gik mit vand lige??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.502 visninger
13 svar
6 synes godt om
26. juni 2015

minbabysmor

Hej alle sammen.

Det er meget muligt, at det er et dumt spørgsmål, men jeg er førstegangsgravid og aner ingenting om noget som helst, føles det som. 

Sagen er den at jeg 17:15 gik på toilettet, tisse de og gik ned til bussen. Klokken 17:20, føles det som om jeg tisser i bukserne til trods for at jeg lige har været på toilettet. Det bliver så ved i 10-15 sekunder og stopper igen. Jeg tænker ikke videre over det, men går så på toilettet for at tisse allerede igen 17:55, da jeg er kommet hjem. Og siden da har det føles våd i trusserne og har sådan en følelse af, at jeg skal tisse, men at det ikke vil komme ud. Er mit vand gået eller kan det være slimproppen, for har hørt at slimproppen kan være ligesom vandligt udflåd hos nogen??

Jeg er 37+6 i dag og i onsdags fik jeg af vide på fødegangen, at der ikke var tegn på fødsel, så har svært ved at tro, det er vandet. Men de kan vel også tage fejl? Håber I kan berolige mig lidt, for er også lidt nervøs for, hvis det er vandet, da jeg ikke har ondt og har hørt at man skal få veer inden 24 timer. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2015

Annemette07

minbabysmor skriver:

Hej alle sammen.

Det er meget muligt, at det er et dumt spørgsmål, men jeg er førstegangsgravid og aner ingenting om noget som helst, føles det som. 

Sagen er den at jeg 17:15 gik på toilettet, tisse de og gik ned til bussen. Klokken 17:20, føles det som om jeg tisser i bukserne til trods for at jeg lige har været på toilettet. Det bliver så ved i 10-15 sekunder og stopper igen. Jeg tænker ikke videre over det, men går så på toilettet for at tisse allerede igen 17:55, da jeg er kommet hjem. Og siden da har det føles våd i trusserne og har sådan en følelse af, at jeg skal tisse, men at det ikke vil komme ud. Er mit vand gået eller kan det være slimproppen, for har hørt at slimproppen kan være ligesom vandligt udflåd hos nogen??

Jeg er 37+6 i dag og i onsdags fik jeg af vide på fødegangen, at der ikke var tegn på fødsel, så har svært ved at tro, det er vandet. Men de kan vel også tage fejl? Håber I kan berolige mig lidt, for er også lidt nervøs for, hvis det er vandet, da jeg ikke har ondt og har hørt at man skal få veer inden 24 timer. 

Jeg ville ringe derind(på fødegangen). Jeg fik en skideballe fordi jeg ventede fem timer med at ringe da jeg var i tvivl. Det viste sig så "kun" at være en anden hinde, så det var ikke der jeg fødte :-)

Anmeld Citér

26. juni 2015

minbabysmor

Annemette07 skriver:

Jeg ville ringe derind(på fødegangen). Jeg fik en skideballe fordi jeg ventede fem timer med at ringe da jeg var i tvivl. Det viste sig så "kun" at være en anden hinde, så det var ikke der jeg fødte :-)

Men kan det overhovedet være vandet, når de i onsdags sagde der ikke var tegn på noget og jeg nok skulle regne med at gå i hvert fald halvanden uge mere? 

Anmeld Citér

26. juni 2015

Annemette07

minbabysmor skriver:

Men kan det overhovedet være vandet, når de i onsdags sagde der ikke var tegn på noget og jeg nok skulle regne med at gå i hvert fald halvanden uge mere? 

Kroppe er jo forskellige, så skal ikke kunne udelukke det, men tænker bare hellere en gang for meget end engang for lidt :-) hvis vandet er gået mener jeg helst barnet skal være ude indenfor et døgn(jeg er dog ikke helt Sikker), men det kan jo også bare være en hinde som jeg, men få det tjekket, så har du da ikke bekymringen. :-) det kan jo være det siver.

da mig vand gik rigtig kom det i to store skyl og derefter sev det lige så stille :-)

Anmeld Citér

26. juni 2015

Bshizzle

Kan kan være mange ting... 

Kan være barnet presser så meget på din blære at du tisser lidt. 

Kan være vandet der siver stille og roligt F.eks. 

Prøv og ta et bind på og se om det blir meget vådt. 

Hvis du er uroligt så ring endelig til FG.. Hellere en gang for meget end en gang for lidt 

Anmeld Citér

26. juni 2015

ung-mor-2014

De skal vide hvis vandet er gået for efter 12 timer skal du have pencilen, har selv fået pencilin pga jeg stadig havde veer men min datter var ikke ude, så var der chancer for bakterier osv at komme op, såeh ring ind til fødegangen

Anmeld Citér

26. juni 2015

ung-mor-2014

ung-mor-2014 skriver:

De skal vide hvis vandet er gået for efter 12 timer skal du have pencilen, har selv fået pencilin pga jeg stadig havde veer men min datter var ikke ude, så var der chancer for bakterier osv at komme op, såeh ring ind til fødegangen

I tilfælde af du skulle være udvidet og det tjekker de jo på fødegangen

sorry jeg ikke lige fik det med i første indlæg

Anmeld Citér

26. juni 2015

modesty

ung-mor-2014 skriver:

12 timer, det lyder godt nok vildt. Da jeg fødte for 3,5 år siden, var det 24 timer.

Anmeld Citér

26. juni 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
modesty skriver:

12 timer, det lyder godt nok vildt. Da jeg fødte for 3,5 år siden, var det 24 timer.

Tror de er blevet lidt mere "skrappe" med det måske.. For sådan var det også med mig, da jeg fødte i december... Mit vand var nemlig længe om at gå...

til ts: 

ville også ringe til jm eller fg, bare fir at være sikker. Det gjorde jeg den ene gang... var ret glad for lige at snakke med dem..

Anmeld Citér

26. juni 2015

Janey

Profilbillede for Janey

Umiddelbart kan fødegangen godt tage fejl om, hvornår du vil gå i fødsel, da det bare er en vurdering, de kommer med. Dagen før jeg fødte min datter, fik jeg at vide, at der ville gå et stykke tid endnu, inden jeg fødte, men det gjorde der så ikke. Det var godt nok min jordemoder og ikke fødegangen, der kom med den vurdering. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.