Dagpleje eller vuggestue?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.312 visninger
19 svar
19 synes godt om
21. juni 2015

Diosa85

Hej allesammen. Nu der kun 6 uger til termin og skal snart møde min lille dreng med venstre siddet klumpfod. Skal derfor begynde og tænke på om han skal skrives op til dagpleje eller vuggestue. Umiddelbart tænker jeg nemlig dagpleje da der ikke er så mange børn til en pædagog og med skinner på benene vil der derfor være udfordringer, men samtidig så er vuggestue måske bedre til det sociale. Synes det er svært så kunne godt tænke mig at høre hvad i ville vælge hvis i stod i min situation? :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2015

moaren

Diosa85 skriver:

Hej allesammen. Nu der kun 6 uger til termin og skal snart møde min lille dreng med venstre siddet klumpfod. Skal derfor begynde og tænke på om han skal skrives op til dagpleje eller vuggestue. Umiddelbart tænker jeg nemlig dagpleje da der ikke er så mange børn til en pædagog og med skinner på benene vil der derfor være udfordringer, men samtidig så er vuggestue måske bedre til det sociale. Synes det er svært så kunne godt tænke mig at høre hvad i ville vælge hvis i stod i min situation? :-)

Hej 

Jeg tænker lidt, om ikke du kunne snakke med kommunen. De har sikkert en "procedure" for børn med særlige behov. 

Anmeld Citér

21. juni 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Enig med moaren. 

Derudover vil jeg gøre opmærksom på at normeringen er den samme i vs og dp: 4 børn pr. voksen

Anmeld Citér

21. juni 2015

Diosa85

Moaren skriver:

Hej 

Jeg tænker lidt, om ikke du kunne snakke med kommunen. De har sikkert en "procedure" for børn med særlige behov. 

Jo det kan jeg selvfølgelig prøve. 

Men vil nu stadig gerne høre jer andres tanker omkring det :-)

Anmeld Citér

21. juni 2015

Sandratoft

Diosa85 skriver:

Som de andre skriver, så er normeringen den samme, uanset om det er vuggestue eller dagpleje  

Jeg har valgt vuggestue til min pige, fordi der er længere åbningstider og det er det samme sted vi skal aflevere selvom en af pædagogerne er syge Derudover, har jeg tit tænkt tanken at ét sæt hænder ikke er nok til 4 børn. Hvis 2 af børnene græder, vil det stadig kun være dette ene sæt hænder til rådighed. I vuggestue er der selvfølgelig større risiko for at flere børn på én gang græder, men der vil være flere hænder klar til at trøste. 

Jeg ved ikke hvad det indebærer når nu dit barn har klumpfod, og som de andre skriver, så ville jeg kontakte kommunen og høre om de har nogle special tilbud. 

Det er mine tanker  

Anmeld Citér

21. juni 2015

Diosa85

Sandratoft skriver:

Som de andre skriver, så er normeringen den samme, uanset om det er vuggestue eller dagpleje  

Jeg har valgt vuggestue til min pige, fordi der er længere åbningstider og det er det samme sted vi skal aflevere selvom en af pædagogerne er syge Derudover, har jeg tit tænkt tanken at ét sæt hænder ikke er nok til 4 børn. Hvis 2 af børnene græder, vil det stadig kun være dette ene sæt hænder til rådighed. I vuggestue er der selvfølgelig større risiko for at flere børn på én gang græder, men der vil være flere hænder klar til at trøste. 

Jeg ved ikke hvad det indebærer når nu dit barn har klumpfod, og som de andre skriver, så ville jeg kontakte kommunen og høre om de har nogle special tilbud. 

Det er mine tanker  

Det kan jeg godt se. Det er en meget god pointe at der er flere hænder i vuggestuen end dagplejen. Det er klart noget der kommer med i overvejelserne 

Klumpfod er ikke fordi det er specielt behov i den forstand. Han skal bare have skinner på benene og det kræver lidt ekstra af pædagogerne at sætte sig ind i hvor vigtig den er. Men ellers vil han kunne det samme som andre børn :-)

Anmeld Citér

21. juni 2015

moaren

Diosa85 skriver:

Jo det kan jeg selvfølgelig prøve. 

Men vil nu stadig gerne høre jer andres tanker omkring det :-)

Vi har haft dagpleje til begge vores drenge, men havde faktisk ønsket vuggestue til nr. 2 fordi vi var så trætte af alt det med gæstepleje når dagplejer var syg. Vi kunne ikke få en vuggestueplads, så det blev dagpleje og det er vi nu også meget tilfredse med 

Vi har en anden dagplejer her 2. gang og hun er bare 

Grunden til vi valgte dagpleje første gang, var fordi vi godt kunne lide tanken om den lidt mere personlige kontakt, men da vi aldrig har prøvet at have barn i vuggestue, kan jeg ikke sige om det er anderledes der. Tænker lidt det også har meget at sig hvilket barn man har. Tror det er rigtig godt for vores mindste, at han ikke kom i vuggestue, for han har det bedst når der ikke er så mange børn. 

Anmeld Citér

21. juni 2015

Frk.S

Der er fordele og ulemper ved begge. 

Vi havde vores 1. i dagpleje. Nr. 2 er kommet i vuggestue.... ikke fordi vi ikke var tilfredse med DP, men fordi det er en integreret, så det er samme sted hvor storesøster går i børnehave.... med de fordele der nu er i dét. 

Det er selvfølgelig nemmere at man ikke skal andre steder hen, som man skumle når DP havde ferie eller var syg. Det har nu aldrig været det store problem, og hun var kun sjældent syg.

Til gengæld savner jeg lidt det med at han altid afleverede til den samme som man hentede ved igen. Men jeg skal nok bare vænne mig til at det ikke altid er sådan i VS.

Anmeld Citér

21. juni 2015

Carina:-)

Har prøvet begge dele og ville vælge vuggestue. Der er bare flere hænder til at tage over og aflaste hinanden.+ der er flere jævnaldrene at spejle sig i. I en dp kan du riskere at din er den eneste på 1 år og de andre er på vej i bh.Og så kommer der måske 3 nye små på samme tid der skal køres ind med alt det indebærer. 

Tænker tit når jeg møder en dpmor med en vogn hvor der sidder 4 børn og 2 af dem græder og græder at det må være hårdt psykisk at skulle i perioder høre på det flere timer dagligt. Og synes nu også det er synd for rollingerne at der kan ikke være samme overskud kl 16 som der kl 08  nå rman er alene med det hele. og i en vuggestue overlapper de jo hinanden sådan at der altid er friske øjne/ hænder :)

Ved at i nogen kommuner der kører man dpgrp hvor de er 4-5 dpmødre der støtter og hjælper hinanden  og hvor de så hører til i et hus som kommunen stiller til rådighed. og det kunne også være det var en mulighed hvis det findes i din kommune. 

Men jeg ville kontakte som mange andre foreslår kommunen og høre hvad de vil anbefale :) 

Anmeld Citér

21. juni 2015

naj88

Jeg vil bare sige, at jeg har haft klumpfod på højre fod og har gået i vuggestue. Dengang i 1980'erne var det ikke et problem, så jeg tror heller ikke at det vil være det i dag. 

Desuden vil jeg bare lige sige, at jeg er fuldstændig velfungerende til trods for mit tidligere "handicap", jeg har både gået til dans og springgymnastik. Bare hvis du er lidt bekymret over, hvad sådan en fod kan medføre. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.