Engelsk hvilken klasse trin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2015

bøllen

helle85 skriver:

på vores skole har de det fra 1 kl, hvad jeg dog syntes var tidligt, men mine børn elsker det, min datter kan tælle til 20 på engelsk og kan nogen børnesange osv.

min dreng har lært at sige godmorgen og godnat (som alt andet er han ikke helt med alders mæssigt på det )  

Min dreng snakker meget engelsk trods han kun er 5 . Der kommer hele tiden nye ord til . Var til info møde igår omkring den nye skole struktur og blev lidt overrasket over at engelsk var på nu. Trods hans interesse er jeg alligevel " bekymret " om det hele bliver for meget . Der skal jo også styr på tal & bogstaver. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2015

1977

Profilbillede for 1977
bøllen skriver:

Indskoling ?? Kan du fortælle lidt om hvordan det foregår hos jer ? Når du skriver aldersintergreret undervisning er det så undervisning på flere trin

Der er ikke noget som hedder 0-2 kl. Der er yngste, mellemste og ældste.

De møder ind 8.15 i der AI klasser (aldersintergreret) for at sige godmorgen. Så går de ud på det hold, de er tilknyttet i dansk eller matematik. Hvert hold har noget bestemt man skal lære, og efter 3 mdr (ca) og man har lært det man skal, ruller man videre til næste hold. Alt andet undervisning er AI undervisning. De har projektbaseret undervisning, hvor de i fx biologi har arbejdet med fugle. Så arbejder de intenstivt med fugle i en periode. Så går de videre til næste fag/emne og arbejder med det.

I AI undervisningen ligger også musik og engelsk.

Da de har rullende skolestart, bliver de ældste storevenner for de yngste. De har hver deres ven, som man hjælper med at lære kulturen i klassen og hjælper med at finde sig til rette. De store er stolte over ansvaret og de små føler sig trygge.

På onsdag starter han så i 3 klasse og forlader indskolingen til mellemtrinnet. Det bliver markeret af at alle eleverne mødes i fællesrummet i SFOen. Så kommer deres primærlære fra 3 og henter deres klasse. De går så gennem hele rummet, mens de andre elever vinker farvel og synger. Det er SÅ flot.

Anmeld Citér

18. juni 2015

helle85

bøllen skriver:

Min dreng snakker meget engelsk trods han kun er 5 . Der kommer hele tiden nye ord til . Var til info møde igår omkring den nye skole struktur og blev lidt overrasket over at engelsk var på nu. Trods hans interesse er jeg alligevel " bekymret " om det hele bliver for meget . Der skal jo også styr på tal & bogstaver. 

jeg kan helt klart godt forstå du er bekymret, det var jeg også.

nu har jeg ikke erfaring med nå de starter med det i 0 kl.

men det har ikke gjort noget negativt for min datter i forhold til dansk, hun har lært at læse, svære ord kan hun også stave sig igennem, mig og manden kan ikke stave noget over hovedet på hende (have hemmelighedder) og stave kan hun også men har stadig ikke fuldt styr på det med stumme bogstaver, men hun er en af de bedste i kl.

og hun retter os hvis kun kan se vi staver forkert 

men som sagt er det jo også fra 1 kl så hun kunne jo tal og bogstaver osv, på dansk først 

Anmeld Citér

18. juni 2015

bøllen

Jeanne skriver:

Der er ikke noget som hedder 0-2 kl. Der er yngste, mellemste og ældste.

De møder ind 8.15 i der AI klasser (aldersintergreret) for at sige godmorgen. Så går de ud på det hold, de er tilknyttet i dansk eller matematik. Hvert hold har noget bestemt man skal lære, og efter 3 mdr (ca) og man har lært det man skal, ruller man videre til næste hold. Alt andet undervisning er AI undervisning. De har projektbaseret undervisning, hvor de i fx biologi har arbejdet med fugle. Så arbejder de intenstivt med fugle i en periode. Så går de videre til næste fag/emne og arbejder med det.

I AI undervisningen ligger også musik og engelsk.

Da de har rullende skolestart, bliver de ældste storevenner for de yngste. De har hver deres ven, som man hjælper med at lære kulturen i klassen og hjælper med at finde sig til rette. De store er stolte over ansvaret og de små føler sig trygge.

På onsdag starter han så i 3 klasse og forlader indskolingen til mellemtrinnet. Det bliver markeret af at alle eleverne mødes i fællesrummet i SFOen. Så kommer deres primærlære fra 3 og henter deres klasse. De går så gennem hele rummet, mens de andre elever vinker farvel og synger. Det er SÅ flot.

Mange tak for dit svar . 

Syntes det lyder spændende men også lidt forvirrende . Vi var til møde igår men blev altså ikke meget klogere. 

Så der er ikke undervisning på kryds af aldersgrupperne ? 

Her hedder det at man har et stamhold man mødes med og siger godmorgen . Bagefter går de ud i grupper. Men kan ikke gennemskue hvordan det bliver når det hedder fra 0-2 kl.

lyder som en hyggelig og special afslutning for børnene kunne forstille mig det er noget de ser frem til 

Anmeld Citér

18. juni 2015

1977

Profilbillede for 1977
bøllen skriver:

Mange tak for dit svar . 

Syntes det lyder spændende men også lidt forvirrende . Vi var til møde igår men blev altså ikke meget klogere. 

Så der er ikke undervisning på kryds af aldersgrupperne ? 

Her hedder det at man har et stamhold man mødes med og siger godmorgen . Bagefter går de ud i grupper. Men kan ikke gennemskue hvordan det bliver når det hedder fra 0-2 kl.

lyder som en hyggelig og special afslutning for børnene kunne forstille mig det er noget de ser frem til 

Jeg vil gætte på at jeres stamhold er vores AI

Når de har AI er det undervisning på tværs af 0-2 kl. Når det er dansk og matematik, er det mere samlet. En form for niviau undervisning, hvor man er til man har lært det man skal

Anmeld Citér

18. juni 2015

bøllen

helle85 skriver:

jeg kan helt klart godt forstå du er bekymret, det var jeg også.

nu har jeg ikke erfaring med nå de starter med det i 0 kl.

men det har ikke gjort noget negativt for min datter i forhold til dansk, hun har lært at læse, svære ord kan hun også stave sig igennem, mig og manden kan ikke stave noget over hovedet på hende (have hemmelighedder) og stave kan hun også men har stadig ikke fuldt styr på det med stumme bogstaver, men hun er en af de bedste i kl.

og hun retter os hvis kun kan se vi staver forkert 

men som sagt er det jo også fra 1 kl så hun kunne jo tal og bogstaver osv, på dansk først 

Tror det er alt det nye jeg ikke helt kan gennemskue og syntes det virker lige på og hårdt. At den hygge der er i at gå i 0 kl forsvinder. Før blev første år jo brugt på at " lære " at gå i skole. 

Han viser stor interesse for engelsk , tal & bogstaver . Så engelsk er vel godt fra start.

er nok bare lidt blandet med alt det nye

ja det er ikke nemt at snakke i koder mere , før kunne man jo stave . Derefter bruge engelsk men nu er ungerne jo med fra start. Pu ha ikke nemt de unger overhaler de gamle inden om 

Anmeld Citér

18. juni 2015

bøllen

Jeanne skriver:

Jeg vil gætte på at jeres stamhold er vores AI

Når de har AI er det undervisning på tværs af 0-2 kl. Når det er dansk og matematik, er det mere samlet. En form for niviau undervisning, hvor man er til man har lært det man skal

Ja det kunne det godt tyde på.

men dansk & mat er det så ikke på tværs af alder ? 

Syntes ikke der har været særligt meget udmelding om hvordan det bliver 

Anmeld Citér

18. juni 2015

helle85

bøllen skriver:

Tror det er alt det nye jeg ikke helt kan gennemskue og syntes det virker lige på og hårdt. At den hygge der er i at gå i 0 kl forsvinder. Før blev første år jo brugt på at " lære " at gå i skole. 

Han viser stor interesse for engelsk , tal & bogstaver . Så engelsk er vel godt fra start.

er nok bare lidt blandet med alt det nye

ja det er ikke nemt at snakke i koder mere , før kunne man jo stave . Derefter bruge engelsk men nu er ungerne jo med fra start. Pu ha ikke nemt de unger overhaler de gamle inden om 

ja der er meget man skal vende sig til. men jeg ved desværre ikke hvordan det er nå kl er blandet, jeg kunne have hjulpet lidt hvis det bare var slmindelig kl da jeg sekv er i aktivering i en 0 kl

men kan du ikke evt kontakte læren og få stillet nogen spørgsmål så du kan beroliges lidt ??

Anmeld Citér

18. juni 2015

1977

Profilbillede for 1977
bøllen skriver:

Ja det kunne det godt tyde på.

men dansk & mat er det så ikke på tværs af alder ? 

Syntes ikke der har været særligt meget udmelding om hvordan det bliver 

Nej de to fag er mere niveaudelt.

Anmeld Citér

18. juni 2015

bøllen

Jeanne skriver:

Nej de to fag er mere niveaudelt.

Okay håber vi bliver klogere når de startet op tak for du havde lyst til at svare. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.