Fortrudt huen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.429 visninger
13 svar
50 synes godt om
22. juni 2015

Anonym trådstarter

Ja jeg ved det nok bare er pjat og dumt at lægge noget i det men er virkelig ked af det nu . . 

jeg bestod idag den sidste eksamen på HGV , ret stolt af mig selv da jeg er højgravid med stort H og venter tvillinger ...
men da jeg skal tilbage næste år og tage EUX har jeg valgt at (spare) huen væk denne gang. 

men nu fortryder jeg  jeg ligner jo ikke en student. . 

selv min egen familie var/er forvirret og tror ikke at jeg er "rigtig" student da jeg jo skal læse videre næste år efter endt barsel 

men det ER jeg jo 

så jeg havde ikke en eneste familie ude på den anden side af døren, hvorimod min halvbror som var oppe i dag også, havde det halve af familien med. FOR HAN BLEV JO STUDENT 

jeg syntes ellers selv jeg har forsøgt at forklare 100 gange, men bare fordi man har nævnt "læser videre" amen så er jeg ikke færdig, suk . 

men det jeg vil frem til, kan man nu bestille en hue, som så bare kommer hjem og så bare man har den, eller er det pjat jeg skal lade vær at tænke over. . jeg ved jo bedst, men åhh altså  føler mig af en underlig grund meget " bar" på toppen . . . 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2015

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv
Anonym skriver:

Ja jeg ved det nok bare er pjat og dumt at lægge noget i det men er virkelig ked af det nu . . 

jeg bestod idag den sidste eksamen på HGV , ret stolt af mig selv da jeg er højgravid med stort H og venter tvillinger ...
men da jeg skal tilbage næste år og tage EUX har jeg valgt at (spare) huen væk denne gang. 

selv min egen familie var/er forvirret og tror ikke at jeg er "rigtig" student da jeg jo skal læse videre næste år efter endt barsel 

men det ER jeg jo 

så jeg havde ikke en eneste familie ude på den anden side af døren, hvorimod min halvbror som var oppe i dag også, havde det halve af familien med. FOR HAN BLEV JO STUDENT 

jeg syntes ellers selv jeg har forsøgt at forklare 100 gange, men bare fordi man har nævnt "læser videre" amen så er jeg ikke færdig, suk . 

men det jeg vil frem til, kan man nu bestille en hue, som så bare kommer hjem og så bare man har den, eller er det pjat jeg skal lade vær at tænke over. . jeg ved jo bedst, men åhh altså  føler mig af en underlig grund meget " bar" på toppen . . . 

Jeg fik heller ikke hue efter hg, men det er mere fordi jeg er gammeldags og stædig, hg er ikke og har aldrig været en studentereksamen så jeg synes det var noget pjat med den hue. Det er en erhvervsuddannelse og giver ikke adgang til f.eks universitetet. Vær du glad for at du har bestået noget, hue eller ej 

Anmeld Citér

22. juni 2015

AnnaK89

Jeg er ked af at sige det, men HGV er ikke en studentereksamen, og derfor er du heller ikke student 

Jeg synes de huer er blevet blæst for meget op, og idag kan man jo få til alt som egentlig ikke, efter traditionen, er berettiget en hue. 

Håber ikke du tager det personligt, det er bestemt ikke meningen. 

Anmeld Citér

22. juni 2015

Anonym trådstarter

what! really????

har bare altid fået at vide det er en studentergivende uddannelse

og alle de sidste mange år på skolen der har taget HGV har da fejret sig selv som studenter

og farven på huen er lilla 

troede ikke den var som sådan "ligegyldig"

Anmeld Citér

22. juni 2015

AnnaK89

Desværre. Det er ligesom huer til sosu og pau, de er først kommet indenfor de sidste år og går ikke under betegnelsen studenterhuer. 

Anmeld Citér

22. juni 2015

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

enig med de andre det er ikke en gymnasiel uddannelse.. hgér køre fx heller ikke studenterkørsel ( har selv en hg hue og en hhx hue)

hg er jo handelskolens grunduddannelse.. så nej den giver ikke adgang til noget videregående - men tilgængæld til lærepladser på kontor fx speditør og så videre

synes også det er blevet alt for meget med alle de farver huer.. frisører kan fx få en pink - come on altså....

Anmeld Citér

22. juni 2015

Newsence

Hmmmm tja debatten gik over i om en vis uddannelse er hue berettiget eller ej.. Men for at komme tilbage på sporet så syntes jeg da bare du skal købe dig en hue. Og holde en lilje fest og det hele hvis det er det du har lyst til...og så er det da surt ingen var der så måske skulle du på en måde gøre lidt ud af din eksamen.. Fejr den så de opdager at der er noget at fejre.. Og i min verden er du lige så meget student som de andre... 

Anmeld Citér

22. juni 2015

Spirrevip

Jeg går selv på HG og jeg har fravalgt huen af flere årsager. Hvis det er så tænk på at du skal have eux'en, som er en studentereksamen  der kan du jo altid få huen 

Anmeld Citér

22. juni 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

men det ER jeg jo 

Hvis du vil have huen, så køb den :-)

Personligt havde jeg intet forhold til min hue (HHX), og havde den kun på 2 gange, imens flere nærmest rendte rundt med den i flere uger.

Men "rigtig" student er du dog ikke, men det er sgu da ligemeget :-)

Anmeld Citér

22. juni 2015

klmf

Øv din familie ikke havde lyst til at fejre dig Kan de da ikke være bekendt, også selvom du ikke blev student. Men tror du en hue vil gøre noget ved det nu? Inviter dem på 'færdig kaffe og kage', så det også bliver markeret. Så kan du gøre mere ud af det når huen kommer på en anden gang 

Og tillykke med det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.