Fryseæg efter lang tids frysning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2015

nielsen80

Miss BananaHammock skriver:

Vi har aldrig fået info om "alderen" af æggene - blot at de kan ligge der i 5 år. Om det er fordi at de så mister kvaliteten eller fordi at det blot er en administrativ regel for at afholde fryseren for at blive overfyldt af æg der nok alligevel aldrig kommer til at blive brugt, ved jeg desværre ikke.

Vores fryseæg var kun 1,5 år da vi prøvede med dem, og ud af 6 overlevede kun 1 optøningen. Og jeg tænker ikke at 1,5 år burde være længe. 

Pøj pøj med jeres æg søde! Håber det lykkes med dem! 

Tak!!!

det er slet ikke så slemt denne gang,synes jeg( bortset fra en nem overstimulering, som gjorde lidt ondt). Mentalt er det bare nemmere at være i behandling, når man ingen forventninger har og ved man har en dejlig glad pige.

Håber det går godt med tvillingerne, vildt du snart er mor til tre altså! Håber jeg må se dem, når de er kommet til verden!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2015

Babilooo

nielsen80 skriver:

jo det kan du da have ret i - har aldrig tænkt det sådan.

Og tak, vi har ikke store håb til de fryseæg, men vi giver dem selvfølgelig et forsøg.

Hvorfor så negativ.. En fryseblastocyst har da rigtig gode chancer. Mellem 30-50 pct så vidt jeg ved afhængig af kvalitet.

blev gravid med fryseblasto selv 

Anmeld Citér

16. juni 2015

nielsen80

Smølfine123 skriver:

Hvorfor så negativ.. En fryseblastocyst har da rigtig gode chancer. Mellem 30-50 pct så vidt jeg ved afhængig af kvalitet.

blev gravid med fryseblasto selv 

Arh det er ikke en fryseblastocyst, men helt alm 4-cellet æg( det ene vist 5 cellet), som blev frosset ned på anden dagen.

har lige været igennem et "frisk" forsøg med en blastocyst, som ikke blev til noget. Fryseforsøget her bliver taget imellem de friske. Vi får dem gratis lagt op imellem de friske, skulle vi havde haft dem op inden vi startet de friske, ville det blive 7000kr for oplægningen. Og fordi vi ikke har den store tro på dem, valgte vi, at købe tre friske forsøg også have de to fryseæg fra sidste gang med i "puljen" uden ekstra betaling.

Er pessimistisk, dels af natur tror jeg, og dels af tidligere erfaringer. Vi var igennem mange forsøg inden min datter kom til, og har nok ikke store forhåbninger til, at vi skulle være SÅ heldige, at vi også kan lave en toer. For mig er det bare nemmere at gå igennem forsøg, når jeg ikke skruer mine forventninger i vejret. Det gør, at jeg kan være i det. Vil hellere være forberedt på det værste, også opleve dEt bedste end den anden vej rundt

Anmeld Citér

16. juni 2015

l.kjoeller

nielsen80 skriver:

Ok tusind tak for svar! alligevel lidt vildt at noget kan være frossen så længe uden betydning.

Er fordi udviklingen sættes i dvale. Men ja det er fantastisk 

Anmeld Citér

16. juni 2015

Lisbeth1985

nielsen80 skriver:

Hej hej,

Jeg er ikke så aktiv herinde i denne omgang behandling, men sagen er, at vi er i gang med at prøve at lave en to'er gennem behandling.

Har netop testet negativ på et blastocyst forsøg, og skal nu i denne cyklus(hvis de overlever) have lagt  2 fryseæg op, som vi har på frys fra dengang, hvor det lykkes for os med vores datter.

Det vil sige, de fryseæg vi skal have lagt tilbage har ligget i fryseren i 3,½ år. Er der nogle der ved om det, at de har ligget der i lang tid, kan mindske chancen for overlevelse ved optøning eller om den er den samme som for mere "friske" æg?

Har prøvet at google lidt, men kan ikke rigtig finde svar...  

Hej søde! Så vidt jeg har forstået betyder det ikke noget �� Jeg krydser fingre!! Kram

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.