Dagpleje eller vuggestue?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2015

Diosa85

Tak for alle jeres gode inputs. 

Det har været en god hjælp med en masse gode overvejelser. :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2015

Diosa85

naj88 skriver:

Jeg vil bare sige, at jeg har haft klumpfod på højre fod og har gået i vuggestue. Dengang i 1980'erne var det ikke et problem, så jeg tror heller ikke at det vil være det i dag. 

Desuden vil jeg bare lige sige, at jeg er fuldstændig velfungerende til trods for mit tidligere "handicap", jeg har både gået til dans og springgymnastik. Bare hvis du er lidt bekymret over, hvad sådan en fod kan medføre. 

Mange tak. Det er rart at vide. For selvfølgelig er der en hulens masse bekymringer som første gangs mor og samtidig med et "handicap" 

Anmeld Citér

21. juni 2015

Klumpe-dumpe

Diosa85 skriver:

Det kan jeg godt se. Det er en meget god pointe at der er flere hænder i vuggestuen end dagplejen. Det er klart noget der kommer med i overvejelserne 

Klumpfod er ikke fordi det er specielt behov i den forstand. Han skal bare have skinner på benene og det kræver lidt ekstra af pædagogerne at sætte sig ind i hvor vigtig den er. Men ellers vil han kunne det samme som andre børn :-)

Nu ved jeg ikke hvilke kommune du bor i og det der igennem er muligt at din får en dobbelplads i dp. 

Min datter havde dobbelplads i dp på anbefaling fra sundhedsplejesken 

Anmeld Citér

21. juni 2015

Diosa85

Klumpe-dumpe skriver:

Nu ved jeg ikke hvilke kommune du bor i og det der igennem er muligt at din får en dobbelplads i dp. 

Min datter havde dobbelplads i dp på anbefaling fra sundhedsplejesken 

Jeg bor i Rødovre kommune. 

Jeg hælder mest til vuggestue. Men hvad vil dobbelplads sige ?

Anmeld Citér

22. juni 2015

Klumpe-dumpe

Diosa85 skriver:

Jeg bor i Rødovre kommune. 

Jeg hælder mest til vuggestue. Men hvad vil dobbelplads sige ?

Dobbelplads i dp betyder han tæller for 2 børn. Altså istedet for at dp har 4 børn, så har hun kun 3 børn, så der er mere tid til det barn der har en dobbelplads. 

Anmeld Citér

22. juni 2015

PernilleogLouis

Klart vuggestue - af flere grunde men bla at det er uddannet personale 

Anmeld Citér

22. juni 2015

Diosa85

Tak for alle jeres svar. Det er rart at få andres synspunkt. 

Umiddelbart er min tanke at han skal i vuggestue. Det er det min mavefornemmelse siger bedst til :-) 

Anmeld Citér

22. juni 2015

EAF

Det er ikke længere nødvendigvis ikke-pædagog uddannede dagplejere du har i kommunen. Jeg kender efterhånden en håndfuld uddannede pædagoger, der enten i mangel af arbejde eller i mangel af NÆRVÆR bevidst har valgt at arbejde som dagplejer - heriblandt mig selv. De løber hinanden over ende i daginstitutionerne, det er ikke for sjov at pædagogerne råber vagt i gevær med MINIMUMSordninger for de kan IKKE længere følge med, men de gør det allerbedste de kan for at give børnene dét de har brug for, jeg ved de knokler røven ud af bukserne men også går hjem med ondt i maven fra tid til anden - har selv været der, fordi de ikke har "nået" alle børn eller har været nødt til at afbryde aktiviteter der netop skabte nærvær fordi der var brug for en hånd et andet sted... Følte bare lige jeg måtte komme på banen. Check dine dagplejere ud i kommunen og læs om deres uddannelser, du kan blive overrasket - held og lykke med at finde lige det du har behov for til dit barn 

Anmeld Citér

22. juni 2015

esioul

Hej allesammen. Nu der kun 6 uger til termin og skal snart møde min lille dreng med venstre siddet klumpfod. Skal derfor begynde og tænke på om han skal skrives op til dagpleje eller vuggestue. Umiddelbart tænker jeg nemlig dagpleje da der ikke er så mange børn til en pædagog og med skinner på benene vil der derfor være udfordringer, men samtidig så er vuggestue måske bedre til det sociale. Synes det er svært så kunne godt tænke mig at høre hvad i ville vælge hvis i stod i min situation? :-)

Jeg er fortaler for vuggestue, da det er uddannet personale.(det er ikke sikkert dagplejeren er) Dermed ikke sagt at dagplejere er dårligere. 

Anmeld Citér

22. juni 2015

Klumpe-dumpe

Natteravnen skriver:

Det er ikke længere nødvendigvis ikke-pædagog uddannede dagplejere du har i kommunen. Jeg kender efterhånden en håndfuld uddannede pædagoger, der enten i mangel af arbejde eller i mangel af NÆRVÆR bevidst har valgt at arbejde som dagplejer - heriblandt mig selv. De løber hinanden over ende i daginstitutionerne, det er ikke for sjov at pædagogerne råber vagt i gevær med MINIMUMSordninger for de kan IKKE længere følge med, men de gør det allerbedste de kan for at give børnene dét de har brug for, jeg ved de knokler røven ud af bukserne men også går hjem med ondt i maven fra tid til anden - har selv været der, fordi de ikke har "nået" alle børn eller har været nødt til at afbryde aktiviteter der netop skabte nærvær fordi der var brug for en hånd et andet sted... Følte bare lige jeg måtte komme på banen. Check dine dagplejere ud i kommunen og læs om deres uddannelser, du kan blive overrasket - held og lykke med at finde lige det du har behov for til dit barn 

Jeg vil give dig helt ret! 

Min datters dp var uddannet sygeplejeske og havde arbejdet mange år på børneafdeling og neo, hvilke havde stor betydning for mig. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.