At mærkede i liv? Efter uge 16+?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.775 visninger
14 svar
7 synes godt om
26. juni 2015

Os&lilledig

Jeg er gravid i uge 16+4. Der er VILDT mange i min termins gruppe på facebook, som skriver de mærker liv og spark uden på maven allerede. Jeg ved at min moderkage ligger mod ryggen, så jeg nok begynder at kunne mærke liv snart ifølge jordmoderen.. Hvor sent mærkede i liv..? Har Ledt små en gal efter ham med doptone, men finder ikke en skid! Gider ikke være bekymret, for har vist bagover bøjet livmoder som kan drille lidt. men tænker lidt "hvorfor mærker andre liv SÅ tidligt" allerede fra uge 10-12 skriver nogen, og jeg mærker bare intet! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2015

Camilla19

Os&lilledig skriver:

Jeg er gravid i uge 16+4. Der er VILDT mange i min termins gruppe på facebook, som skriver de mærker liv og spark uden på maven allerede. Jeg ved at min moderkage ligger mod ryggen, så jeg nok begynder at kunne mærke liv snart ifølge jordmoderen.. Hvor sent mærkede i liv..? Har Ledt små en gal efter ham med doptone, men finder ikke en skid! Gider ikke være bekymret, for har vist bagover bøjet livmoder som kan drille lidt. men tænker lidt "hvorfor mærker andre liv SÅ tidligt" allerede fra uge 10-12 skriver nogen, og jeg mærker bare intet! 

Flere gangs fødende mærker ofte liv tidligt :-) 

jeg er gravid i uge 33 og mærkede rigtig liv i uge 19 :-) jeg er første gangs fødende. Og min livmoder ligger udad :-)

Anmeld Citér

26. juni 2015

Hike

Jeg husker tydeligt uroen første gang. Jeg havde fået at vide at jeg højest sandsynligt ville mærke liv tidligt, da jeg er spinkel, men jeg var i uge 23 før jeg første gang mærkede min datter første gang, her lå moderkagen også ind mod ryggen.

Anmeld Citér

26. juni 2015

Bebe89

Jeg mærkede liv 18+ jeg er nu 20+ og kan altså stadig ikke mærke liv udenpå.

Jeg må indrømme at jeg ikke helt tror på dem der skriver at de kan mærke liv så tidligt. Mon ikke de bare har lidt luft i maven? 

Men det er jo generelt meget forskelligt fra kvinde til kvinde. Meeeen... uge 10-12 stykker er meget tidligt! 

Anmeld Citér

26. juni 2015

A-1995

første gang mærkede jeg først liv i uge 20, moderkagen lå foran. Altså ud mod maveskindet. 

Nu er jeg 2. Gangs og 16+5 og har stadig ikke mærket liv, moderkagen ligger også foran denne gang og forventer egentlig ikke at mærke noget før tidligst om et par uger.

er dog også MEGET roligere denne gang end jeg var 1 gang. Der var jeg konstant bekymret ☺️ 

tag det roligt, det er mere normalt ikke at have mærket liv endnu, end at have mærket liv. Specielt når du er 1. Gangs ��

Anmeld Citér

26. juni 2015

FrkC

Jeg mærkede liv da jeg var i 18+ .. Har mærket ham hver dag siden 19+6 og mærkede første gang et enkelt lille puf uden på maven den aften der var valg Jeg er 22+0 og igår mærkede jeg ham tydeligt uden på maven, 3 tydelige spark .. Min moderkage ligger ud mod maven og var derfor forberedt på at der kunne  gå noget tid  Så jeg var næsten helt euforisk da jeg mærkede ham så tidligt 

glæd dog, det er så vildt fantastisk livsbekræftende 

Anmeld Citér

26. juni 2015

Emisoph

Jeg (og min kæreste) mærkede liv udenpå 18+2. Havde mærket indeni fra ca en uge tidligere. Regelmæssigt fra 19+0. Min moderkage lå foran så havde fået af vide der kunne gå lang tid, men det var så ikke tilfældet

(Det var forresten første barn)

Anmeld Citér

26. juni 2015

Diosa85

Os&lilledig skriver:

Jeg mærkede liv uden på maven første gang da jeg var 18+2 og er første gangs. :-)

dem der siger de mærker liv udenpå allerede i uge 10-12 stykker vil jeg altså vove og påstå er fulde af løgn. Embryoet er ikke mere end 5-6 cm på det tidspunkt og vejer ikke mere end 5 gram ca. Det kan altså ikke mærkes ude på maven. 

Anmeld Citér

26. juni 2015

pastry26

Jeg mærkede liv første gang i 18+ et eller andet. Uden på nogle uger senere; 20 noget. 

Min moderkage sad foran og det var første gang..

Anmeld Citér

26. juni 2015

Os&lilledig

pastry26 skriver:

Jeg mærkede liv første gang i 18+ et eller andet. Uden på nogle uger senere; 20 noget. 

Min moderkage sad foran og det var første gang..

Jeg er 17+0 på mandag.. Så burde da snart kunne mærke noget, når moderkagen nu "ligger mod ryggen". Når jer med moderkagen der lå foran mærker liv 18+ :/

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.