver nogen, og jeg mærker bare intet! 

Det er virkelig forskelligt fra person til person og graviditet til graviditet . . Jeg forstår godt din bekymring, jeg er selv første gangs gravid med termin 4 september så jeg er 30+1 i dag, men jeg har haft samme tanker som dig fordi mange af mine veninder allerede havde store graviditets maver og kunne mærke liv uden på maven tidligt i graviditeten . . 

Jeg fik så af vide at det virkelig er så forskelligt og jeg mærkede en mindre kilden inde i maven fra omkring 18+ . . Men bevægelse som spark og sådan uden på maven mærkede jeg så småt først ved 23+ og først ved 26+ har man kunne mærke og se ham bevæge sig hver dag  

Anmeld Citér

27. juni 2015

Sandratoft

Os&lilledig skriver:

Jeg er 17+0 på mandag.. Så burde da snart kunne mærke noget, når moderkagen nu "ligger mod ryggen". Når jer med moderkagen der lå foran mærker liv 18+ :/

Min moderkage lå ud mod maven og jeg mærkede først liv omkring uge 24  

husk at det først er i uge 25 du skal mærke liv hver dag, indtil da kan du bare slappe helt af (selvom jeg godt ved det er svært

Anmeld Citér

28. juni 2015

Looni

Os&lilledig skriver:

Jeg er gravid i uge 16+4. Der er VILDT mange i min termins gruppe på facebook, som skriver de mærker liv og spark uden på maven allerede. Jeg ved at min moderkage ligger mod ryggen, så jeg nok begynder at kunne mærke liv snart ifølge jordmoderen.. Hvor sent mærkede i liv..? Har Ledt små en gal efter ham med doptone, men finder ikke en skid! Gider ikke være bekymret, for har vist bagover bøjet livmoder som kan drille lidt. men tænker lidt "hvorfor mærker andre liv SÅ tidligt" allerede fra uge 10-12 skriver nogen, og jeg mærker bare intet! 

"Sådan nogle" er der også i min terminsgruppe, men det skal du altså bare lade gå ind af det ene øje og ud af det andet  

- baby vejer i uge 15 kun omkring 75g og du skal ikke bilde mig ind, at noget så småt kan lave så kraftige spark at man kan se det udenpå maven. Hvis du er heldig, vil du måske kunne mærke det som (MEGET) blide bobler indvendigt på det tidspunkt, MEN ikke tidligere.

- jeg tror derimod, at dem som så fint beretter om det vilde liv i maven på det tidlige tidspunkt mærker "placebo-spark" eller måske omrokering af tarme osv pga graviditeten. 

Jeg selv er andengangsgravid og vidste derfor hvad jeg skulle mærke efter, på trods af det, mærkede jeg altså ikke noget liv før omkring uge 18. Så frygt ej, lad dig ikke påvirke af hvad folk prøver at bilde dig (og sig selv) ind. Sparkene skal nok komme når baby bliver stor nok til at sparke igennem 

Anmeld Citér

28. juni 2015

Os&lilledig

Tusind tak for alle jeres svar!!  Det er bare så dejligt at høre!!! Jeg har en enormt stor døds angst for min lille fyr i maven. Tror hele tiden at han dør! så når andre skriver alt det med at mærke og se dem, så tænker jeg "fuck"!! Så dejligt at vide, at alt er ganske normalt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.