Mellemmåltid i børnehaven???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Får jeres børn mulighed for at spise noget i børnehaven inden de får frokost

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.709 visninger
14 svar
0 synes godt om
14. september 2009

Mumto3

Min midtereste søn er lige startet i børnenehave. Jeg er vant til fra storebrors børnehave at de får 2 mellemmåltider inden frokost. kl 9.00 får en æblebåd eller to, og kl 10.30 får de en halv skrive rugbrød og så spiser de frokost kl 12

I den nye børnehave spiser de ikke mad før de spiser frokost, hvilket kommer meget bag på mig. De kan godt få lov, hvis børnene selv spørger, men de ser helst ikke at børnene spiser før frokost. Lige i vores tilfælde er det rigtig rigtig skidt, fordi min søn stort set kun indtager føde mellem kl 7 -12. Han spiser meget store mængder mad om formiddagen, næsten ikke noget i løbet af eftermiddagen, og intet (og her mener jeg intet som ikke engang en eneste pasta-skrue) til aftensmad. Tilgengæld spiser han 3 portioner morgenmad (havregrød med mælk eller musli), og max 1 time senere beder han om mere mad. (Så får han frugt og grønt, og rugbrødsmadder).

Men hvordan er det generelt i børnehaver??? er det 'normalt' at de ikke får noget før frokost??? eller har vi bare været uheldige lige at ramme ind i en børnehave som ikke gør det???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2009

lonemus

I vores børnehave må de selv tage mad, når det passer dem - de må dog max. spise en halv skive brød eller noget af tilbehøret - rosiner, frugt mv., og skal så gemme resten til frokost. Om eftermiddagen spiser alle frugt og evt. brød sammen.

Tror du ikke han tilpasser det lidt efter de andre børn, når han først finder ud af hvordan det er dér?

Lone

Anmeld

14. september 2009

Mie A

I min datters børnehave spiser de frugt om formiddagen. Madpakkerne spises når børnene har lyst. Der er ikke et bestemt tidspunkt, hvor de spiser frokost.

Jeg synes at det er underligt at der ikke engang er frugt om formiddagen...

Anmeld

14. september 2009

Valle81

Hejsa,

I al den tid min datter gik i børnehave måtte de spise af deres madpakke hele dagen lang. Der var ingen begrænsinger.

Eneste krav var, at selvom de lige havde spist, så skulle de sidde sammen med de andre til frokost.

Det virkede rigtig godt, og gav mig ro i at vide, at hun kunne spise når hun var sulten:0)

Har derfor stemt blankt, da de ikke skulle bede om det, men bare kunne tage deres madpakke i køleskabet:0)

Christina
14+0

Anmeld

14. september 2009

Pia

I min datters børnehave får de frugt om formiddagen mellemkl 9 og 9.30
Alle børn har et stykke frugt med hver dag og så laver pædagogerne nogle lækre frugtfade af den mdbragte frugt og så spiser ungerne her af.

Så får de deres frokst og om eftermiddagen har de eftermiddagsmad med på skift.

Så i vores bh får de gode mellemmåltider..

Pia.

Anmeld

14. september 2009

H+S Skjolgborg.

Her er der morgenmad til de børn der er der mega tidligt.
Jeg menere det er kl 7.00  der er morgenmad. så er der  frugt/mellemmåltid kl:8,30 også frokost kl:11,30 og kl: 14.00 mellemmåltid..

En dag i mdr er der maddag.
Mvh henriette 25+6

Anmeld

14. september 2009

Vingummien

Nu går Emil kun i vuggestue men han er automatisk skrevet op til børnehave der hvor han er og vi har fået et samlet papir over det hele og der står at når de kommer i børnehave må børnene tage en rugbrød eller lign fra deres madpakke hvis de bliver sulten inden maden

Anmeld

14. september 2009

vatten

Mathias går godt nok kun i vuggestue, men børnehavegrupperne i institutionen kører med frugt kl 9 som i vuggestuen.

Anmeld

14. september 2009

ekzunz

Hos os får de formiddagsmad kl. 9 - men mad er måske så meget sagt, de får et par æblebåde og 1/3 af en skive knækbrød. så får de ikke noget før de spiser frokost kl. 11 - og kl. 14 får de så eftermiddagsmad. Det varierer meget fra kun at være frugt, til hjemmebagte boller, knækbrød eller hvad de nu har.

Men der er desværre ingen mulighed for morgenmad uanset hvor tidligt de møder - det er sparet væk - altså pædagogtiden...

Anmeld

13. august 2012

Maja Iben

I min datters børnehave skal man ikke selv have mad med overhovedet:

Hvis de kommer tidligt, dvs før 07.30 kan de få morgenmad i form af havregrød, tykmælk med müsli eller grove cerials osv.

Der serveres formiddagsmad mellem 9.00 og 9.30, som fast punkt, hvor alle sidder sammen. Den består oftest i noget groft brød med marmelade og frugbåde.

Til frokosten kl. halv 12/12, serveres der varm mad eller rugbrød med fiskepålæg, kødpålæg eller ost. Den varme mad er ret varieret, så det er svært at sige præcist, hvad de får - men de får dog suppe min. 1 gang pr. uge.

Der er eftermiddagsmad fra omkring kl 14 og frem. Her kommer børnene selv når/hvis de er sultne og der et hul i ders leg. Maden serveres ofte udenfor på borde/bænke-sæt. Det er nogenlunde det samme de får, som til formiddagsmaden - dvs brød og frugt.

Det lyder måske lidt kedeligt for børnene, men børnehaven serverer næsten aldrig kage og andre søde sager. Børnehaven er nemlig både sukkerfri og bruger økologiske råvarer.

Det giver et utroligt pusterum, at jeg ikke selv skal tænke på sunde madpakker og mellemmåltider, men er i tryg forvaring om, at hun får serveret noget ordentligt mad flere gange i løbet af dagen. Når kun kommer hjem får hun et mellemmåltid mere, før vi spiser halv 6/6.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.