sosu hjælper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2015

Mama85

Anonym skriver:

Det er mest når jeg skal læse og huske. Og så har jeg en tendens til at give op. Jeg har haft mange nedture med uddannelserne, så jeg kunne godt tænke mig at få lidt succes og så tror jeg bare at min kæreste er rigtig træt af at jeg ikke er blevet færdiguddannet i noget endnu. Og så tænkte jeg at ssh ville være et godt sted at starte, vil nemlig gerne arbejde med mennesker og vil give min omsorg til dem som har brug for det. Og ved godt der er meget personlig pleje og nogle grænser som skal overskrides. Men det er blevet bedre med alderen, nu er jeg ikke så sart længere, er 25.

Måske er det mere motivationen du mangler? Kunne du ikke prøve kræfterne af inden for faget eller andre fag, før du tager springet og hopper på uddannelsen? For du må også som du selv skriver, trænge til nogle succesoplevelser. Du skal ikke lade dig presse af din alder og andres forventninger til dig, for du skal nok finde din vej, når du er klar.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2015

Anonym trådstarter

Mama85 skriver:

Måske er det mere motivationen du mangler? Kunne du ikke prøve kræfterne af inden for faget eller andre fag, før du tager springet og hopper på uddannelsen? For du må også som du selv skriver, trænge til nogle succesoplevelser. Du skal ikke lade dig presse af din alder og andres forventninger til dig, for du skal nok finde din vej, når du er klar.

Jo man kunne da godt prøve og arbejde som ufaglært lidt tid inden uddannelsen. Men er bare nød til at have styr på at vores økonomi kan løbe rundt.

Anmeld Citér

22. juni 2015

Mama85

Anonym skriver:

Jo man kunne da godt prøve og arbejde som ufaglært lidt tid inden uddannelsen. Men er bare nød til at have styr på at vores økonomi kan løbe rundt.

Var du på SU/kh inden du gik på barsel? For hvis du var på kh, så er der jo nok muligheder for at du kan prøve forskelligt af mens du er på kh.

Anmeld Citér

22. juni 2015

klmf

Hej Jeg forstår godt du trænger til nogle succesoplevelser, det kan godt være hårdt for selvtilliden at være nødt til at afbryde flere uddannelser. Har du overvejet noget ufaglært arbejde indenfor faget inden du går i gang med uddannelsen? Jeg tænker, at du kunne søge som fast afløser i hjemmeplejen og på plejecentre og på den måde snuse til det inden du går i gang. Det lyder da som om blandingen af praktisk arbejde og lidt teori vil være god til dig. 

Anmeld Citér

23. juni 2015

1977

Profilbillede for 1977
Anonym skriver:

Hvis du arbejder som ufaglært i (mener jeg) 1 år med 30 timer gennemsnit kan du søge direkte på assistenten. Det gjorde jeg og det var den rigtige beslutning. Så hvis det er dette fag du vil arbejde i er det en løsning. Mange steder ansætter de ikke hjælpere men assistenter i faste stillinger. Du kan sagtens tage assistenten men arbejde som hjælper uden autorisation, hvis du ikke ønsker ansvaret.  Så er det knap 2 år du skal læse og du kan få voksenløn. Og så vil jeg lige tilføje at første skoleperiode er hård og lang. Men det er kun 4 mdr, så bliver det hele mere overskueligt 

Anmeld Citér

23. juni 2015

Hønsemor

Jeanne skriver:

Hvis du arbejder som ufaglært i (mener jeg) 1 år med 30 timer gennemsnit kan du søge direkte på assistenten. Det gjorde jeg og det var den rigtige beslutning. Så hvis det er dette fag du vil arbejde i er det en løsning. Mange steder ansætter de ikke hjælpere men assistenter i faste stillinger. Du kan sagtens tage assistenten men arbejde som hjælper uden autorisation, hvis du ikke ønsker ansvaret.  Så er det knap 2 år du skal læse og du kan få voksenløn. Og så vil jeg lige tilføje at første skoleperiode er hård og lang. Men det er kun 4 mdr, så bliver det hele mere overskueligt 

Det er ikke sikkert det kan lade sig gøre længere de har pillet ved begge uddannelser og vil lave dem om inde for nærmeste fremtid.. Og så afhænger det hele også af hvilken skole trådstarter vil være tilknyttet og kommunen hun vil være under uddannelse ved men om ikke andet kan det være nok til at give voksenelevløn

Anmeld Citér

23. juni 2015

1977

Profilbillede for 1977
Hønsemor skriver:

Det er ikke sikkert det kan lade sig gøre længere de har pillet ved begge uddannelser og vil lave dem om inde for nærmeste fremtid.. Og så afhænger det hele også af hvilken skole trådstarter vil være tilknyttet og kommunen hun vil være under uddannelse ved men om ikke andet kan det være nok til at give voksenelevløn

Det kan sagtens lade sig gøre  også med de nye ændringer. Jeg har en chef, der ansætter unge ufaglærte så de kan få den nødvendige erfaring for at komme ind  

Anmeld Citér

26. juni 2015

L-Mortil3

Hvis det er det område du brænder for, så ville jeg kaste mig ud i det, hjælper udd er delt op i korte skole forløb og nogle lidt længere praktik forløb, det skolemæssige er nemt at overskue, og egentlig lidt simpelt (uden at fornærme nogen) og har du allerede lidt basis viden fra de andre udd er jeg sikker på du nok skal glide lige igennem . 

Mhp jobmulighed så bliver jeg nød til at briste boblen, der er stort set ingen hjælper opslag mere, det meste varetages af ufaglærte, resten assistenter, ergo og spl ...

Men hvorom alt er , så er det en god solid udd der giver mulighed for at læse videre og som måske også kan give dig lysten til at ville vide mere , lære mere og læse mere...

held og lykke med det hele...

jeg kan sige jeg selv er assistent med flere amu opgraderinger 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.