Uopdragne eller er jeg sart?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2015

MorDk

snuskesmor skriver:

Oh, jeg har et dybt relateret spørgsmål. I vores storfamilie er nogle børn, der generelt er meget velopdragne, men som i mine øjne opfører sig grotesk når der er dessert. Hvis der er slik eller pynt på kagen piller de den af og efterlader kagen, og hvis der er mest glasur midt på kagen så graver de et stykke ud der og efterlader et krater af en dessert. Må man godt det i jeres øjne? Jeg er ikke dansk, og min danske mand mener at det må man godt... men det må min datter altså ikke, hvis hun opfærer sig sådan i Norge dør jeg af skam.

Det synes jeg IKKE er i orden. Man tager lige for... og graver ikke efter ting. Ihhh bliver helt skør af sådan noget.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2015

Mom

Profilbillede for Mom
MorDk skriver:

Det synes jeg IKKE er i orden. Man tager lige for... og graver ikke efter ting. Ihhh bliver helt skør af sådan noget.

Jeg syntes altså det kommer meget an på hvilket arrangement man er til. Er vi herhjemme eller ude hos familie eller nære venner til hygge, eller børnefødselsdag, rører det mig ikke det mindste at ungerne spiser det stykke kage med glasuren på, og lader resten ligge. Men er vi ude til et "pænere" arrangement, skal de selvfølgelig spise pænt.

Mht dit oprindelige spørgsmål, så syntes jeg faktisk at det havde været god stil af dig at tage styrigen, nu du stod der alligevel, istedet for at lade dig forage. Jeg mener det er børn, og de var sikkert bare begejsteret

Anmeld Citér

24. juni 2015

lineog4

MorDk skriver:

Ja det ville jeg også ønsket jeg havde gjort og gør det også i andre sammenhænge. MEN MEN MEN "død over dem som opdrager på andres børn" Been there... Ikke at det får mig til at holde mund hver gang... men kan du følge mig? 

Sagtens, men jeg gør det alligevel  men selvsagt altid på en pæn og hyggelig måde, er endnu ikke blevet skældt ud over det eller andet, så er nok en sød gammel dame som skal bæres over med 

Anmeld Citér

24. juni 2015

snuskesmor

Mom skriver:

Jeg syntes altså det kommer meget an på hvilket arrangement man er til. Er vi herhjemme eller ude hos familie eller nære venner til hygge, eller børnefødselsdag, rører det mig ikke det mindste at ungerne spiser det stykke kage med glasuren på, og lader resten ligge. Men er vi ude til et "pænere" arrangement, skal de selvfølgelig spise pænt.

Mht dit oprindelige spørgsmål, så syntes jeg faktisk at det havde været god stil af dig at tage styrigen, nu du stod der alligevel, istedet for at lade dig forage. Jeg mener det er børn, og de var sikkert bare begejsteret

Jamen jeg har det også fint med at børnene gør hvad de vil med sit eget kagestykke - fred være med det. Jeg får krummede tæer når de piller pynt og glasur af hele kagen som andre stadig skal spise af.

Men nu hvor jeg har et eget barn tror jeg også det vil være nemmere at styre andres børn. De er blevet meget mindre skræmmende

Anmeld Citér

24. juni 2015

MorDk

Mom skriver:

Ja det kunne sikkert have været fin stil af mig, men som jeg skrev tidligere ærger jeg mig også lidt over at jeg ikke gjorde noget (da det irriterede mig) Man kan godt være begejstret uden at splitte hele is-buffeten ad (det er min holdning) Nu stod jeg og prøvede at hjælpe min søn med at vælge is og ikke for at lege is-dame.

Anmeld Citér

25. juni 2015

Mom

Profilbillede for Mom
MorDk skriver:

Ja det kunne sikkert have været fin stil af mig, men som jeg skrev tidligere ærger jeg mig også lidt over at jeg ikke gjorde noget (da det irriterede mig) Man kan godt være begejstret uden at splitte hele is-buffeten ad (det er min holdning) Nu stod jeg og prøvede at hjælpe min søn med at vælge is og ikke for at lege is-dame.

Så kan det være du leger is dame næste gang, det vil sønnike sikkert også syntes var sjovt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.