Mellemmåltid i børnehaven???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2012

Ciss

I vores børnehave har de et fast måltid ca kl 9.

Det er brød m pålæg og mælk.

Grunden er, at en del børn er oppe og spiser morgenmad allerede i 6-tiden pga forældrernes arbejdstid samt at en del børn næsten ikke spiser morgenmad hjemmefra. Så er der pludselig meget meget længe til frokost kl 12. De børn som avleveres sent og lige har spist morgenmad hjemme er ikke nødt til at spise med. Det virker, som om det fungerer rigtig fint.

Der er jo meget forskellig madpolitik i de forskellige børnehaver, så jeg ved ikke, hvad som er det normale.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2012

Lone Jakobsen

Rasmus er lige startet i børnehave og der skal børnene selv be om det hvis de skal have formiddagsmad.

vi skal selv have alt mad med inkl. mælk til frokost og morgenmad.

Anmeld

13. august 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

I thea's børnehave må de spise af deres madpakke frem til kl 10. Så ska alle sidde sammen og spise frokost kl 11. Ca kl 14, er der frugt og brød. Vh stine

Anmeld

14. august 2012

heaven

I den børnehave jeg arbejder i: morgenmad fra halv 7 til halv 8, den består af: havregrød, tykmælk, cornflakes, havregryn eller "musli" (corneflakes, havregryn og rosiner blandet). dertil mælk eller vand

kl 9: Vi smører rugbrødder med smør. Dertil serveres vand.

kl 11: Vi spiser vores medbragte madpakker. Dertil serveres mælk og vand

kl 13.30: Børnene spiser deres medbragte mad. Dertil serveres vand

I min søns børnehave skal vi selv medbringe alt, også mælk til mogenmad. Så vi skal medbringe evt morgenmad og mælk og 3 "madpakker", 2 mindre og en stor... om fredagen er der dog fælles frugt, dvs alle kommer med et stykke frugt, og det skæres op på fade, som så alle spiser af

Jannie

Anmeld

14. august 2012

Pigent

Min midtereste søn er lige startet i børnenehave. Jeg er vant til fra storebrors børnehave at de får 2 mellemmåltider inden frokost. kl 9.00 får en æblebåd eller to, og kl 10.30 får de en halv skrive rugbrød og så spiser de frokost kl 12

I den nye børnehave spiser de ikke mad før de spiser frokost, hvilket kommer meget bag på mig. De kan godt få lov, hvis børnene selv spørger, men de ser helst ikke at børnene spiser før frokost. Lige i vores tilfælde er det rigtig rigtig skidt, fordi min søn stort set kun indtager føde mellem kl 7 -12. Han spiser meget store mængder mad om formiddagen, næsten ikke noget i løbet af eftermiddagen, og intet (og her mener jeg intet som ikke engang en eneste pasta-skrue) til aftensmad. Tilgengæld spiser han 3 portioner morgenmad (havregrød med mælk eller musli), og max 1 time senere beder han om mere mad. (Så får han frugt og grønt, og rugbrødsmadder).

Men hvordan er det generelt i børnehaver??? er det 'normalt' at de ikke får noget før frokost??? eller har vi bare været uheldige lige at ramme ind i en børnehave som ikke gør det???

Jeg har aldrig hørt at de ikke får noget inden frokost 

Nu arbejder jeg selv i en børnehaven og her får de

Morgenmad hvis de møder tidligt (Altså inden 7.30) 

Frugt klokken 9.

Frokost/Madpakker klokken 11. Her kan de vælge mellem mælk og vand til. 

Eftermiddagsmad/Madpakker klokken 14. Her får de vand til. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.