Vendingsforsøg :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.081 visninger
19 svar
4 synes godt om
17. juni 2015

Leonora

Hej tøser  

jeg venter mit 3 barn og er 36+0 idag. Har tidl haft to hurtige og fanatiske fødsler. 

Var til scanning idag som viste at den lille fis ligger med numsen nedad. Ikke dybt i mit bækken og har stadig go plads. 

Jeg skal derfor til vendingsforsøg på tirs 

Jeg vil meget gerne høre om jeres oplevelser med vendingsforøg. Er en smule nervøs .

knus Louise 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2015

Bissen

Leonora skriver:

Hej tøser  

jeg venter mit 3 barn og er 36+0 idag. Har tidl haft to hurtige og fanatiske fødsler. 

Var til scanning idag som viste at den lille fis ligger med numsen nedad. Ikke dybt i mit bækken og har stadig go plads. 

Jeg skal derfor til vendingsforsøg på tirs 

Jeg vil meget gerne høre om jeres oplevelser med vendingsforøg. Er en smule nervøs .

knus Louise 

Jeg var til vendingsforsøg med mit første barn 37+0. Hun lagde godt med i bækkenet. Jeg oplevede, at det gjorde ret ondt. Men min basse havde heller ikke så meget plads, så det var svært for dem. Til sidst ville Lægen lige give det et sidste forsøg, hvor vandet så gik og jeg fødte min datter med numsen først 

men tænker det er en stor fordel at dit barn har god plads! Nogle siger jo, at det slet ikke gør ondt, men andre, som mig selv, oplever det lidt smertefuldt. 

Anmeld Citér

17. juni 2015

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Det gør pisse ondt! Mit mislykkedes - så skulle til en ny (selvom jeg virkelig ikke ville), jeg fødte en fredag - 3 dage efter forsøget 36+0
en sædefødsel... HELDIGVIS 

Pøj pøj med det 

Anmeld Citér

17. juni 2015

morlinen

Hvor skal du føde?

Jeg var til vendingsforsøg på Herlev 37+0. Jeg syntes ikke det gjorde meget ondt. Lidt gjorde det da. Hos mig kunne det nok bedst sammenlignes med sådan en brændenælde man kan lave på armen, hvis du kender det. At man vrider/trækker i huden.

Der var både en ung læge og en gammel garvet overlæge, der forsøgte. De havde to forskellige teknikker, men ingen af dem gjorde vildt ondt. Det mest ubehagelige er nok, at man skal ligge med hovedet lidt nedad mens de trykker rundt på maven. Bare hav i mente, at du er i den fulde ret til at sige stop, hvis det føles det mindste forkert. 

Hos mig lykkedes det ikke, og jeg endte med at føde 10 dage over tid ved en drømmefødsel af en sædefødsel på 2,5 time. Så det kan sagtens være en fantastisk oplevelse, hvis det er dét det ender ud med. Man føler sig om muligt endnu sejere end ved en normal fødsel, hvilket jeg også har prøvet.  

Anmeld Citér

17. juni 2015

Leonora

Mettebids skriver:

Jeg var til vendingsforsøg med mit første barn 37+0. Hun lagde godt med i bækkenet. Jeg oplevede, at det gjorde ret ondt. Men min basse havde heller ikke så meget plads, så det var svært for dem. Til sidst ville Lægen lige give det et sidste forsøg, hvor vandet så gik og jeg fødte min datter med numsen først 

men tænker det er en stor fordel at dit barn har god plads! Nogle siger jo, at det slet ikke gør ondt, men andre, som mig selv, oplever det lidt smertefuldt. 

Tak for dit svar

Jeg må indrømme at jeg er meget nervøs. Men vil selvfølgelig give det et forsøg  

gik vandet under vendingsforsøget?? 

Louise 

Anmeld Citér

17. juni 2015

Leonora

Problembarnet skriver:

Det gør pisse ondt! Mit mislykkedes - så skulle til en ny (selvom jeg virkelig ikke ville), jeg fødte en fredag - 3 dage efter forsøget 36+0
en sædefødsel... HELDIGVIS 

Pøj pøj med det 

Tak for dit svar. 

Puha er sku nervøs :/. 

Jeg håber hun når at vende sig inden

Knus Louise 

Anmeld Citér

17. juni 2015

FruK

Husk at du jo til hver en tid kan sige stop, hvis du ikke vil mere!

Jeg var til vendingsforsøg omkring uge 37-38. Det var ubehageligt, men ikke voldsomt, og det gjorde ikke på noget tidspunkt ondt.

Det lykkedes ikke, og jeg fik kejsersnit. Ville klart give det et forsøg igen - nogen bliver jo vendt relativt nemt. 

Anmeld Citér

17. juni 2015

Leonora

morlinen skriver:

Hvor skal du føde?

Jeg var til vendingsforsøg på Herlev 37+0. Jeg syntes ikke det gjorde meget ondt. Lidt gjorde det da. Hos mig kunne det nok bedst sammenlignes med sådan en brændenælde man kan lave på armen, hvis du kender det. At man vrider/trækker i huden.

Der var både en ung læge og en gammel garvet overlæge, der forsøgte. De havde to forskellige teknikker, men ingen af dem gjorde vildt ondt. Det mest ubehagelige er nok, at man skal ligge med hovedet lidt nedad mens de trykker rundt på maven. Bare hav i mente, at du er i den fulde ret til at sige stop, hvis det føles det mindste forkert. 

Hos mig lykkedes det ikke, og jeg endte med at føde 10 dage over tid ved en drømmefødsel af en sædefødsel på 2,5 time. Så det kan sagtens være en fantastisk oplevelse, hvis det er dét det ender ud med. Man føler sig om muligt endnu sejere end ved en normal fødsel, hvilket jeg også har prøvet.  

Mange tak for dit svar

Ja jeg ved at jeg kan sige fra hvis jeg ikke kan mere. Jeg har født meget hurtigt begge gange. Og nu hvor flere skriver at de har haft en vellykket sæde fødsels er jeg ikke så bange hvis ik det lukkes

Jeg skal føde på Hvidovre. Sidste fødsel var derhjemme. Og tog 2 timer. 

Vil så gerne slippe for at skulle have ks. 

Louise 

Anmeld Citér

17. juni 2015

Leonora

FruK skriver:

Husk at du jo til hver en tid kan sige stop, hvis du ikke vil mere!

Jeg var til vendingsforsøg omkring uge 37-38. Det var ubehageligt, men ikke voldsomt, og det gjorde ikke på noget tidspunkt ondt.

Det lykkedes ikke, og jeg fik kejsersnit. Ville klart give det et forsøg igen - nogen bliver jo vendt relativt nemt. 

Tak for dit svar.

jeg prøver det og siger fra hvis det gør for ondt  

knus Louise 

Anmeld Citér

17. juni 2015

Jegkiggerpåfugle

Jeg fik vendt min første baby da jeg var 37+0 - han havde sat sig rigtig godt fast i mit bækken så det tog 3 jordemødre og 2 læger godt 1,5 time om at få ham op og derefter vendt ham - blev lagt i stræk med håndklæder på siden af babymaven og her lykkedes det at få ham til at vende den "rigtige" vej. Synes smerterne var til at klare men da jeg havde hovedet nedad i sengen koncentrerede jeg mig mest om at jeg havde en forfærdelig halsbrand. 

Jeg havde en alm. Fødsel 39+6 håber det hjalp lidt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.